חניקת קמפיין ממומן בגוגל

חניקת קמפיין ממומן בגוגל

תוכן עניינים

האם באמת צריך להיות ממוקדים?

לקוחה בתחום טיפולי היופי פנתה אלי והסכמנו על אסטרטגיה שתתחיל בקידום ממומן, תוכיח את עצמה ותאפשר לה לעמוד על הרגליים, ולאחר מכן עם התקציב החדש שהרוויחה נמשיך לקידומו האורגני של האתר.

אסטרטגיה מעולה שאני מאוד מצדד בה; זה מאפשר לעסק להשקיע כדי לקבל לידים באופן מידי, וזה מעניק לו את היכולת לצמוח בצורה טבעית. זאת בעוד שקידום אורגני לוקח זמן ומצריך מן הלקוח סבלנות ויכולת להשקיע כסף מבלי לקצור את הפירות לפרק זמן ממושך של מספר חודשים.

אז מעולה! ניגשנו אל המלאכה, אפיינתי את הקמפיין, את הקהלים, בניתי דפי נחיתה, קריאייטיב משגע ויצאנו לדרך שמחים, אופטימיים ומאושרים.

הלקוחה פשוט לא קיבלה אף פניה!

נשמע לכם כאילו אני מקצין את הסיטואציה? הלוואי…

תסכול ברמה הכי גבוהה שיש. הלקוחה שהייתה מוצפת בתקווה לקבל פניות ולגדול עם העסק, פשוט שילמה לגוגל כסף ולא ראתה מזה ולו ליד אחד.

ייעצתי לה שנמתין יומיים-שלושה שכן בקידום ממומן יש לנו פרק זמן שבו גוגל לומדת את הקמפיין ואת הקהלים. לפעמים הקמפיין מתחיל מקרטע ואז עולה על הגל והופך למכונת לידים. למרבה הצער, לא היה זה המקרה, ולכן נדרשתי למלאכת מחשבת – להבין מה לכל הרוחות קרה כאן.

ואלו הן הבדיקות שערכתי

דף הנחיתה

חשוב להבין: גוגל מאפשרים לנו להביא תנועה רלוונטית לאתר / דף הנחיתה שלנו. לכן, הבדיקה הראשונה שיש לבצע בקמפיינים ממומנים היא קודם כל אם דף הנחיתה ממיר או לא.

בדקתי את הסרטונים, הוספתי תמונות, הורדתי זמני טעינה והדגשתי באופן בולט יותר את היתרונות המכירתיים דוגמת מבצעים, הטבות, בדיקה ראשונה ללא עלות וכיוצא בזה.

נתתי לקמפיין לרוץ עוד יומיים והסברתי ללקוחה שאוטוטו אנחנו על הגל. שוב התבררה טעות גדולה. כלום לא קרה ועוגמת הנפש מבחינתה רק הלכה וגדלה.

מילות המפתח

טוב אז אם דף הנחיתה הוא לא הבעיה, ככל הנראה שאלו מילות המפתח שמביאות עלינו את המכה.

מילות המפתח הן ה-דרך שבאמצעותה אפשר להביא קהלים רלוונטיים, או לחילופין תנועה שלא מועילה בעליל.

נניח שיש לנו מנעולן, הרי שאני ארצה לקדם את מילת המפתח מנעולן בעיר X, ולא את המילה צילינדר שכן זה יביא תנועה של אנשים שרוצים לרכוש צילינדר, להחליף לבד וכיוצא בזה.

אז עברתי מילה אחר מילה, הורדתי מילים שעלולות היו להביא תנועה לא רלוונטית, בדקתי היטב שכל ביטוי אפשרי הוכנס למילים שליליות שבזכותן המודעות לא יופיעו בפני קהלים לא רלוונטיים ונתתי לקמפיין לרוץ עוד קצת. הפעם החלטתי שאין שום יום יומיים של חסד. גג מספר שעות – והרי לכם שהבעיה פשוט לא נפתרה.

מייאש נכון? הסוד בניהול קמפיינים איכותי הוא לא להתייאש עד שמבינים את מקור הבעיה.

ניתוח התנהגות המשתמש

כבר כשהקמפיין לא זז, הבנתי שאני נמצא בבעיה ולכן מיד התקנתי Google Analytics ויחד איתה Google Tag Manager כדי למדוד את התנהגות הגולשים וגם להבין מה הם בדיוק עשו אצלי בדף הנחיתה.

הטמעתי קוד שהסביר לי אם הגולשים גללו 25% – 100% מהדף. הטמעתי קוד נוסף שסיפר לי אם הגולשים לחצו על הפעלת סרטון ה-YouTube שקיים וגם בדקתי על אילו לחצנים בדיוק הם לחצו.

כעבור שלושה ימים שבהם תיקנתי את דף הנחיתה ושיפצתי את מילות המפתח, התחלתי לבדוק מה הגולשים עצמם עשו בדף. זה פרק זמן מכובד שכבר מספק סטטיסטיקות דיי אמינות ויעילות.

הגולשים כך התברר לי גללו כ-50% בממוצע והפעילו את הסרטונים. שוב התברר לי שיש התנהגות הגיונית לחלוטין ועם זאת אפס התוצאות עדיין נותרו מהדהדות.

והרי לכם התגלית המרעישה

בחנתי היטב את הקמפיין.

כבר התאספו לא מעט נתונים עליו והכל על פניו נראה תקין. רק דבר אחד נוסף הציק לי כל הזמן בתודעה – בכל יום לא הצלחתי לסיים את מכסת התקציב שנותרה. כלומר גוגל לא הצליחו למצוא די אנשים שיקליקו. נשאר משהו כמו 25% תקציב שלא נוצל.

את הקמפיין עצמו אפיינתי עם המון מילים מאוד מדויקות שתאמו בדיוק את התחום שקידמתי. לא הותרתי לגוגל שום מקום לפרשנות ואמרתי לו במפורש באילו מילים אני רוצה להופיע.

החלטתי שאולי הגיע הזמן לנסות משהו קצת שונה, קצת יותר משוחרר והרבה פחות קפדני – במקום בליל של מילות מפתח שונות, פשוט הבאתי מילה כללית (ושעדיין נכונה לעסק ברמה העסקית) ונתתי לקמפיין לרוץ. למעשה נתתי לגוגל יד חופשית להביא לי תנועה, והסתכנתי באפשרות שתגיע תנועה לא רלוונטית.

התוצאה: סוף כל סוף נפרץ הסכר. התחלנו לקבל 3-4 לידים ביום בקמפיין שבו התקציב הוא לא גבוה בשמיים, אך גם לא כזה שאמור לחסום אותנו לחלוטין מלקבל פניות.

כל סגירה שכזו מתאפיינת בעלות הקלקה של כ-5-7 שקלים, ואילו הסגירה עצמה ב-5,000 ש"ח לסדרת טיפולים מהירה.

הלקוחה בעננים. מה עוד צריך?

ומה היא המסקנה שלי?

אל תחנקו את הקמפיין שלכם

ככל שעובר הזמן, אני יותר ויותר משתכנע שגוגל הפנימו דבר או שניים בביטויים מורחבים (ביטויים שמאפשרים להם להתפרע), והם כבר לא מביאים תנועה עד כדי כך לא רלוונטית.

במקום להגביל את גוגל עם מילים מאוד ממוקדות עמו "מנעולן בראש העין", פשוט תרשמו "מנעולן" ותנו לקמפיין שלכם לרוץ.

תאפיינו עבור גוגל את המיקומים הרלוונטיים, תעשו מודעות שמסבירות לגולשים כי מדובר במנעולן בראש העין ולא בשום מקום אחר והניחו לגוגל להירתם גם הוא לעבודה.

היום אני כבר מריץ מספר קמפיינים ממומנים כאלו, וכמות הפניות עבור הלקוחות עלתה פלאים.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: