מעבר לאתר חדש

מעבר לאתר חדש

מעבר מאתר ישן לאתר חדש בצורה נכונה

מעבר לאתר חדש הוא בהחלט מאורע משמח, וכל לקוח ולקוחה שמגיעים אלי, תמיד מתרגשים לנוכח המראה העכשווי שהאתר עתיד לקבל, הצורה החדשה והמיתוג המחמיא.

אז קודם כל ארצה לברך אתכם בברכת מזל טוב: מעבר מאתר ישן לאתר חדש מתגלה תמיד כצעד נבון שמעלה את מספר הפניות / הרכישות, שכן גולשים חוששים ממראה מיושן ולעתים מפרשים אותו (שלא בצדק) כאתר לא אמין. 

על קידום אורגני ומעבר לאתר חדש

גם אם מדובר באתר שמעולם לא קידמתם או לחילופין לא קידמתם במשך זמן רב, הרי שרוב הסיכויים שהוא כבר הספיק לצבור מיקומים אורגניים ותנועה של גולשים שפשוט מצאו אתכם בתוצאות החיפוש.

אם אתם מקדמים את האתר באופן שוטף ועוקבים אחרי התנועה האורגנית שלכם אז על אחת כמה וכמה שאתם מוכרחים להכיר את הקביעה הבאה:

מעבר לאתר חדש שלא מבוצע בצורה נכונה פוגע במיקומים ואפילו עלול להעלים אתכם לחלוטין.

למה האתר עלול להיעלם מתוצאות החיפוש?
(ואל תדאגו, סביר שזה לא יקרה)

קודם כל אפתח במשפט הרגעה: כשעושים את זה נכון ובליווי של מקדם אתרים מקצועי, האתר ישמור על המיקומים שלו, וכל התהליך יעבור חלק.

הסיבה שהאתר עלול להיעלם לחלוטין היא שב-99.9% מהפעמים, מדובר במעבר ממערכת א' שעליה בנוי האתר למערכת ב'. אין כל העברה של קוד או שינוי האתר מבפנים. אלא ממש הקמת אתר חדש לחלוטין.

התהליך הוא כזה: יש לנו אתר א'. פונים לחברת בניית האתרים והיא מתחילה להקים אותו על מערכת חדשה באופן ידני. כלומר אם יש לנו דף בית, עמוד אודות, עמודי שירות שונים, עמוד צור קשר ועמודי מאמרים, אז חברת בניית האתרים ממש בונה כל עמוד ועמוד מחדש.

וכך נוצר מצב שבו יש לנו את אתר א' שקיים על הדומיין שלכם, ומנגד יש את אתר ב' שקיים על דומיין זמני.

רק לאחר שמסיימים את בניית האתר החדש, נותנים הוראה שהדומיין יפסיק להפנות את הגולשים לאתר א', ומעתה יפנה את הגולשים לאתר ב'.

הנה הסיבות למה האתר עלול להיעלם:

  • לא מעבירים את כל העמודים: אם נניח באתר א' היו 100 עמודים ובאתר ב' חברת בניית האתרים העתיקה 50 עמודים. אז ייתכן שהם וויתרו על עמודים קריטיים שמקדמים לכם ביטויים חשובים בתוצאות החיפוש.
    מנועי החיפוש יבחינו ש-50% מהעמודים נעלמו, ועל אחת כמה וכמה עמודים שהם מציגים אתכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, ואז הם פשוט יפסיקו להציג אותנו.
  • לא מעתיקים את כל התוכן לעמודים: במצב אחר, נניח הועתקו כל 100 העמודים שהיו באתר א', אבל לא העתיקו את התוכן במלואו. לחילופין, הקימו את אותו העמוד אבל שמו תוכן חדש לחלוטין.
    מבחינת מנועי החיפוש, אם אין את אותו התוכן, או נחתך חלק משמעותי מהתוכן, אז הם כבר לא מכירים את האתר ולא יודעים אם מגיע לו להיות בעמוד הראשון. וכך גם פה אנחנו עלולים להיעלם מתוצאות החיפוש.
  • לא שומרים על ההגדרות בעמודים: מצב אחרון ובו נניח והעתקנו את כל 100 העמודים, אבל לא שמרנו על היררכיה של כותרות, לא הגדרנו התגיות בקוד וכל מיני פרמטרים שלא אלאה אתכם בפרטים. אפשר לקרוא לזה: הגדרות שנמצאות מאחורי הקלעים ושמוכרחות לעבור גם לאתר החדש.

בכל אחד מן המקרים הללו, האתר עלול להיעלם. וכל אחד מן המקרים הללו יכול להיבדק בקפידה על-ידי איש מקצוע שמבין ב-SEO, כדי שהסיטואציה הקשה תימנע מבעוד מועד.

צריכים מקדם שילווה את המעבר לאתר החדש?

השאירו לי פנייה ונדבר 🙂

מה עלינו לעשות כדי להבטיח מעבר בטוח לאתר חדש?

המדריך הבא מיועד למקדמי אתרים ובעלי אתרים כאחד.

אני תמיד ממליץ לבעלי האתרים להיות עם האצבע על הדופק, ולוודא שבאמת עושים עבורם את כל העבודה שצריך כדי לשמור על הישגי הקידום האורגני הנוכחיים.

1. העתקת כל העמודים As is

ההמלצה הגורפת שלי היא תמיד להעתיק את כל העמודים מהאתר הישן לאתר החדש.

למה: כיוון שכל עמוד ועמוד כולל בתוכו תוכן. את מנועי החיפוש אני אוהב להגדיל כ"מפלצות תוכן" ותוכן זה מה שהן אוהבות לטרוף.

כמעט תמיד, עמוד יתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש קודם כל בזכות התוכן שלו. עכשיו נניח ושינינו את התוכן או מחקנו אותו – מבחינת מנועי החיפוש הם לא מכירים את העמוד ולא יודעים אם הוא טוב או לא טוב לגולשים.

אנחנו בעצם נחזור לנקודת ההתחלה ונצטרך להוכיח מחדש שאנחנו ראויים להופיע בעמוד הראשון.

יש לכם 100 עמודים באתר? אני רוצה שיהיו לכם 100 עמודים באתר החדש עם אותם התכנים. יש לכם 20,000 עמודים באתר? אני רוצה שהאתר החדש יעלה כשגם הוא עם 20,000 עמודים שזהים בתכנים שלהם.

שאלה שרבים שואלים אותי: "ומה קורה אם יש עמודים שכבר לא רלוונטיים עבורי?"

במקרה כזה נצטרך לעשות ניהול סיכונים נכון. לבדוק אם מדובר בעמודים מקודמים או עמודים שאין להם ערך SEO אמיתי.

אם אני אראה שמדובר בעמוד חשוב, אסביר לכם את החשיבות. אם אראה שמדובר בעמוד זניח, נוותר עליו.

כבר היה לי מקרה של אתר גדול ומקודם שקרוב ל-20% מהעמודים שלו לא עברו לאתר החדש. ראינו שמדובר בעמודים זניחים, והקידום אכן לא הושפע לרעה.

2. מניעת סריקת הגרסה החדשה על-ידי מנועי החיפוש

כל עוד לא ביצענו את המעבר לאתר החדש, חשוב שהגרסה המקבילה החדשה שבשלבי הבנייה תהיה חסומה לסריקה על-ידי מנועי החיפוש.

אם מנועי החיפוש יסרקו את הגרסה החדשה ויגלו שיש שני אתרים עם אותו התוכן, הרי שמבחינתם מדובר בשכפול תוכן.

בגדול: גוגל מענישים אתרים שיש להם תוכן זהה באתר אחר. לפעמים מנועי החיפוש יענישו את האתר שהעתיק, ולפעמים במקרה אבסורד, דווקא האתר שהעתיקו ממנו הוא זה שיקבל את המכה הקשה.

לכן, כל עוד ביודעין אנחנו מקימים אתר מקביל עם אותו התוכן, חשוב להצהיר בפני מנועי החיפוש שהוא לא באוויר.

איך עושים את זה נכון?

  • Robots.txt: מדובר בקובץ שיושב על השרת ושדרכו ניתן להורות למנועי החיפוש שלא לסרוק את האתר.
    יש לכתוב בקובץ /:disallow ולהעלות אותו. זוהי פעולה שנעשית על-ידי מקדם אתרים.
  • אם מדובר בוורדפרס: מאוד נוח ופשוט. הולכים להגדרות ---> קריאה ----> נראות במנועי החיפוש ---> "לבקש ממנועי החיפוש שלא לאנדקס את האתר".

3. תגיות מטה

מדובר בתגיות שנקראות מטה טייטל ותגית מטה דיסקריפשן.

אלו תגיות שקיימות בכל עמוד ועמוד באתר, ויש להן תרומה נכבדת לקידום האורגני.

למה הן כל כך חשובות? כיוון שהן עוזרות לנו לספר למנועי החיפוש מה מקודם בכל עמוד ועמוד באתר. אדגים זאת כך:

  • מטה טייטל: מדובר בכותרת של כל עמוד. לא כותרת פנימית בתוכן של העמוד עצמו, אלא הכותרת שמופיעה לנו בתוצאות החיפוש. בכל פעם שאנחנו מחפשים נושא מסוים בגוגל, יופיעו לנו תוצאות עם כותרת ותיאור.
    בין היתר, מנועי החיפוש מבינים מה מקודם בכל עמוד על-פי מה שרשום במטה טייטל (כותרת המטה). כך לדוגמה, במאמר הזה אני שואף לקדם את הביטוי "מעבר לאתר חדש" ובגלל זה שמתי את מילת המפתח במטה טייטל.
  • מטה דיסקריפשן: מתחת לכותרת המטה יש לנו תיאור, וזהו למעשה תיאור המטה. זאת גם תגית שאנחנו מגדירים בכל עמוד ועמוד, וחשוב שהתיאור יכלול בתוכו את מילת המפתח. למשל במאמר הזה דאגתי לשלב את מילת המפתח גם בתיאור.
    זה עוזר לנו "לפזר רמזים עבים" למנועי החיפוש באשר למילת המפתח שמקודמת בכל עמוד ועמוד.

דוגמה לכותרת מטה ותיאור מטה:

דוגמה למטה טייטל ומטה דיסקריפשן

4. קישורים פנימיים

אני משער שיצא לכם לראות פה ושם שאני מפזר קישורים פנימיים לתוך עמודים שונים שיש לי באתר.

זה לא מקרי, ובמאמר הבא אני מסביר באופן מפורט כיצד קישורים פנימיים יכולים לעזור לנו לחזק את האתר אורגנית, ולהשיג תוצאות טובות יותר.

בגדול: דרך הקישורים הפנימיים הרובוטים שסורקים את האתר מטעם מנועי החיפוש, יכולים להתנייד ולעבור בין עמוד לעמוד.

מנועי החיפוש מעודדים תכנים עם קישורים לעמודים נוספים, כי הם רואים בזה כרמז לכך שהתוכן פועל להביא לגולשים ערך מוסף. התעניינתם ב-א'? ייתכן מאוד שתתעניינו גם ב-ב'.

בנוסף, דרך הקישורים הפנימיים מנועי החיפוש מבינים מה המילה שאנחנו מקדמים בעמוד המקושר. למשל הוצאתי קישור פנימי למעלה על העמוד שבו אני מקדם את עצמי על הביטוי "קידום אורגני".

חשוב שכל הקישורים הפנימיים יעברו גם הם בתוך כל אחד מהתכנים.

נשמע סיזיפי? אני מסכים אתכם. אבל ככה עושים את זה נכון.

5. מבנה URL זהה או לחילופין הפניות 301

כל אחד ואחד מהעמודים שיש לנו באתר, מחזיק בכתובת URL משלו. נניח ויש לנו דומיין שנקרא example.co.il, ויש באתר עמוד שמקדם את השירות: מנעולנות. אז יכול להיות שאותו העמוד יקבל כתובת URL כזאת: example.co.il/locksmith.

עכשיו אם יש לנו גרסה מקבילה שבבנייה, ובנינו בה את העמוד שמקדם את הביטוי מנעולנות. אז אני ממליץ שאותו העמוד יהיה עם אותה הכתובת. נניח והדומיין הזמני הוא exampletest.co.il, אז העמוד שיוקם יהיה exampletest.co.il/locksmith.

אחרי שנבצע את המעבר של הדומיין מהאתר הישן לחדש, הדומיין הזמני ישתנה, ולמעשה גוגל יראה שהעמוד שהוא מכיר, קיים על ה-URL שהוא מכיר.

מה עושים אם אין אפשרות לייצר את אותו ה-URL?

במקרה הזה עורכים הפניות 301.

בגדול: הפנית 301 היא הוראה שאנחנו אומרים למנועי החיפוש שכתובת URL אחת מפנה אוטומטית את הגולש לכתובת URL אחרת. באופן הזה, מנועי החיפוש מבינים שהכתובת השתנתה ושהתוכן והעמוד שהם מכירים, הוא עכשיו על כתובת חדשה.

כך שאם נניח example.co.il/locksmith עובר באתר החדש לכתובת שנקראת example.co.il/מנעולנים, אז אנחנו נספר את זה למנועי החיפוש, ונדאג שהם לא יתבלבלו.

חשוב לדעת! מבחינת מנועי החיפוש גם אם השתנה ולו פסיק אחד קטן בכתובת ה-URL, לא אכפת להם אם זה אותו התוכן. מבחינתם מדובר בעמוד חדש לכל דבר ועניין.

6. התקנת תעודת SSL

גם כאן למעוניינים כתבתי מאמר מקיף אודות תעודת SSL.

בגדול: מדובר במנעול הירוק שמראה שהאתר מאובטח, כלומר Https בתחילת הדומיין לעומת Http.

אם באתר הישן יש לכם https, אז לאחר המעבר מהאתר הישן, נתקין את תעודת ה-SSL גם באתר החדש.

אני מדקלם כאן את מה שאני פשוט אומר למתכנתים (בחלק מההיבטים הטכניים, מטרתו של מקדם האתרים היא להיות יועץ SEO עבור המתכנתים שבונים את האתר): 

  • הפניית 301: חשוב לוודא שיש הפניית 301 שמפנה מ-http ל-https ברמת קובץ ה-Htaccess.
  • קבצי תמונות: לוודא שבוצעו החלפות של כתובות ה-URL של התמונות. לא פעם זה מה שגורם לנו לכך שאין מנעול ירוק.
  • מפת XML: לוודא שברמת מפת ה-XML היא מכוונת עתה לאתר עם כתובת https.
  • למידע אודות מפת XML לחצו כאן
  • מסד נתונים: ביצוע החלפה גורפת של קישורים.

זקוקים לייעוץ בנושא מעבר מאתר ישן לאתר חדש?

אין לכם מה לדאוג – אם עושים את זה נכון, הכל עובר חלק ובלי בעיות.

חשוב לי להפחיד בנוגע לזה, כי צריך להיות רגישים בנושא. אחרי הכול – האתר שלכם הוא מקור הפרנסה שלכם. פשוט לא צריך לעשות טעויות שיכולות לפגוע בכיס.

אשמח לייעץ לכם, להסביר לכם את כל התהליך ואם תתנו לי אור ירוק, אז לקחת את המושכות ולנהל את התהליך מאל"ף ועד ת"ו.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו לי פניה באתר

דברו איתי

כתבות נוספות

תוכן משוכפל
מילון מושגים

תוכן משוכפל

תוכן משוכפל: למה זה כזה גרוע? כאשר יש לנו שני תכנים זהים שמופיעים בשני עמודים שונים, הרי שגוגל יתייחסו לזה בחומרה ויראו בכך כתוכן משוכפל.

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל