איך עקפתי אתר חזק בביטוי תחרותי

איך עקפתי אתר חזק בביטוי תחרותי

תוכן עניינים

איך מקדמים ביטויים תחרותיים?

האתר הראשון שהקמתי היה האתר של אבא שלי. הקמתי אותו אחרי שעשיתי קורס SEO והחלטתי שאני מוכרח להתנסות בקידום בצורה הכי פרקטית שיש – לבנות את האתר מהיסוד ולקדם אותו.

למדתי מהאתר הזה המון. למעשה הבנייה של האתר והקידום שלו, הוא מה שהוביל אותי למרבית המסקנות שמנחות אותי היום כשאני מקדם את הלקוחות שלי ולמרבית הטקטיקות שמצליחות לעבוד לי בכל פעם מחדש.

בין היתר, הצלחתי להביא אותו לעמוד הראשון בביטויים: אקורדים לגיטרה עם 2,400 חיפושים חודשיים, ולא אחר מאשר הביטויי אקורדים עם 12,000 חיפושים!!

אז איך עשיתי בעצם?

2 מילים: חווית משתמש.

Google לא פראיירים. הם יודעים טוב מאוד להבדיל בין אתר שמעניק לגולשים שלו חווית משתמש אידיאלית, לבין אתר שהשהות בו יכולה להיות פחות נעימה.

ככה ניגשתי אל העבודה, וככה הוכחתי לעצמי שחווית משתמש היא הכול.

תוכן הוא המלך? אל תלכו עם האמת הזאת עד הסוף​

כשהקמתי את העמוד שמקדם את הביטוי אקורדים לגיטרה, היה לי ברור שאני חייב לעשות מדריך עם ציורים שממש מדריכים את הגולשים איך להניח את האצבעות על המיתרים ואיך ליצור כל אקורד ואקורד.

אבל משהו היה לי חסר. אמנם היו תמונות שציירתי במיוחד ושהראו לגולשים איך לעשות את זה, אך עדיין היה חסר התבלין המיוחד שהופך את הכל לספייסי יותר.

אז האם תוכן הוא המלך? קחו בחשבון את שני הפרמטרים הבאים:

תחשבו מה יכול להקל על הגולשים שלכם ולתת להם ערך מוסף

היה לי ברור שטקסט ותמונות זה חשוב, אבל בו-זמנית גם ידעתי שזה לא יכול לספק לגולשים את המידע המקיף ביותר.

מה כן יכול לעזור לגולשים ליהנות מהתוכן ולהפיק ממנו את המירב? סרטון! התעקשתי עם אבא שלי שיפיק סרטון שלם שבו הוא מראה לגולשים איך אפשר לנגן אינספור שירים מוכרים ישראלים ולועזיים, בעזרת האקורדים שנמצאים בעמוד.

הוא יצר סרטון מעולה של 10 דקות שבהן הגולשים יכולים ללמוד המון שירים שונים ומהנים. שתלתי את הסרטון בעמוד ולפתע הקסם קרה – הדף זינק בעמוד הראשון ופילס את הדרך עד למקום הראשון בביטוי אקורדים לגיטרה.

לוגו של יוטיוב

מה שקרה פה הוא שהגולשים קיבלו את חוויית המשתמש האידיאלית, ומבחינת מנועי החיפוש, הדף שבאתר של אבא שלי באמת נתן את המענה הטוב ביותר.

גוגל מצדם יודעים לזהות חוויית משתמש איכותית בעזרת מגוון טכנולוגיות מתקדמות. בין היתר אפשר להגיד שהסרטון העלה משמעותית את משך השהייה של הגולשים בדף, ואפילו גרם להם לחפש את העמוד שלו ולהיכנס אליו בכל פעם מחדש כשהם רצו ללמוד אקורד מסוים.

למעשה, הוא הפך למקור המידע הטוב ביותר, לפי דעתו של גוגל, עבור כל מי שרצה ללמוד אקורדים לגיטרה.

רוצים לקדם את האתר בביטוי תחרותי?

בואו נעוף על האתר שלכם ביחד, ונדאג לפלס את הדרך כמו שצריך:

ומה האתר שהצלחתי לעקוף?

לא אציין מתחרים ישירים או אגע בנקודה כואבת. פשוט אניח לכם לרשום לבד את הביטוי אקורדים לגיטרה ולהתרשם בעצמכם 🙂

המסקנה: חוויית משתמש היא נושא שאסור לנו להתעצל לגביו

אם רוצים לערוך קידום לביטוי תחרותי, אי אפשר להסתמך על טכניקות רגילות של קידום אתרים.

מוכרחים לשבת על הדף שרוצים לקדם, ופשוטו כמשמעו – לשבור את הראש ולהבין כיצד לפצח את הנוסחה. כיצד לגרום לאותו העמוד להפוך למקור המידע האיכותי והנוח ביותר עבור הגולשים.

במקרה של הקייס סטאדי שציינתי פה, מדובר בשדרוג היכולת ללמוד את ההדרכה שבדף יחד עם סרטון. הסרטון מהנה, סוגר פינה ומשלים את ההדגמות שקיימות בתמונות ובטקסט, והוא גם גורם לגולשים לשהות זמן רב יותר באתר.

אם ננסה להקביל את זה לאתרים אחרים אז כך למשל אתר שמוכר מתנות לגבר, אפשר לשדרג את העמוד עם שאלון קצרצר שיכול לסייע לגולשים לבחור את סגנון המתנה המושלם (למשל בנות זוג שנכנסות לאתר והן מתלבטות מה לקנות).

או למשל אתר של חברה המספקת שירותי הרחקת יונים. אפשר לתת טיפים להרחקת יונים עצמאית ולהסביר שאם האמצעים הללו לא עבדו, אז הרי שכדאי לקרוא לאיש מקצוע. מומלץ להדגים הסברים שכאלו יחד עם תמונות ואפילו עם סרטון.

אשמח להסיק יחד אתכם מסקנות 🙂

מקדמים את האתר שלכם ומתלבטים איך לכבוש את העמוד הראשון בביטוי תחרותי?

קידום ביטויים תחרותיים בגוגל הוא לא עניין של חודש – חודשיים. מדובר בעבודה עקבית של בניית קישורים חיצוניים, יצירת תוכן איכותי ומחשבה יצירתית לשדרוג חוויית המשתמש.

שמי עופר, ואני מקדם אתרים בגוגל ומומחה קידום ממומן. אשמח להירתם לפרויקט המאתגר שלכם ולקחת גם אתכם לעמוד הראשון בביטויים התחרותיים ביותר.

אני מזמין אתכם להשאיר לי פניה באתר או להתקשר: 052-3676272.

דברו איתי
אהבתם? שתפו עם חבריכם!
כתבות נוספות
SEO טכנולוגי
מילון מושגים
SEO טכנולוגי

איפיון קידום אתרים טכנולוגי לאתרים גדולים כשאנחנו רוצים לקדם אתר, יש לנו סט של פעולות שמבוצעות בכל עמוד ועמוד כשהמטרה היא לוודא שהאתר אופטימלי עבור

למאמר >>>
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר
כתיבת תוכן לאתרים
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר

קידום אתרים מתחלק לנו לשתי חזיתות: קידום אופסייט, משמע יצירת פרופיל קישורים חיצוניים שמובילים אל האתר שלנו ואל הדפים שאנחנו רוצים לקדם, וקידום אונסייט שבגדול

למאמר >>>
למה לבחור דווקא בקידום אורגני?
קידום אורגני
למה לבחור דווקא בקידום אורגני?

לבעלי עסקים שזה עתה החליטו שהם רוצים לקבל שירות בענף הדיגיטל, המושגים ושירותי הפרסומים השונים יכולים להישמע משונים ובעיקר מבלבלים. קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל,

למאמר >>>
יועץ קידום אתרים
קידום אורגני
יועץ קידום אתרים

שירות ייעוץ קידום אתרים יועץ, למה שנרצה את זה בכלל? אז זהו, שייעוץ SEO יכול להידרש עבור מגוון מאוד מאוד רחב של מקרים. לפעמים יש

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272