מה זה SEO? ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם?

מה זה SEO? ואיך הוא יכול לתרום לעסק שלכם?

תוכן עניינים

איך SEO יכול לעזור לעסק שלכם?

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization. המשמעות בעברית היא אופטימיזציה בשביל מנועי החיפוש.

השם העברי היותר מוכר הוא קידום אורגני במנועי החיפוש, כשהמשמעות בפועל היא שאנחנו עושים סדרה של פעולות באופן עקבי, כדי שהאתר שאנחנו מקדמים יהיה אופטימלי לדעתם של מנועי החיפוש, מה שיוביל אותם להציג אותו במילות חיפוש רלוונטיות, בעמוד הראשון – והכי חשוב: באופן טבעי.

הופעה באופן טבעי בעמוד הראשון, מבטלת את הצורך של עסקים וחברות להישען על קידום ממומן. 

בקידום הממומן אנחנו משלמים לגוגל דרך מערכת הקמפיינים Google Ads בעבור כל הקלקה על מילת מפתח רלוונטית.

כך למעשה, בעוד שעורך דין פלילי שמשמש בקידום ממומן בגוגל, משלם על מילת המפתח "עורך דין פלילי" 120 ש"ח להקלקה בודדה (זה נתון אמיתי); עורך דין פלילי שמקודם אורגנית, לא צריך להוציא כסף, ומקבל תנועה רלוונטית.

SEO נשמע מדהים! אז איפה הקאץ'?

יש קאץ'.

קידום אתרים בגוגל הוא אפיק שיווק שלא בהכרח יתאים לכל עסק.

כשלקוחות פוטנציאליים פונים אלי, ואני מתרשם שהם לא מכירים את התחום, אני מונה להם גם את החלקים הפחות זוהרים של התחום. אחרי הכל, אם משלמים לי אז צריכים לדעת לאן נכנסים:

ול-SEO יש גם לא מעט יתרונות

אם הורדתי לכם קצת אל ההתלהבות מ-SEO, כאן ארים לכם מחדש את המורל.

הנה היתרונות הבולטים ביותר של קידום אורגני:

קידום אתרים SEO

מה קידום SEO כולל בפועל?

עד כאן מניתי את היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני.

אבל ייתכן מאוד שהגעתם אל המאמר הזה כי רציתם לדעת איך זה נראה הלכה למעשה. אולי כי אתם רוצים לקדם עצמית, אולי כי יש לכם מקדם אתרים משלכם.

להלן הפירוט המלא:

התאמת האתר לקידום (אופטימיזציה אונסייט)

המשמעות של אופטימיזציה אונסייט היא לדאוג שכל עמוד ועמוד באתר יהיו אופטימליים להנחיות האיכות של מנועי החיפוש.

למה זה חשוב?

כיוון שהדרך שבה אנחנו מקדמים מילות מפתח במנועי החיפוש מבוססת על שיטת "מילת מפתח פר עמוד".

נניח קידום אורגני, אני מקדם על עמוד מסוים. ואילו SEO החלטתי לקדם על העמוד הזה.

בכל אחד משני העמודים הללו, עשיתי אופטימיזציה, כשהמטרה שלה היא לפזר רמזים ולסייע למנועי החיפוש להבין שבעמוד א' אני מקדם את המילה "קידום אורגני" ואילו בעמוד ב' (העמוד הנוכחי) אני מקדם את המילה "SEO".

עוד על אופטימיזציה אונסייט במאמר הבא >

העלאת תכנים חדשים באופן עקבי לאתר

תכנים חדשים הם חלק בלתי נפרד מקידום SEO ומכמה סיבות:

מחפשים איש SEO?

השאירו לי פניה ואחזור אליכם בהקדם 🙂

בניית קישורים חיצוניים (אופטימיזציה אופסייט)

קישורים חיצוניים הם חלק בלתי נפרד מהקידום גם כן.

מדובר בעבודה שנעשית מחוץ לאתר, ומכאן השם Off-site.

ההיגיון של מנועי החיפוש הולך ככה:

אם אתר מסוים, נניח וואלה! מוציא קישור שמפנה אל אתר מסוים שאני מקדם. אז מנועי החיפוש תופסים את זה בתור וואלה! המליצו על האתר שאני מקדם.

בניית קישורים חיצוניים היא חלק חשוב שמשפיע נורא על הקידום.

חשוב לציין שבנייה נכונה צריכה להיעשות בהדרגה, וצריך לבחור את האתרים בקפידה.

אתרים יכולים לקום וליפול על קישורים חיצוניים. למשל בנייה מוגזמת מדי יכולה להוביל לירידה במיקומים.

השורה התחתונה: מוכרחים לבנות קישורים לאתר מדי חודש, ובצורה הדרגתית. לקשר לדף הבית, לקשר לעמודי קטגוריות שאנחנו רוצים לקדם, מאמרים ועוד.

כתבתי על זה מאמר שלם, ואשמח להרחיב בנושא כאן

חוויית משתמש

לטעמי השאלה מה זה SEO צריכה לעבור שכתוב ולהישמע יותר כמו מה זה אתר שהגולשים אוהבים.

איך הגולשים שלנו חווים את האתר? זה חלק שמאוד משפיע על הקידום האורגני.

בסופו של יום, מנועי החיפוש רוצים להבטיח שהגולשים שלהם מקבלים את המענה המדויק ביותר. אתר שלא יעמוד בציפיות, ימצא את עצמו בסוף יורד אט אט בתוצאות החיפוש (ולפעמים פשוט יום בהיר אחד הוא צונח משמעותית במיקומים).

הנה כמה דוגמאות בולטות של חוויית משתמש:

האם זה הכל?

בגדול: דיי עניתי מה זה SEO, ומה הוא כולל בעבודה היומיומית.

יש עוד המון פרטים שונים מסביב.

ניתוח התנהגות הגולשים ב-Google Analytics, מעבר ושיפור עמודים קיימים, דרבון הלקוחות להעלות סרטונים מקוריים לאתר, העלאת תמונות מקוריות (לא תמונות סטוק רגילות) כיוון שמנועי החיפוש אוהבים את זה.

מעקב אחרי מיקומי מילות מפתח, וביצוע בדיקה קפדנית למה לא מתקדמים, או איך מתקדמים יותר טוב.

התעדכנות שוטפת בשינויים בעולם ה-SEO.

אבל: באמת ובתמים שמניתי לכם את החלקים העיקריים בעבודת הקידום האורגנית.

קצת עלי

קוראים לי עופר, אני מקדם אתרים בגוגל. איש קידום גם בהיבט האורגני וגם בהיבט הממומן.

אני מלווה עסקים גדולים וקטנים, ואשמח לתת גם לכם שירות.

מידע נוסף עלי אפשר למצוא כאן, או תתקשרו וכבר תוכלו לשאול אותי ישירות.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי
כתבות נוספות
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר
כתיבת תוכן לאתרים
אסטרטגיית תוכן לקידום האתר

קידום אתרים מתחלק לנו לשתי חזיתות: קידום אופסייט, משמע יצירת פרופיל קישורים חיצוניים שמובילים אל האתר שלנו ואל הדפים שאנחנו רוצים לקדם, וקידום אונסייט שבגדול

למאמר >>>
בניית אתרים יוקרתיים
בניית אתרי תדמית
בניית אתרים יוקרתיים

מה זה אומר לבנות אתרי יוקרה? החלטתם שאתם רוצים את האתר הטוב ביותר לעסק שלכם ואתם לא מוכנים להתפשר ולו על הפרט הקטן ביותר? מעולה!

למאמר >>>
אחוז נטישה Bounce Rate
מילון מושגים
אחוז נטישה (Bounce Rate)

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)? Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

למאמר >>>
יועץ קידום אתרים
קידום אורגני
יועץ קידום אתרים

שירות ייעוץ קידום אתרים יועץ, למה שנרצה את זה בכלל? אז זהו, שייעוץ SEO יכול להידרש עבור מגוון מאוד מאוד רחב של מקרים. לפעמים יש

למאמר >>>
תגית קנוניקל
מילון מושגים
תגית קנוניקל

מהו Canonical Tag? מנועי החיפוש אוהבים סדר, ואני תמיד אוהב לקדם אתר כשאני יודע שדיגמתי אותו ב-100%. לא אחת אני אפילו קורא לקידום אתרים 'דיגום

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272