מה דו"ח חודשי ב-SEO צריך לכלול?

מה דו"ח חודשי ב-SEO צריך לכלול?

תוכן עניינים

אתם משלמים מדי חודש על קידום אורגני בגוגל? דעו, שכחלק מן התשלום, אתם זכאים לקבל דו"ח מקיף שיספר לכם על כל המלאכה הקשה שהוקדשה עבור האתר שלכם + תוצאות.

להבדיל מקידום ממומן שם התהליכים הם פשוטים ומהירים יותר (אנחנו משלמים, משמע אנחנו מופיעים בעמוד הראשון ומצפים לתוצאות), בקידום אורגני דברים לוקחים זמן ולעתים אנו נגיע אל העמוד הראשון בביטוי חשוב רק בתום 3-4 חודשי קידום אינטנסיביים.

עבור מקדם האתרים שלכם זה ברור לו שהוא עושה עבודה קשה ומקצועית, אך עבורכם התחושה היא שאתם מוציאים כסף רב, ואינכם יודעים אם ההוצאה החודשית הזו הניבה פירות.

למה חשוב לקבל דו"ח חודשי?

מן הצד של מקדם האתרים, חשוב לשלוח דו"ח חודשי שיעיד על העבודה הקשה. מה שאנחנו כמקדמי אתרים לא מספרים לכם הלקוחות, מבחינתכם לא קיים ובצדק – אתם לגמרי לא צריכים לנחש.

מן הצד של הלקוח/ה, חשוב שתדעו מה הכסף שלכם עשה עבורכם ובאיזה סטטוס האתר שלכם כרגע נמצא. אך התשובה היא הרבה יותר עמוקה:

  • דו"ח חודשי מאפשר לבצע סנכרון קבוע בין ציפיות הלקוח לבין עבודת המקדם. לעתים פתאום יצוצו מילות חיפוש חדשות שאותן הלקוח ימצא כיעילות יותר ומשם נעבור לחקר מילות מפתח מחודש.
  • דו"ח חודשי מאפשר ללקוח לבצע שיקולים כלכליים מחודשים. האם קידום אורגני הוא באמת התחום שבו שווה להשקיע? או שמא קצב ההתקדמות הוא איטי מן המצופה. במקרים אלו ייתכן ונגבש אסטרטגיה חדשה ביחד, או לחילופין נחפש חלופות כמו קידום ממומן ב-Google.
  • דו"ח חודשי יאפשר לכם לבסס את מערכת היחסים עם מקדם האתרים. מטבע הדברים שבעת קבלת שירות חדש, מפלס החשדנות הוא גבוה למדי. בקבלת דו"ח מפורט מדי חודש, תוכלו אט אט להסיר מכם את הספקנות ולדעת בביטחון גמור כי אתם מקבלים את השירות שעבורו אתם משלמים.

מה דו"ח SEO צריך לכלול?

דו"ח חודשי חייב לכלול מגוון רחב של ערוצי מידע שונים שבאמצעותם נוכל לקבל את התמונה הכוללת.

כבר יצא לי לראות לא מעט חברות קידום אתרים שהרכיבו דו"חות שאיך אגדיר אותם בצורה דיפלומטית… לא ספקו כל כך את הסחורה. כיצד פגשתי באותם הדו"חות? ובכן, פשוט פגשתי בלקוחות לא מרוצים שהגיעו אלי כדי לבחון אפשרות לעבור למקדם אתרים חדש. עבורי מדובר בנורה אדומה בוהקת שרק חיזקה אצלי את ההבנה שפשוט אי אפשר לחסוך מפרטים וחייבים להיות שקופים במאת האחוזים.

להגיד לכם שמההתחלה יצרתי את הדו"חות הכי מקיפים ומדויקים שיש? ממש לא, ואני גם עורך מקצה שיפורים מחודש לחודש – אבל מתוך התסכול של הלקוחות, למדתי שאין כאן דרכי קיצור ושדיווח חודשי חייב להיות מקיף ככל הניתן.

מיקומים נוכחיים

את הדו"ח החודשי שלי אני פותח באופן קבוע עם טבלת מיקומים עדכנית של מילות המפתח.

הסיבה לכך היא פשוטה – לקוחות אוהבים את השורה התחתונה, והבסיס של השירות שלי הוא הגעה לעמוד הראשון בגוגל.

החשיבות של הצגת המיקומים הנוכחיים בגוגל היא איננה רק עצם הוכחת העבודה הקשה שבוצעה על האתר, ומטרתה הנוספת היא לאפשר ללקוח לתת לי דגשים באשר לביטויים שצריכים לקבל יחס מיוחד וקידום אינטנסיבי יותר.

נניח וקידמתי עורך דין פלילי. הוא קיבל את הדו"ח וראה כי בביטוי חקירה במשטרה הוא נמצא בעמוד השלישי בגוגל. אני מבחינתי מתמקד במילים אחרות שעליהן סיכמנו בתחילת העבודה והוא מבחינתו לפתע מבין כי זו המילה החשובה ביותר עבורו. בדרך הזו, אנו יכולים לערוך תיאום ציפיות מחודש ולרענן את בנק היעדים שלנו.

כמות הכניסות החודשית דרך Google Analytics

היופי בקידום אורגני הוא שאנחנו מחליטים על מילים מסוימות, משהו כמו בנק מטרות של 30 יעדים, ואילו גוגל עצמה מחליטה לקדם אותנו גם במילים נרדפות.

כך למעשה, החלק הראשון של הדו"ח כולל רק את המיקומים של המילים עליהן החלטנו, והוא לחלוטין לא משקף את התברגות האתר במגוון ביטויים נוספים.

הדרך הראשונה שבה אני נוקט כדי להציג את התקדמות הקידום האורגני היא הטמעת Google Aanalytics, כלי לניתוח התנהגות המשתמשים, מיד עם תחילת העבודה. דרך מערכת זו, אפשר להראות בקלות את קצב הכניסות החודשי מתוך הערוץ האורגני.

דרך גרף ובליווי מספרים, הלקוחות יכולים לראות בקלות אם הייתה עלייה בכמות הכניסות החודשית. ייתכן מאוד שגולשים אלו נכנסו אלינו לאתר מתוך ביטויים נרדפים שבהם כבר התחלנו להופיע בעמוד הראשון ופשוט לא ביצענו אחריהם מעקב בטבלת המיקומים.

גוגל אנליטיקס

חשיפות דרך Google Search Console

כבר אמרתי שקידום אורגני זה קסם שגורם לאתר שלנו להופיע במגוון ביטויים נרדפים? אז דרך נוספת וחשובה שבאמצעותה אנו יכולים להיווכח בכך היא כלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Search Console).

במדריך הבא פירטתי באופן ממושך אודות היכולות של כלי מנהלי האתרים, אך כאן אני רוצה להתייחס למאפיין אחד שחשוב גם הוא לדו"ח החודשי – כמות החשיפות החודשית. חשיפות משמעותן כמות הפעמים שהאתר שלנו הופיע בתוצאות החיפוש (בין אם בעמוד ראשון ובין אם בעמוד 20) כאשר הגולש שלנו הקליד שאילתת חיפוש מסוימת.

ככל שרואים עלייה בכמות החשיפות, כך ניתן להבין שהאתר שלנו החל להופיע ביותר ויותר שאילתות חיפוש. מדובר במדד חשוב ומשמעותי המעיד על כך שטכניקת הקידום היא נכונה ומשיגה תוצאות.

 

סירץ קונסול

עבודה – מה עשינו במהלך החודש?

כל הנתונים שציינתי לעיל הם מעולים ומעידים על עבודת SEO טובה, אבל אפרופו עבודה – מה תכ'לס נעשה על האתר לאורך החודש?

זהו החלק האחרון שאיתו אני מסיים את הדו"ח החודשי ובו הלקוחות מקבלים תיעוד מדויק של כל עבודה ולו הקטנה ביותר, אשר בוצעה על האתר.

האם בוצעה אופטימיזציה לעמודים מסוימים? האם עלו תכנים חדשים? האם הורחב פרופיל הקישורים החיצוניים של אתרכם? כל עבודה ולו הקטנה ביותר, נכנסת באופן מידי לתיעוד העבודה החודשי תוך ציון התאריך ותיאור מקיף של הפעולה.

שינויים והתאמות אישיות

במהלך השנים נוכחתי לגלות כי אלו הם הפרטים החשובים ביותר עבור הלקוחות.

מטבע הדברים שהדו"ח משתנה מפעם לפעם בהתאם למגמות שאני מזהה ולעתים אני גם מבצע שינויים נקודתיים בדו"ח SEO על-פי דרישות הלקוח. כך למשל, ניתן לשלב דיווח אודות מספר ההמרות שבוצעו מן האתר. בנוסף לכך, בתוספת תשלום, אני גם מטמיע מספר מדיד שמאפשר לי לספר כמה שיחות בוצעו מן האתר הן בהקלקה על הטלפון מתוך הניידים והן בהקלדת המספר ידנית אצל גולשים המגיעים ממחשבים נייחים.

אזז… נעים להכיר!

שמי עופר ואני מקדם אתרים אתרים בגוגל מזה 6 שנים, בונה אתרי תדמית לעסקים קטנים ובינוניים ומעצב דפי נחיתה עבור קמפיינים ממומנים.

מה אני מבטיח לכם במסגרת העבודה איתי? מחויבות מלאה להצלחת האתר שלכם, חתירה להישגים ושקיפות מלאה בתהליך העבודה.

אני פדנט לא קטן והכי חשוב (אם תשאלו אותי) – אני מגיע עם המון תשוקה ואהבה לעולם הדיגיטל. אם אתם מחפשים עבודה מקצועית, אני מזמין אתכם להתרשם מתיק העבודות שלי באתר, להרים אלי צלצול במספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר.

אגב – אל תהססו להשאיר אצלי את כתובת האתר שלכם. בדיקת SEO ראשונה On The House.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: