מתי כדאי להיעזר בקמפיינר לגוגל ממומן?

מתי כדאי להיעזר בקמפיינר לגוגל ממומן?

תוכן עניינים

קמפיינר גוגל אדס - שירות נדרש? או מותרות?

ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל הוא לא מדע אטום, ובסופו של דבר גם בעלי ובעלות עסקים יכולים ללמוד לנהל את הקמפיינים שלהם באופן עצמאי.

אם ככה, למה אני בכלל כותב את המאמר הזה? איזה קייס יש לי כאן לטעון שבכל זאת מומלץ לשקול לקבל ממני, או מקולגות שלי לתחום את השירות?

אפתח בסיבה הפשוטה מכול: כיוון שאתם, כבעלי עסק, טרודים באינספור דברים אחרים, בין אם מדובר במתן שירות ללקוחות, בייצור מוצרים מסוימים, בשיח עם ספקים, בניהול העובדים, ובהיבטים רבים אחרים שמטרתם היא להבטיח עסק צומח ומשגשג.

ניהול הקמפיין הממומן שלכם בגוגל, הוא כמו הניהול החשבונאי של העסק שלכם; משאב זמן בלתי מבוטל, שעדיף שמי שבקיא בו, כבר יעשה את העבודה השחורה.

השאלה הגדולה יותר היא: מה ניהול קמפיין בגוגל אדס כולל?

מנהל קמפיינים בגוגל ממומן יכול לספק לכם נקודת מבט אחרת ושונה על הקמפיין הממומן. להתוות אסטרטגיה שיווקית שעשויה לעבוד יותר נכון עבור העסק שלכם. אבל זה גם נוגע בהיבטים הרבה יותר מעמיקים מזה.

כאן אפרט לכם בסעיפים את ההיבטים שאני נוגע בהם כשאני מקדם עסק בגוגל ממומן. אני מאמין שזה גם יענה באופן ניכר יותר על שאלת כדאיות שכירת שירותיו של קמפיינר בגוגל:

1. הגדרת המרות מדויקת

הדבר הכי חשוב בקידום ממומן בגוגל הוא בראש ובראשונה הגדרות קודי ההמרה.

עוד לפני שבכלל אקים לכם קמפיין ממומן, עוד לפני שאכתוב ולו את המודעה הראשונה או בכלל אבדוק מילות מפתח לקידום בכלי מתכנן מילות המפתח, אשב ואגדיר לכם את ההמרות שבאתר:

  • האם הוגדר לכם קוד המרה שסופר כל פניה שהתרחשה מטופס יצירת קשר?
  • האם הוטמע לכם טלפון מדיד באתר שנספר כהמרה עבור כל שיחה?
  • האם הוטמע לכם קוד המרה שמאפשר לספור כל גולש שהגיע ממודעה ממומנת והקליק על אייקון הוואטסאפ כדי לשלוח הודעה?

כלל ברזל: לא עושים ולו צעד אחד, לפני שמגדירים המרות. זה מאפשר לנו למדוד נתונים, זה מאפשר לבצע אופטימיזציה, וזה למעשה היסוד לקמפיין ממומן מוצלח בגוגל.

2. הגדרת קהל יעד (שמאפשרת להגדיר מילות מפתח לקידום)

בקידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל זה קצת טריקי לומר 'קהל יעד'.

אחרי הכל, בשונה מפייסבוק, אינסטגרם ודומיהם, אין כאן קהל שאנחנו מאפיינים כדי שיוצגו להם המודעות בפיד בזמן שהם גוללים. בגוגל אלו הם אנשים שמקלידים את מילת המפתח שרצינו לקדם, ושראו את המודעה שלנו.

לכן, מה כבר יש לנו לחזות או לאפיין בקהל היעד שלנו? יש ועוד איך שיש.

לדוגמה:

במידה ואני מקדם ממומן חנות בלונים שמספקת משלוחים מקומיים של בלונים רק באזור אשדוד.

הגישה שלי כאן, היא שייתכן שיש להם קהל יעד מקומי באשדוד שמחפש באופן כללי "משלוחי בלונים" או "בלונים ליום הולדת" וכדומה. לכן, אני אקים להם קמפיין ממומן שיוצג אך ורק באזור אשדוד, ויוצג אך ורק עבור המילים הללו, וכן המילים שהן יחד עם הצירוף 'אשדוד'.

למשל, רק מי שיקליד 'משלוחי בלונים' או רק מי שיקליד 'משלוחים בלונים באשדוד', ימצא את המודעה, ואך רק כיוון שגם הוא, פיזית, נמצא באשדוד.

בנוסף, אקים עוד קמפיין, הפעם כלל-ארצי, אחריג את העיר אשדוד, ואבקש ממנו להציג מודעות ממומנות רק למי שמקליד 'בלונים באשדוד'.

למה? כיוון שכאן אתחשב בקהל ביישובים אחרים שייתכן והוא מבקש לשלוח בלונים לאנשים שמתגוררים באשדוד.

שימו לב איך אפיון קהל היעד שלנו, אפשר לנו להקים מספר קמפיינים עם אסטרטגיות שיווק שונות.

3. תכנון תקציבי

קמפיינר בגוגל מוכרח להיות מסוגל לנהל את התקציב של הלקוחות שלו בחוכמה.

אני יכול לומר שלהיות קמפיינר מקצועי, משמעותו גם לדעת לפעמים לומר ללקוחות שלא ניתן להקים קמפיין ממומן בתקציב מוגבל יתר על המידה.

כך למשל, בקידום עורכי דין אני מסביר את עלויות ההקלקה הגבוהות, מה שמצריך תקציב יומי גבוה מלכתחילה.

במידה ונתחיל את הקמפיין שלנו עם תקציב דל או מגבלה גדולה מדי על העלות להקלקה, גוגל עלולים שלא להציג את המודעה שלנו, ומשם להחליט שמידת הרלוונטיות שלנו היא נמוכה (מה שיפגע בביצועי הקמפיין).

לצד זאת, תכנון תקציבי נכון יכול גם לסייע בדרבון מהלכים שמתחשבים במגבלה התקציבית, ובכל זאת מצליחים לייצר לידים. דבר יוביל לדבר, ואם הלקוח מרוצה וסוגר עסקאות, הרי שבהדרגה ניתן להגדיל תקציב ולייצר מהלכים שיווקיים משמעותיים יותר.

4. הקמת הקמפיין בפועל, הגדרות וניהול שוטף

בעוד שהתכוונתי בתחילה לכתוב מאמר קצרצר על תחומי האחראיות של קמפיינר בגוגל, אני מוצא את עצמי כותב מדריך שלם – אז אשתדל קצת-קצת להיות תמציתי יותר.

לאחר כל מה שציינתי מעלה, מכאן עוברים להקמת הקמפיין בפועל, הגדרת הקמפיין החל ממילות מפתח, דרך אופן הצעת המחיר להקלקה פר מילת מפתח, ועד להקמת המודעות ושיפוצן כדי שייראו אטרקטיביות, שיווקיות ומושכות.

מגניב – אנחנו באוויר 🙂

אבל.. זה לא הכל.

קמפיינר בגוגל מוכרח להסיק מסקנות

טעות היא לחשוב שקמפיין ממומן בגוגל הוא עניין של 'שגר ושכח'. מקימים קמפיין ואם הוא מניב פניות והמרות, מה טוב.

קמפיין ממומן מוכרח להיות מנוהל כל הזמן, ולעבור בקרת נתונים.

מהן מילות המפתח שהניבו לנו פניות?

אילו מילות מפתח שתו לנו את התקציב מבלי שהביאו המרות או שאולי הביאו המרות מועטות?

מהן השעות הבולטות שבהן הגולשים שלנו השאירו פניה? ומהן השעות 'המתות' שרק בזבזו לנו תקציב?

מהן המודעות שעבדו טוב יותר? ואילו מודעות עבדו פחות?

האם הייתה מילה שלא חשבנו עליה, הוצגנו בה והבאנו ממנה פניות? ייתכן שכדאי לנו לשים עליה כסף בצורה יזומה יותר ולעקוב אחר התועלת שלה.

כל אלו ועוד, הם היבטים שנבחנים כל העת על-ידי קמפיינר בגוגל ממומן.

הקמת דפי נחיתה ושיפור תוך כדי תנועה

אני באופן אישי גם בונה את דפי הנחיתה עבור הלקוחות שלי מן הסיבה הפשוטה שאני מאמין שהשליטה המלאה על הקמפיין כולו, צריכה להיות בידיים של מקדם האתרים.

נניח והקמתי קמפיין ממומן, אני מנהל אותו, הוא מביא הקלקות אבל לא מביא פניות, או מביא פניות אבל לא בקצב המצופה, הרי שאני מוכרח לשאול את עצמי: האם דף הנחיתה משכנע מספיק?

ויש מספר פעולות שכדאי לבחון:

1. מראש מטמיעים HOT JAR לבדיקת חוויית המשתמש

הדבר הראשון שאני אשאל את עצמי, הוא אם הגולשים שלנו חווים את דף הנחיתה באופן חיובי.

אחת מן הפעולות הבסיסיות שאני נוהג לעשות בקמפיינים ממומנים בגוגל, הוא לפתוח עבור הלקוחות שלי מנוי באתר Hot Jar. מדובר בתוכנה חינמית (ויש לה גם מנוי פרו, אבל אנחנו לא צריכים אותו לשם כך), שמקליטה את הגולשים וממש מסריטה מה הם עושים.

באופן הזה, אני יכול לבדוק מה הגולש עשה בדף הנחיתה, כיצד הוא חווה את התוכן ואת ההנעות לפעולה, ומגבש מסקנות.

2. מה הגולשים שלי יותר נוטים לעשות? להתקשר? להשאיר פניה?

זוכרים שאמרתי להסיק מסקנות מהקמפיין? אז זה תקף גם לגבי דף הנחיתה שלנו.

יש לי קמפיינים שבהם הגולשים נוטים יותר להשאיר פניה באמצעות טופס יצירת קשר.

יש לי קמפיינים אחרים שבהם הגולשים יותר נוטים ליצור קשר טלפוני, או לכתוב בוואטסאפ.

אני כן מנסה לדרבן עוד המרות מסוגים שונים, אבל לפעמים גם אפשר לנסות 'ללכת עם הזרם' ולנסות להבליט יותר את אמצעי התקשורת שהגולשים שלי מעדיפים.

אם למשל גולשים שמחפשים בלונים מעדיפים יותר להתקשר מאשר להשאיר פניה, אז אבליט את הטלפון, ואתן לו טאץ' יותר מסוגנן, יותר עושה חשק.

3. מתן אסמכתאות וחיזוק האמינות של העסק

תמיד, אבל תמיד חשוב לגבש אמינות בקרב הגולשים.

תזכרו שהם מקליקים עלינו, אנחנו משלמים על זה, והם לא מכירים אותנו. אנחנו מוכרחים לעזור לגולשים שלנו להבין שהם הגיעו אל המקום הנכון. לעסק אמין, טוב, איכותי שייתן להם שירות / מוצר ברמה הגבוהה ביותר.

את זה אפשר להשיג באמצעות סרטוני המלצות, באמצעות שילוב ביקורות מתוך גוגל מיי ביזנס, באמצעות צילומי מסך של לקוחות ממליצים בוואטסאפ או עם מכתבי תודה, באמצעות הצגת תמונות אותנטיות של תיק עבודות (למשל גנן שמציג את הגינות שהוא טיפח או עורך דין שמציג סריקות של פסקי דין בהם הושגה הכרעה לטובת הלקוח/ה).

אז תגיד לי אתם - האם כדאי להיעזר בקמפיינר בגוגל ממומן? או לנהל את הקמפיין לבד?

מניח שכבר הבנתם לאן אני חותר 🙂

ואם אתם רוצים להתייעץ איתי בנושא, אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ לא מחייבת, סופר ידידותית, וייתכן גם אובר-אינפורמטיבית (יש לי נטייה לחפור כפי שוודאי שמתם לב במאמר הזה), בה תוכלו לשאול כל פרט ולקבל מידע מקיף.

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים אורגני, מקדם ממומן בגוגל וכותב תוכן. ניתן לכתוב לי בוואטסאפ, להשאיר לי פניה או ליצור קשר טלפוני.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: