נכסים דיגיטליים שמוכרחים להיות בבעלות הלקוח

נכסים דיגיטליים שמוכרחים להיות בבעלות הלקוח

תוכן עניינים

לקוחות יקרים: היזהרו מהמצבים הבאים

לרוב אני נוהג לכתוב מאמרים שמספרים על אפשרויות שונות בשיווק דיגיטלי, על טכניקות שונות בקידום, קייס סטאדיס שונים שלימדו אותי דבר או שניים וכיוצא בזה.

יכול להיות שהמאמר הנוכחי הוא גם סוג של קייס סטאדי, אבל אני האמת כותב אותו באמת ובתמים – בשבילכם. בשביל אותם לקוחות שמגיעים אלי, בין שסוגרים איתי ובין שלא, לקוחות שפשוט אוכלים אותה כי חברת הקידום שעבדה איתם או המקדם שעבד איתם פשוט עשו עבודה לא טובה.

במאמר הבא בחרתי לציין מולכם מספר נכסים דיגיטליים שפשוט מוכרחים להיות בבעלות שלכם. שאף חברת קידום, משווק או לא יודע מי לא יחזיקו בהם או יהיו הבעלים שלהם.

אפשר לומר שזה סוג של קייס סטאדי, אבל האמת שסתם בא לי לנצל את האתר שלי כפלטפורמה להתלונן על בלגן שגרמו ללקוח חדש שהצטרף אלי.

קריאה נעימה.

רכשו את הדומיין על שמכם​

לקוח הגיע אלי כשהוא רוצה להקים לעצמו אתר חדש ולבצע אליו מעבר מסודר.

בקצרה על החלק הטכני: כשעוברים לאתר חדש, לרוב בונים אתר חדש מאפס, מקימים את כל עמודי התוכן שהיו באתר הישן גם באתר החדש, ולסיום נותנים פקודה שהדומיין יפסיק להצביע על האתר הישן ומעתה יפנה את הגולשים אל האתר החדש.

התברר שחברת הקידום שבנתה לאותו הלקוח בזמנו את האתר הישן, היא גם זו שרכשה עבורו את הדומיין, והיא עשתה זאת על שמה.

ניסיתי לעזור לו ולקדם את האפשרות שהבעלות על הדומיין תעבור ישירות אליו. התברר לי שהעברת בעלות על דומיין היא נושא רגיש שנוגע לקניין רוחני, וכדי לבצע העברת בעלות, יש צורך במילוי מסמכים ובקבלת חתימה מטעם עורך דין. פרוצדורה מהסרטים.

שורה תחתונה: תתעקשו לרכוש את הדומיין על חשבונכם. זה יהיה לכם גם הרבה יותר זול לעומת תשלום לחברת קידום שגם גובה עמלה מסוימת על זמן העבודה. בנוסף, תקבלו עליו שליטה מלאה, לא תהיו תלויים באף אחד ולא תצטרכו לעבור הרים וגבעות כדי להעביר את הדומיין על שמכם.

פתחו Google My Business על המייל שלכם​

אני מזמין אתכם לקרוא כתבה שלמה שכתבתי אודות גוגל מיי ביזנס, אבל למי מכם שאין לו סבלנות לכתבה שלמה – אני גם אקצר:

גוגל מיי ביזנס הוא כרטיס עסקי של גוגל שמופיע בתוצאות החיפוש. הוא מאפשר לגולשים לתת לנו דירוג כוכבים מכוכב אחד ועד חמישה כוכבים, ניתן לרשום שם פרטים אודות העסק וחשוב מכך אפשר לציין את כתובתו של העסק, וכך להופיע לגולשים שמבצעים חיפוש ונמצאים בקרבת מקום.

כדי לפתוח כרטיס עסקי בגוגל, עליכם לחפש Google My Business, להיכנס לתוצאה הראשונה ולהתחיל תהליך של פתיחת כרטיס עסקי, כשהכל על ה-Gmail שלכם.

במקרה של לקוח מסוים, חברת הקידום פתחה לו את כרטיס הגוגל מיי ביזנס על המייל שלה. המצב הסתבך כאשר הוא היה צריך לעדכן פרט קריטי בכרטיס העסקי, ולא הייתה לו גישה.

התברר שחברת הקידום שפתחה לו את הכרטיס כבר לא הייתה פעילה.

שורה תחתונה: תפתחו את הכרטיס העסקי אך ורק על ה-Gmail שלכם. ואם חברת הקידום כן פותחת את הכרטיס העסקי עבורכם, תתעקשו שהיא תתן לכם בעלות על החשבון. זאת עבודה של בדיוק שתי דקות על השעון, ואני לארג'.

רכשו מספר טלפון מדיד מטעמכם (לא חובה, אבל מומלץ)​

גם כאן אני אשמח להזמין אתכם לקרוא כתבה שלמה שכתבתי בנושא מספרים מדידים, אבל אספק הסבר קצרצר כאן:

יש לנו אפשרות למדוד את השיחות שיוצאות מהאתר. עושים זאת בעזרת מספר טלפון מדיד וזה עובד ככה. נניח הטלפון שלי: 052-3676272; אז אני מעביר אותו בתוכנה של מספר מדיד (יש כמה חברות ישראליות שמספקות את השירות), ואז הוא הופך למספר כמו: 072-3666666. מעתה, כל גולש שיתקשר למספר הטלפון שמתחיל ב-072, השיחה שלו תנותב ישירות אל מספר הטלפון הנייד האמתי שלי.

איפה הבעיה מתחילה: לקוחה שלי סיימה פעילות עם חברת הקידום הקודמת שלה והתחילה לעבוד איתי. חברת הקידום הקודמת לא נשארה חייבת מטבע הדברים והיא פשוט ביטלה את המספר המדיד. לפתע הלקוחה גילתה שלקוחות מתקשרים אליה והקו מנותק.

מיותר לציין שמה שחברת הקידום עשתה, היה מעשה מלוכלך, אבל הם יכולים.

השורה התחתונה: מספר מדיד זה לא עסק יקר. יכול לעלות כמה עשרות שקלים בחודש. אני ממליץ בחום להיות אלו שרוכשים את המספר המדיד בעצמם. ואם אתם שוקלים להתנתק מחברת הקידום שלכם, אז הקפידו לוודא שהמספר הוא תחת בעלותכם.

צריכים ייעוץ בנושאי שיווק וקידום?

השאירו לי פנייה ונדבר 🙂

הימנעו מאתרים שמבוססים על מערכות קוד סגורות​

אני חייב לציין קודם כל הסתייגות: גם WIX היא מערכת קוד סגור, אבל היא לא רלוונטית למה שאני מתכוון. ואני מבחינתי גם ממליץ עליה בחום למי שמעוניין בה.

חשוב להיזהר מאתרים שמבוססים על מערכות קוד סגורות שנבנו על-ידי חברות קידום האתרים.

מאותו הרגע שהאתר שלכם בנוי על אחת מן המערכות של החברות הללו, אתם למעשה תלויים בהן בצורה מסוימת. איפשהו לא תוכלו להתנתק מהן אף פעם, אלא אם תבצעו מעבר לאתר וורדפרס, וויקס או קוד Custom Made.

גם מרבית הסיכויים שיגבו מכם תשלום חודשי בעלות שתהיה גבוהה הרבה יותר ממה שתשלמו על אחסון האתר.

בשורה התחתונה: הימנעו ממערכות סגורות שנבנו על-ידי חברות קידום. מומלץ להתעקש על בניית האתר במערכת דוגמת וורדפרס או וויקס. שתי המערכות הללו יתנו לכם מקסימום עצמאות – לא מתחשק לכם לעבוד עם חברת קידום או מקדם מסוים? תוכלו לסיים שירות ולהמשיך בשלכם עם האתר שלכם.

חשבון גוגל ממומן על ה-Gmail שלכם​

אם אתם עושים קמפיין ממומן בגוגל אדס, הקפידו לבקש שיפתחו לכם חשבון ממומן ויתנו לכם בעלות מלאה על החשבון דרך ה-Gmail שלכם.

היו לי כמה לקוחות שרצו להתחיל לעשות איתי קידום ממומן בגוגל, וכשביקשנו מחברת הקידום הקודמת את הגישה לחשבון הממומן, היא דיי גררה רגליים ואפילו מחקרה את ההגדרות הקודמות של הקמפיינים שהיו באוויר.

שלא תטעו, יש המון מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים מעולישורהם. אבל בין לבין יש גם את החאפרים או אפילו הנקמנים, שפשוט עושים ללקוחות לשעבר שלכם חיים לא פשוטים.

בשורה התחתונה: כשאתם מסיימים שירות מול חברת קידום או משווק, האתר יישאר שלכם ולא תהיו תלויים בחסדיו של אף אחד.

חשבון Google Search Console (כלי מנהלי האתרים - מומלץ לא חובה)​

בגדול מדובר בכלי חינמי נוסף של גוגל, ובו הם מאפשרים לנו "לתקשר" עם מנוע החיפוש ולדעת על תקלות שונות באתר, מילים שבהן אנחנו מופיעים במסגרת הקידום האורגני, קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר ועוד.

מדובר למעשה בכלי נורא חשוב לקידום אורגני, ואני נעזר בו לא מעט במסגרת העבודה השוטפת.

אני ממליץ בחום לפתוח להתעקש שחברת הקידום שפותחת לכם נכס בכלי מנהלי האתרים, תתן לכם הרשאת מנהלים ל-Gmail שלכם.

זה ממש לא חובה, לא מדובר בכלי המהותי ביותר. אבל אם כבר, אז שווה לעשות סדר בהכל.

לסיכום

שמרו את הנכסים הדיגיטליים שלכם קרובים אליכם, והקפידו להיות הבעלים הרשמיים שלהם.

כשאני פותח עבור הלקוחות שלי נכסים, אני דואג לתת להם מידית הרשאת מנהל. אחרי הכל זה שלכם ורק שלכם.

אם תרצו לדעת יותר על השירות שלי, אני מזמין אתכם להשאיר לי פניה באתר, להתקשר אלי או לשלוח לי הודעה בוואסטאפ.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: