האם בניית קישורים עדיין עוזרת לקידום אורגני?

האם בניית קישורים עדיין עוזרת לקידום אורגני?

תוכן עניינים

קישורים חיצוניים - טוב או לעזוב?

מי מאתנו מקדמי האתרים, או הלקוחות שכבר התנסו בקידום אתרים אורגני אחד או שניים, יודעים עד כמה קישורים חיצוניים הם חלק בלתי נפרד מעבודת ה-SEO.

גם היום, בכלי מנהלי האתרים של גוגל, אי אפשר לפספס שישנה לשונית ייחודית שממש מראה לנו כמה קישורים חיצוניים יש לאתר, מהם האתרים המקשרים ובדיוק לאיזה עמוד.

מה היגיון מאחורי הקישורים החיצוניים?

ה"היגיון" הוא שאם אתר א', נניח למשל MAKO מקשרים אלי, לאתר שלי. אז מנועי החיפוש תופשים את זה בתור MAKO המליצו על האתר שלי ושהם מאצילים חלק קטנטן מהסמכות שלהם אל האתר שלי.

בעיקרון זה אמור לגרום לאתר שלי להיות סמכותי יותר, וכך בהתאמה גם לעלות בדירוגים.

הכל טוב ויפה, אך האם זה עובד היום?

תמיד אני רואה מאמרים שכאלו שאומרים קידום אתרים לשנת 2023, קידום אתרים לשנת 2024, מה השתנה, מה חדש, מה ישן, מה עושים ומה לא.

בגדול – התשובה היא שאין הבדל, וגם היום, נהוג לבנות קישורים חיצוניים כחלק מעבודת ה-SEO. זה לא השתנה, וזה חלק בלתי נפרד מהשירות שאתם אמורים לצפות לו ממקדם האתרים שלכם או מחברת הקידום שמספקת לכם שירות.

אם ככה, למה בחרתי לכתוב לזה מאמר? הרי זה מתחיל כאן ומסתיים כאן.

אז זהו, שזה לא מדויק, ואני חושב שעד כמה שבניית קישורים חיצוניים היא עודנה חלק מעבודת הקידום, היא צריכה להיות יותר 'מעודנת'. ב'טוב טעם' מה שנקרא.

איך בונים קישורים חיצוניים בצורה נכונה?

1. לא כל אתר זקוק לאותה 'מנת קישורים'

בואו נאמר בכנות – קישורים חיצוניים זה תחום ריסקי. 

מנועי החיפוש לא בהכרח יאהבו את זה, כיוון שזה מסמל מעין עבודה מניפולטיבית עליהם.

אני תמיד אומר ללקוחות: טבעי מאוד שבעל או בעלת אתר יעבדו על האתר שלהם, יטפחו אותו בתכנים, וישקיעו בו. פחות טבעי שהאתר כך סתם יקבל המוני קישורים ללא כל סיבה נגלית לעין.

עם זאת, זה משתנה בין אתר לאתר.

ייתכן שאני אראה שאתר מסוים מצליח להתקדם נהדר עם קצב של קישור או שני קישורים בחודש. לעתים אפילו בלי לבנות קישורים בכלל.

מנגד, יתכן שאתר אחר שאני מקדם, יתקדם בצורה איטית מדי, ואם כל הבדיקות הטכניות לא יעבדו, ואם כל האופטימיזציה לא תסייע, אני אחליט שצריך להגדיל את קצב הקישורים.

פשוט להרגיש את האתר, ולהבין אם יש או אין צורך בבניית קישורים משמעותית.

2. להזכיר את שם המותג, לתת תירוץ טוב

גם אם אני עושה כתבת אורח באתר בתחום שרלוונטי ללקוח שאני מקדם, וכל שכן אם אני עושה ללקוח כתבת יח"צ שמופיעה באתר חדשותי, אני תמיד משתדל שהמאמר יקשר אל הלקוח ממש על שמו.

כלומר: נכתב בשיתוף עם X, או למידע נוסף בקרו באתר X. 

המטרה שלי כאן היא להיות אותנטי יותר. להבהיר למנועי החיפוש שכן, אני מודה בפה מלא שאני עושה פה קישורים חיצוניים, אבל המטרה שלי היא לייחצן את העסק.

הרי אם בעל או בעלת עסק רוצים לפרסם את האתר שלהם באמצעות אתרים אחרים, מה פסול בזה?

ובכלל, יותר ויותר נהוג לבנות קישורים חיצוניים על שם המותג. זה טבעי יותר, זה הגיוני יותר.

3. אזכורים - NICE TO HAVE אבל שווה מפעם לפעם

טכניקה נוספת שאני משתמש בה מפעם לפעם היא אזכורים ולא בניית קישורים.

בגדול זה אומר להתארח באתר כלשהו, ובמקום להוציא ממנו קישור חיצוני אל אתר הלקוח, אז אני פשוט רושם את שם המותג במקום מסוים.

כמו נכתב בשיתוף עם X, בדומה למה שאני עושה בבניית הקישורים החיצוניים הרגילה.

האם זה חשוב? האם זה קריטי?

האמת שלא, וקשה לדעת עד כמה זה משפיע או לא משפיע. אבל אני אוהב לנקוט במשנה זהירות בבניית קישורים חיצוניים, ולכן זאת טכניקה שלדעתי כן עוזרת במקום מסוים עם יצירת "שיח ברשת".

האם האתר שלכם הוא מותג מוכר?

נניח ואתם כללית שירותי בריאות – וודאי שתקבלו אינספור קישורים נכנסים אל האתר שלכם מאתרים חיצוניים.

אבל נניח ואתם מרפאה פרטית למתן שירותי אסתטיקה. האם הגיוני שתקבלו אותו מספר קישורים כמו כללית? או אפילו עשירית ממספר הקישורים של כללית? כנראה שלא. זה פשוט לא הגיוני.

מנועי החיפוש יודעים היטב לזהות מותגים באמצעות CTR על שם המותג ועוד אינספור פרמטרים נוספים.

במידה והאתר שלכם הוא איננו מותג מוכר, אין שום סיבה שבעולם שהוא יקבל כמות גבוהה של קישורים.

חשוב להיזהר, חשוב להישמר ולבדוק היטב איך הקישורים משפיעים עליכם.

מה שהיה נהוג פעם, לא בהכרח עובד היום

סייג נוסף שאני רוצה להכניס כאן הוא שאמנם הקידום האורגני לא השתנה הרבה, אבל הוא כן השתנה.

כמו שנהוג לומר: הנהר הוא אולי אותו נהר, אבל המים שזורמים בו הם לא אותם המים.

הקידום דומה, אך שונה.

מנועי החיפוש כל העת בוחנים כיצד הם יכולים לנטרל מניפולציות שמקדמי אתרים עושים עליהם. בין היתר, זה נכון גם בנוגע לבניית קישורים חיצוניים.

אם פעם היה אפשר לבנות עשרות קישורים מכל מיני אתרים שונים ברשת, הרי שכיום זה פשוט לא נהוג. זאת שיטה פסולה שחושפת את האתר לענישה מצד מנועי החיפוש או למפלה מאוד כואבת בעדכוני גוגל.

ושוב זה מחזיר אותו למה שכתבתי למעלה: חשוב שתרגישו את האתר. אל תעבדו כמו רובוט.

האם עלי להשוות למספר הקישורים החיצוניים של המתחרים שלי?

פעמים רבות, לקוחות שאני נותן להם שירות ושמבינים בקידום אתרים אורגני, שואלים אותי כמה קישורים יש למתחרים שלהם שמדורגים גבוה.

הרי אם להם זה עובד, למה שלנו זה לא יעבוד?

האמת היא שכשאני בודק אתרי מתחרים, אני לא בהכרח רואה את אותו מספר קישורים חיצוניים. ישנם אתרים שמקודמים נהדר עם 100 בקליניקס שנבנו להם, וישנם שמופיעים גבוה ויש להם רק 30 או אפילו פחות.

אני עדיין דוגל בדעה שצריך לבנות בהדרגה, לראות איך האתר מתקדם, ולאט לאט להחליט אם להרים הילוך או אפילו להוריד.

האם חייבים לבנות קישורים חיצוניים מדי חודש?

לא!

ממש לא.

אין סיבה לבנות קישורים חיצוניים על בסיס חודשי, כל שכן כאשר האתר שלנו מתקדם טוב.

משפט שאני מאוד מאוד דוגל בו בקידום אתרים אורגני הוא שמה שעובד לא מתקנים.

אם האתר שלכם מתקדם יפה, הרי שלמה לבנות אליו קישורים? ייתכן מאוד שהוא ימשיך לעבוד יפה לאורך זמן, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס ל'מוד תחזוקה' של תכנים ועדכונים.

במידה ומקדם אתרים לא בונה קישורים, מה הוא עושה?

יש המון מה לעשות! ובעיקר בתחום חוויית המשתמש.

מנועי החיפוש שמים יותר ויותר דגש על חוויית משתמש טובה. אתרים שמספקים לגולשים חוויה טובה באתר, הם אתרים שמחזיקים בסיכוי גבוה הרבה יותר להיות מדורגים בטופ של תוצאות החיפוש.

במידה ואני לא מבזבז זמן יקר על משאי ומתן עם מקדמי אתרים או מקצה תקציב פרסום לקניית קישורים חיצוניים באתרים חדשותיים, הרי שאני מבלה יותר זמן באתר, בודק את חוויית המשתמש ומציע דגשים לשיפור ושינוי.

ותאמינו לי שלא חסר. אבל את זה כבר אשמור למאמר אחר 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: