למה לבחור דווקא בקידום אורגני?

למה לבחור דווקא בקידום אורגני?

תוכן עניינים

לבעלי עסקים שזה עתה החליטו שהם רוצים לקבל שירות בענף הדיגיטל, המושגים ושירותי הפרסומים השונים יכולים להישמע משונים ובעיקר מבלבלים. קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, פייסבוק, קידום תוכן ועוד – מי נגד מי, מה הכי מועיל, מה הכי כדאי, איפה ההוצאות כבדות יותר ומה יספק לי את המענה כאן ועכשיו.

אז הפעם אני רוצה להתעכב על הבחירה בקידום אורגני בגוגל והמשמעות שלה.

מהו בעצם קידום אורגני?

היכנסו רגע לגוגל וחפשו אחר שירות מסוים שמעניין אתכם. ל-3 התוצאות הראשונות שיופיעו לפניכם תתווסף המילה "מודעה". אלו הן למעשה מודעות שמגיעות מפרסום ממומן בגוגל. ההקלקה על המודעות כרוכה בתשלום של המפרסם – כל המרבה במחיר, הוא זה שיופיע ראשון בתוצאות הממומנות. לצורך הדוגמה הנה חיפוש שערכתי אחרי מדביר:

מודעות ממומנות

אך לא לשם כך התכנסנו כאן ולכך אני מתייחס במאמר אחר לחלוטין. עכשיו תגללו מתחת ל-3 המודעות המממנות – אלו הן התוצאות האורגניות:

קידום אורגני

מה הכוונה? ובכן, מנוע החיפוש של גוגל (ובעצם כל מנועי החיפוש באשר הם), מחפשים עבור הגולשים שלהם את האתרים הרלוונטיים ביותר שיענו על השאילתא שהגולשים הקלידו. כך למעשה, באופן טבעי/אורגני, ישנם אתרים שמתקדמים אל העמוד הראשון, על-פי בחירת מנועי החיפוש.

למנועי החיפוש יש מגוון רחב של קריטריונים שונים על-פיהם הם בוחרים אילו מבין האתרים (ויש עשרות ואפילו מאות אתרים) יגיעו לעמוד הראשון. אז מה זה קידום אורגני? כאן למעשה בעלי האתרים משלמים לאנשי מקצוע, כדי שיטפחו את האתר, יבטיחו את עמידתו בקריטריונים השונים של מנועי החיפוש ואט אט יביאו אותו אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

ומדוע כדאי לבחור דווקא בקידום אורגני על פני ממומן?

האמת? הכותרת שבחרתי היא די טריקית. אני לעולם לא מגיע ללקוח עם המלצה גורפת מבלי שהכרתי קודם לכן את העסק שלו. לכן, בסיבות הבאות אני גם מצרף מספר הסתייגויות, קחו אותן בחשבון.

יציבות בתוצאות החיפוש

בקידום ממומן החוקים הם מאוד פשוטים – אתם משלמים? תופיעו בתוצאות החיפוש, הפסקתם לשלם? הפסקתם להופיע. בקידום אורגני הדברים עובדים אחרת. אנחנו פועלים במשך חודשים על גבי חודשים (ולעתים קרובות גם לאורך שנים) כדי לקדם אתר ולייצב אותו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

אני אולי יורה לעצמי כאן ברגל, אבל אחרי שאתר התייצב באופן מוחלט ואם באמת הלקוח מיצה את כל הביטויים שהוא רצה, אז הרי שהוא יכול להפסיק את השירות ממקדם האתרים ועדיין ליהנות ממיקומים גבוהים ויציבים. כמובן שלאורך זמן המיקומים עלולים לרדת, אך ידרשו לכך עוד חודשים ארוכים או עדכון אחד שישנה את חוקי המשחק (אבל נדיר שבקידום By The Book, מיקומים נופלים בגלל עדכון).

אז למה בכל זאת אני ממליץ לחלק מהלקוחות לבחור בממומן? כי ישנם עסקים שצריכים לידים כאן ועכשיו. אין להם את הזמן או היכולת הכלכלית לחכות כמה חודשים עד שהאתר יתחיל לצבור מיקומים.

אמינות

הגולשים לא פראיירים והם יודעים להבדיל בין המודעות הממומנות לבין האתרים שמופיעים בצורה אורגנית.

לכן, במרבית הפעמים הגולשים שיקליקו על המודעות הממומנות, יעשו זאת במעט חשדנות. הם יודעים שזה עסק שמפרסם את עצמו ולכן גם רף הציפיות הוא שונה. לעומת זאת, אתרים שמופיעים באופן טבעי לחלוטין בתוצאות החיפוש, נהנים מגישה אחרת לחלוטין מצד הגולשים.

בעוד שבפרסום הממומן הגולש מגיע חשדן, אז הרי שבקידום האורגני, הגולשים רואים במנועי החיפוש כתו תקן שמעיד על איכות. בעלי עסקים רבים שהתקדמו בתוצאות החיפוש, בהחלט יכולים להעיד על ההבדל – גולשים שמגיעים לאתר באופן אורגני הם פייסנים יותר, משוכנעים באמינות ומקצועיות העסק והם נכונים יותר לבצע רכישה/לקבל שירות.

מיתוג

נכון סעיף האמינות שעליו דיברתי קודם לכן? אז לכך תוסיפו את העובדה שככל שהעיניים של הגולשים יתרגלו לראות את שם העסק שלכם יותר ויותר, כך הם יתפסו אותו כחלק בלתי נפרד מהתחום שבו אתם עוסקים.

נניח ואני מדבר אתכם על חיתולים, אז הרי שמיד יקפצו לכם בראש רשתות דוגמת בייבי לאב או מוצצים. נניח ואני אדבר אתכם על כלים לבית, אז הרי שמיד יקפצו לכם בראש רשתות כמו פוקס הום וחנויות הסטוק למיניהן (כבר הפסקתי לספור).

אותה הפעולה בדיוק תתרחש כאשר האתר שלכם יתברג יפה בתוצאות החיפוש. הגולשים יתפסו אתכם מיד כאוטוריטה בתחום וכך הם גם ימליצו עליכם לחבריהם, כמעט אופן עיוור.

אתם תופיעו בעוד ועוד ביטויים

החלטנו לקדם 30 ביטויים עבור האתר שלכם – אך האם כאן זה נגמר? אני אקצר את התשובה – לא.

ברגע שבו התחלנו לקדם אתר, אנחנו למעשה פותחים סכר של מגוון ביטויים שונים בהם הוא יכול להתברג. להבדיל מקידום ממומן, גוגל מרשה לעצמה "חופש יצירתי" בכל מה שנוגע לקידום SEO ואט אט תתחילו להופיע בביטויים שאפילו לא ביקשתם.

האם זה טוב? זה מעולה! זה מאפשר לכם לצבור עוד ועוד חזיתות שדרכן הגולשים לומדים להכיר אתכם. אתם אולי משקיעים בקידום של 30 ביטויים התחלתיים, אבל בתכל'ס? אין לזה סוף ומהר מאוד תגלו בכלי מנהלי האתרים, שהאתר שלכם הגיע כבר למאות אם לא אלפי ביטויים.

מעולה, אז מי אתה?

שמי עופר אטלס ואני מקדם אתרים אורגני, קמפיינר לפרסום ממומן בגוגל ובין לבין גם בונה אתרי תדמית שנותנים לי קצת לבטא את היכולת היצירתית שלי שלרוב נשארת בפינה.

עומד לי על קצה הלשון להגיד שאני "חי ונושם SEO", אבל זו קלישאה (דוגרי אבל כתבתי את זה בכל זאת…). אז אני פשוט אסכם בכך שאני מקדם אתרים כבר למעלה מ-6 שנים ומביא איתי המון ידע, ניסיון ואהבה לעולם ה-SEO.
מתלבטים אם לבחור בקידום אורגני?

אני כאן כדי לסייע!

ייתכן שבשיחה נגיע להסכמה ששווה לנו לעבוד ביחד כמקדם האתרים שלכם, וייתכן גם שהשירות שאתם מחפשים יתאים לאיש מקצוע אחר. בין אם זה יהיה רלוונטי עבורי או לא, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר במספר הטלפון 052-3676272 או להשאיר פניה בטופס שבתחתית המאמר ואשמח לייעץ.

זה עולם קטן, אני בטוח שעוד ניפגש מתישהו

התייעצות על חשבון הבית מה שנקרא 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: