טיפים לניהול קמפיין ממומן בגוגל בתקציב מוגבל

טיפים לניהול קמפיין ממומן בגוגל בתקציב מוגבל

תוכן עניינים

ניהול קמפיין Google Ads בתקציב נמוך? – יש חיה כזאת

כאשר לקוחות שואלים אותי אם עדיף להם קידום ממומן או קידום אורגני, הרי שאני מעלה בפניהם את השיקול הבא:

  • אתם מחפשים פרסום אפקטיבי מידי להכנסה מהירה של לקוחות חדשים? אל תבזבזו זמן על קידום אורגני, ולכו על ממומן בכל הכוח.
  • יש לכם הכנסה טובה והרבה סבלנות עד לקבלת התוצאות? אם אתם מחפשים להשקיע לטווח ארוך עם אתר שממוקם בעמוד הראשון, לכו על קידום אורגני מבלי לחשוב פעמיים.
  • יש לכם הכנסה טובה, הרבה סבלנות אבל גם חשק להכנסות נוספות ומידיות? אם די תקציב, אפשר גם ללכת על שני האפיקים הפרסומיים.

אך מה לגבי לקוחות בעלי עסקים קטנים שמחפשים הכנסה מידית, וגם לא מביאים איתם תקציב גבוה? כאן יש אתגר של ממש, שכן אלו אנשים שכן רוצים לבצע כניסה לשיווק הדיגיטלי, אך הם כביכול מנועים מלעשות זאת, כיוון שהם להם די תקציב. אז מצד אחד הם רוצים לגדול, ומצד שני זה לא אפשרי – האמנם?

גוגל אדס בתקציב זול

אני כן בעד כניסה של עסקים קטנים למעגל הפרסום הממומן מסיבה אחת פשוטה – עסק שיצליח להביא כמות לידים, גם אם נמוכה אבל עקבית, יוכל לצמוח ובהדרגה גם להשקיע באפיקים נוספים.

ישנם לא מעט עסקים שמתחילים בקטן, ובעזרת הנוסחה הנכונה, המסע הזה יכול להיות יעיל ומשתלם עבורם. אם אתם בעלי עסקים שמנהלים את הקמפיין שלהם לבדם, או שוקלים לעבוד עם מנהל קמפיינים אך מתלבטים כי אין לכם די תקציב, כאן מטרתי היא לחלק מספר טיפים יעילים, וגם לאפשר לכם להחליט אם התקציב שחשבתם עליו הוא מספק עבור הקמפיין.

עם איזה תקציב אפשר להתחיל? פונים לביטוי זנב ארוך

חשוב לי להסביר נקודה מהותית: בקמפיינים ממומנים אנחנו עובדים על-פי שיטת תשלום פר הקלקה.

בהתאם לתחרות, כך גוגל מתמחרים לנו את העלות להקלקה עבור ביטוי מסוים. נניח "טיפול פנים" עולה לנו 7.98 שקלים, בעוד ש"עורך דין פלילי" עולה לנו 120 שקלים, ואני מדבר פה על הקלקה בודדת אחת.

מה שעושים במצב שכזה, הוא שפונים לביטויים כלליים שונים שעוזרים לנו להוריד את העלויות.

בעוד שעורך דין פלילי עולה לנו 120 שקלים, הרי שעורך דין חקירה במשטרה, ביטוי הרבה יותר ממוקד עבור הגולשים שלנו, עולה 11.94 שקלים להקלקה.

מה קיבלנו פה? קיבלנו לקוח שידע בדיוק איזה עורך דין הוא מחפש ולאיזו מטרה, וכשהוא הגיע אלינו הוא היה מכוון מטרה.

וכך בעוד שטיפול פנים עולה לנו 7.98 שקלים, הרי שטיפול פנים לאקנה יכול גם לעלות לנו 3 שקלים בלבד.

אחרי מחקר שכזה, אני ממליץ כבר שלא לרדת מתקציב של 65 שקלים ביום. זה יאפשר לכם לקבל מספר הקלקות, ויש אפשרות מאוד סבירה גם שנוכל להקטין קצת יותר את העלות לכל הקלקה.

עם תקציב של 65 שקלים, זה מעל 2,000 שקלים לחודש, אי אפשר לקצץ קצת?

אני מסכים, גם 2,000 ש"ח לחודש יכול מאוד להכביד על עסק שרוצה לגדול וכרגע מחפש את הדרך הזולה והבריאה ביותר מבחינה כלכלית.

מצד אחד, אני ממליץ שכן לתת את הניסיון הזה ולראות בכך כהשקעה. זה עשוי מאוד להחזיר את עצמו עם לידים שיסגרו אתכם עסקה ויניבו את ההכנסה המצופה.

מצד שני, אם אתם ממש מרגישים שזה דוחק אתכם מבחינה כלכלית, יש פתרונות, האחד מידי והשני צריך קצת זמן כשנלמד את הקמפיין.

הפתרון המידי: להגביל את הצגת הקמפיין על-פי ימים. אם נוותר על שישבת, אז הרי שיש לנו כבר בסביבות ה-22 יום בהם הקמפיין שלנו באוויר. זאת אומרת שאנחנו הורדנו את הקמפיין ל-1,400 שקלים בלבד.

פתרון נוסף: כאן נצטרך להמתין מעט וללמוד את הקהל שלנו. ייתכן מאוד שנראה כי הקהלים לא ממירים בשעות הצהריים והם בעיקר פעילים בלילה. על כן, נשהה את הקמפיין שלנו בשעות הצהריים, ונקצה את התקציב שלנו בעיקר לשעות הלילה. ככה נופיע יותר עבור הקהלים הרלוונטיים עבורנו.

ואיך נהיה בטוחים שהקידום הממומן יעבוד?

האמת? אף לקוח לא שואל אותי את זה, כי כל הלקוחות בטוחים שמהרגע שהם משלמים לגוגל, אז הרי שהפניות יגיעו.

למרבה הצער זו לא המציאות, ולכן חשוב לוודא שעושים את הכל על הצד הטוב ביותר.

זכרו תמיד את הכלל הבא: גוגל הם מתווך. הם מעבירים את הגולשים מתוצאות החיפוש, אל תוך דף נחיתה. גוגל לא מספקים לנו ערובה שהגולשים באמת ימירו, אלא מביאים לנו תנועה.

לכן, חשוב שנוודא כי בניית דף הנחיתה נעשית בצורה נכונה. הגולש כבר הגיע אלינו? הוא כבר הקליק ושילמנו על זה כסף? חשוב להילחם בשיניים כדי שהוא באמת יהפוך להמרה, ולא חס וחלילה פשוט יעזוב ויחפש מידע נוסף אצל מתחרים.

וכאן אתם בעצם פוגשים אותי 🙂

אז שמי עופר, והמומחיות שלי היא בקידום אתרים בגוגל בין אם דרך קידום אורגני, ובין אם דרך קידום ממומן.

אני עובד מול עסקים קטנים עד גדולים כאחד, ודואג ליצור נוכחות נכונה ברשת שיוצרת תנועה רלוונטית ומניבה עסקאות חדשות.

אם אתם עסק קטן שלא יודע כיצד להתחיל את דרכו בעולמות הדיגיטל, אשמח להיות מורה הדרך שלכם, ולספק לכם את כל המידע והשירותים הנדרשים.

לא מבינים בשיווק? אני אדאג לכך שתדעו את כל מה שצריך לדעת בז'רגון פשוט וברור. למה? כי אני רוצה שתדעו בדיוק על מה אתם משלמים.

לא יודעים מה הכי נכון עבורכם? זאת באמת שאלה קשה, ובמיוחד כשלא מתמצאים בקידום. אדאג להחליט יחד אתכם על אפיקי הקידום הנכונים ביותר, וגם להסביר את ההיגיון השיווקי שעומד מאחורי כל החלטה.

אשמח שתצרו איתי קשר! אני זמין עבורכם בנייד: 052-3676272 או דרך השארת פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: