למה חשוב להגדיר המרות בגוגל אנליטיקס?

למה חשוב להגדיר המרות בגוגל אנליטיקס?

תוכן עניינים

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי חינמי שמסופק על-ידי מנוע החיפוש, וניתן להטמיע אותו בקוד האתר. באמצעות כלי האנליטיקס של גוגל, אנו יכולים לאסוף נתונים על התנהגות הגולשים שנכנסים לאתרנו ואופיים וכך לגבש תובנות חשובות.

בכל מה שנוגע לקידום אורגני אני תמיד נוהג להטמיע את כלי האנליטיקס שכן באמצעותו ניתן לזהות:

  • מהיכן הגולשים הגיעו: האם הם הגיעו מתוך חיפוש אורגני בגוגל או מתוך קמפיין ממומן שהקמנו בגוגל או פייסבוק? האם הם לחצו על קישור לאתרנו מתוך אתר חיצוני? האם מן הרשתות החברתיות? או אולי נכנסו באופן ישיר?
  • כיצד הגולשים התנהגו: האם הם הגיעו לעמוד אחד ומיד נטשו את האתר? האם הם עבר לעמודים נוספים? כמה זמן בממוצע הם שהו באתר? ומה מספר העמודים הממוצע שהם עברו?
  • מי הם הגולשים שלי: מאילו מכשירים הם הגיעו? האם מרביתם מגיעים ממחשבים? או ניידים? או טבלט? מהיכן הגולשים שלי בארץ? האם הגיעו אלי גולשים גם מחו"ל? מאילו ערים? ומה טווח הגילאים?
    כל אלו ועוד, הינם פרמטרים בסיסיים חשובים המאפשרים לי לנתח את האתר ולגבש תובנות כגון:
  • אם אחוז הנטישה של גולשים מניידים הוא גבוה יותר – אולי האתר הרספונסיבי (המותאם לניידים) מספק חווית משתמש גרועה?
  • אם עיקר המגיעים אלי הוא נשים / גברים – אולי שווה להתאים את האתר בנימה שלו לאחד מן המינים וכך לנצל את התנועה הרבה?

קצרה היריעה מלגלול את כל המסקנות, אך כאן אני רוצה להתייחס לדבר אחד חשוב שאיננו דיפולטיבי ויש להגדירו מראש.

הגדרת המרות בגוגל אנליטיקס

לצד הפרמטרים הבסיסיים שקיימים לנו בגוגל אנליטיקס, מערכת זו מאפשרת לנו גם לגבש מגוון רחב של נתונים המצריכים מאיתנו מעט עבודה ואיפיון. אחד מן הפרמטרים הבסיסיים בגוגל אנליטיקס אותם אנחנו צריכים להגדיר בכוחות עצמנו הוא המרות.

אך מהי המרה בעצם? המרה יכולה להיות גולש שהגיע אלינו לתוך האתר והשאיר פרטים, המרה יכולה להיות גולש שהגיע לאתר מתוך הטלפון הנייד והקליק על מספר הטלפון הקליקבילי שלנו, המרה יכולה להיות גולש שביצע רכישה באתר.

בסופו של דבר מה שחשוב הוא השורה התחתונה

בין שאני מקדם אתר בגוגל ובין שאני מפרסם אותו במערכת גוגל ממומן, מה שבטוח הוא זה שהלקוחות שלי כמובן שמחים להיות מוצגים לגולשים, אך מחפשים בסופו של יום עסקאות חדשות. אין עסקות? אין תועלת לקידום.

זו שמחה גדולה להגיע לעמוד הראשון בחיפוש אורגני, וכל פעם מחדש יש לי תחושת סיפוק אדירה כשאני מציג ללקוחותיי תוצאות, אבל אם אני לא יודע להגיד להם על המרות, אז הרי שלא הושג פה דבר וחצי דבר. מה גם שייתכן מאוד והלקוח יגיע לעמוד הראשון אך יציף את העובדה שאין המרות.

בדיוק מסיבה זו, אני לא נותן למצב להחמיר עד כדי כך שאני צריך את הלקוח כדי לזהות נורה אדומה. מיד עם תחילת עבודת הקידום, אני מאפיין ומגדיר את ההמרות בגוגל אנליטיקס וזאת כדי שאוכל להבין אם על אף התנועה לאתר שהולכת וגדלה, בפועל הלקוח לא נהנה מהשורה התחתונה.

מה עושים כאשר אין המרות?

נתחיל במקרה נדיר יחסית שקרה לי. קידמתי אתר שהמיר נהדר אך באופן עקבי, זיהיתי שגולשי אייפון לא השאירו פניות. כאשר הבעיה התחילה להתגבש יותר כמגמה אחידה, מיד ניגשתי לחבר שיש בבעלותו אייפון וגיליתי שטופס יצירת הקשר במכשירים האלו הוא חתוך. הגולשים למעשה לא הצליחו למלא את הטופס וכך החמצנו המרות יקרות ערך.

אני כבעל אנדרואיד לא יכולתי לעלות על הבעיה לבד ורק באמצעות ניתוח של גוגל אנליטיקס, התגלתה התקלה המרה.

אז מה שאני עושה הוא מספר דברים:

  • ע"פ מקרה הבוחן שציינתי – אני בודק באילו מכשירים משתמשים הגולשים ואפילו באילו דגמים.
  • אני בודק באילו רזולוציות הגולשים משתמשים
  • אני בודק אם הם הגיעו בעיקר ממחשבים ניידים או נייחים – האם יש חווית משתמש שלילית שאנחנו מחמיצים?
  • אני בודק אם הגולשים שלנו גללו למעלה מ-25% בדף (כאן מדובר בהטמעה של אירוע, זה כבר שמור למאמר למתקדמים). אם לא, האם התוכן לא בנוי נכון? האם הוא משעמם אותם?

כיצד מגדירים המרה של השארת פרטים?

הנתון הבסיסי הראשון שקיים לנו הוא המרה באמצעות השארת פניה באתר.

כדי לזהות המרה בגוגל אנליטיקס, חשוב שנפנה את הגולשים שהשאירו פניה, הישר לתוך דף תודה. מטרתו של הדף היא לא רק להיות מנומסים ולהודות לגולשים על היוזמה, אלא גם למדוד הפעולה שבוצעה.

יש לכם דף תודה? מעולה! עתה העתיקו את כתובת ה-URL של הדף ובגוגל אנליטיקס גשו ל-Admin.

ממשק כללי של גוגל אנליטיקס

עתה ייפתח בפניכם דשבורד בו תיגשו ל-Goals שנמצאים תחת View. לחצו על Goals והגדירו יעד חדש.

בחירת Goals בגוגל אנליטיקס

לאחר שלחצתם על הגדרת יעד חדש, ייפתחו בפניכם אפשרויות שונות להגדרת היעדים. אני תמיד בוחר ב-Custom שמאפשר לי להחליט בדיוק מה הוא יעד ההמרה שלי:

תהליך יצירת Goal בגוגל אנליטיקס

לאחר מכן, לחצו על המשך והגדירו את שם היעד לצורך הדוגמה: Contact Form Conversion. לאחר מכן מגיע השלב המעניין שבו אנחנו מספרים לגוגל במדויק, מה בעינינו נחשב להמרה. בדוגמה זו, זהו דף התודה שמופיע לגולש לאחר שביצע רכישה / השאיר פניה. בחרו ב-Destination ולחצו על המשך.

בחירת יעד דף תודה בגוגל אנליטיקס

עתה תוכלו להגדיר ממש את סיומת ה-URL שמייצגת את דף התודה ובד בבד גם להגדיר ערך משוער של כל המרה כמו גם משפך המרות שיאפשר לכם להבין את המסלול שהגולש עשה, עד שהוא הפך לפניה:

בחירת ערך ומשפך המרה ביעדי גוגל אנליטיקס

אילו עוד סוגי המרות קיימות?

סוג המרה נוסף שקיים הוא כמובן יצירת קשר טלפוני.

ישנן כמה דרכים לעשות זאת כשלצערי מדובר בהסבר שצריך לכלול בתוכו גם מעט רקע אודות מערכת נוסף הנקראת Google Tag Manager. קצרה היריעה מלכלול זאת במדריך הנוכחי, אך אתן הסבר קצר ופשוט להבנה.

ישנה אפשרות לחבר בין מערכת שנקראת תג מנג'ר לבין גוגל אליטיקס. במערכת התג מנג'ר, אנחנו יכולים להגדיר "אירועים" ולהגדיר מתי הם מתרחשים. בין היתר, ניתן להגדיר "אירוע" שבו גולש הקליק על קישור שכלל את מספר הטלפון של העסק. הנתון הזה ישודר לגוגל אנליטיקס, וכך נוכל לזהות אם הגולשים שלנו מתוך הערוצים האורגניים/ממומנים וכיוצא בזה ביצעו התקשרות.

החסרון: זה תקף רק על גולשים שהגיעו מניידים. מה עושים כאשר גולש מגיע מתוך מחשב נייח או נייד?

לעתים אני מסתפק בנתון זה, ולעתים אני מיישם שיטה נוספת באמצעות מערכות חיצוניות שונות דוגמת מערכת "לידר" בה ניתן להטמיע קוד שמשנה את מספר הטלפון כאשר גולש מגיע מחיפוש אורגני, וכאשר גולש מגיע מחיפוש ממומן וכן הלאה.

שירותי קידום אינם שלמים ללא ניתוח

ניתוח אתרים הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה.

גם כאשר אני בונה אתרים ללקוחותיי, אני תמיד דואג להטמיע את מערכת האנליטיקס מיד עם עלייתו של האתר לאוויר. בין אם הלקוחות ימשיכו איתי לקידום אורגני ובין אם לא, תמיד חשוב להטמיע מערכת זו שתסייע להם בהמשך הדרך.

אני משתמש בגוגל אנליטיקס גם לייעול דפי נחיתה ובאמצעותם ניתן אני מביא לשיפור מתמיד בביצועי הקמפיינים הממומנים.

רוצים שנדבר על עבודה משותפת אפשרית בינינו? אשמח לערוך אתכם שיחה. לפרטים נוספים התקשרו: 052-3676272 או השאירו פניה באתר ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: