סמכות אתר

סמכות אתר

מה זו סמכות אתר? ולמה זה חשוב?

המטרה העיקרית שלי ממילון המושגים בשיווק שאיגדתי כאן, הוא קודם כל לעזור ללקוחות שלי ולאלו הפוטנציאליים שביניכם שעוד טרם פנו אלי :), להבין מה המשמעות האמיתית של כל המושגים שאני יורה באוויר כשאני מסביר על העבודה שנעשתה לאורך השבוע או במהלך החודש.

בין היתר, רבים מהלקוחות שלי לא מבינים את עוצמת ההתרגשות כשאני מספר להם שהשגתי שיתוף פעולה למאמר אורח + קישור באתר סמכותי. מבחינתם זה סבבה, אז עלה קישור חדש. מבחינתי אני יודע שבזה הרגע השגתי לנו קצב התקדמות מהיר יותר שייתן את אותותיו בימים הבאים (במקרה הטוב) או בחודש הקרוב (מה לעשות.. לפעמים צריך להתאזר בסבלנות עד שגוגל מראים התייחסות). אז מבלי להכביר עוד במילים, הנה מה שצריך לדעת על סמכות אתרים.

הדרך שבה מנועי החיפוש רואים אתרים

ייתכן מאוד שיש לכם בלוג שאתם מאוד אוהבים לקרוא בו ורואים בו כאמין וסמכותי. אבל כאן אנחנו צריכים לחשוב כמו מנועי החיפוש, וללכת בדרך של מנועי החיפוש.

בעוד שלנו כבני אדם יש את היכולת להחליט ולהפעיל היגיון בריא, הרי שמנועי החיפוש הם רובוטים שמפרשים אתרים בצורה הרבה יותר תבניתית. ישנה שורה של פרמטרים שבאמצעותם מנועי החיפוש קוראים את האתר ומעניקים לו ציון סמכות שנקרא במושג המוכר יותר: Domain Authority.

כיצד נקבע ה-Domain Autority?

סמכות אתר / מהימנות אתר, אפשר לקרוא לזה בהמון מונחים שונים, אך בשורה התחתונה ישנם מספר פרמטרים שעוזרים למנועי החיפוש להגיע למסקנה החשובה:

  • קישורים – מבחינת ההיגיון של מנועי החיפוש, כאשר אתר א' מקשר לאתר ב', אז הרי שאתר א' "המליץ" על אתר ב'. ככל שיש יותר קישורים ומאתרים סמכותיים (עוד נמשיך לבנות את ההיגיון מאחורי זה בהמשך המאמר), אז כך הסמכות של האתר המקושר עולה. על קישורים חיצוניים וחשיבותם הרחבתי לכם במאמר הבא.
  • גיל האתר – מנועי החיפוש שמים דגש מאוד מאוד רציני על הוותק שהאתר צבר במרוצת השנים. כך למשל, קידום של אתר שקיים 10 שנים הוא הרבה יותר קל ומהיר מאשר קידום של אתר שזה הרגע עלה לאוויר.
  • כניסות גולשים – או במילים אחרות – דירוג האתר. ככל שהאתר צובר מיקומים ונהנה מיותר ויותר כניסות של גולשים, כך מנועי החיפוש רואים בו כמקור סמכותי. כבר נתקלתי בלא מעט אתרי לקוחות אני רואה שיש עמודים שפשוט מקדמים את עצמם, כיוון שגוגל כבר סומכים על האתר.
  • תוכן – לאיכות התוכן יש השפעה ניכרת על הדרך שבה מנועי החיפוש תופסים את האתר.
  • ערך מוסף – זה דיי חופף לתוכן איכותי, אבל כאן אני מתכוון לתוכן שגם מוציא לפעמים קישורים לאתרים חיצוניים. אם נניח יש לכם דף הסבר עם מדריך מפורט ויש לכם הפניה למקור אקדמי שממנו הבאתם את המידע, אז גוגל יתייחסו לכך בהרבה כבוד והערכה.

איך זה נראה בפועל?

כחלק מעבודת הקידום האורגני השוטפת, אני פועל לחפש עבור הלקוחות שלי כמה שיותר הזדמנויות למאמרי אורח מאתרים סמכותיים.

בעזרת תוכנה דוגמת ahrefs שעוזרת לנתח אתרים, אני יכול למצוא מגוון רחב של נתונים שמספרים לי אם מדובר באתר סמכותי או לא.

נניח לצורך הדוגמה שאני בוחר לבחון את אתר YNET שנחשב לסמכותי מאוד עבור גוגל. להלן:

מה זה אתר סמכותי

 

מה יש לנו כאן?

* יש לציין שאני מתייחס רק למספר נקודות ספציפיות שרלוונטיות עבור המאמר.

  • UR – דירוג נקודתי של URL. הדירוג נע בין 0 ל-100.
  • DR – דירוג של כלל הדומיין. גם כאן הדירוג נע בין 0 ל-100ההבדל: URL הוא למשל www.example.com/maamar. זהו עמוד נקודתי של דף מאמר
    דומיין הוא בעצם: www.example.com שזהו הדומיין הכולל של כלל האתר וגם העמוד הראשי של דף הבית.
  • Reffering Domains – זהו מדד שמראה את מספר האתרים שמקשרים ל-YNET. כאן למשל אנחנו רואים שיש 3680 קישורים!!
    רק כדי לסבר את האוזן, אתרי לקוח שאני מקדם ביום יום מקבלים בקידום איכותי כ-50 קישורים ומעלה.
  • Organic Keywords – מספר המילים האורגניות שבהן YNET מופיעים. חשוב לציין שזה לא מדויק, והם מופיעים בהרבה יותר מזה.
    ועם זאת, זה מדד חיוני שמראה לי שהם מופיעים באינספור מילים, עם דירוגים מצוינים.

ואיך נראה אתר לא סמכותי?

כמובן שכל מה שציינתי רק ההפך. בקושי קישורים, בקושי מילים אורגניות שנמצאות באתר הראשון. לא ארחיב במילים כי זה באמת סתם להאריך את המאמר שלא לצורך. הנה תמונה של אתר לא חזק (כדי לא לפגוע באף אחד, כתובת האתר מחוקה):

ניתוח אתר לא חזק

 

מה יש לנו כאן?

אוקיי אז שימו לב למשהו מעניין – יש 20 קישורים! זה לא משהו שבא ברגל.

אז למה בכל זאת האתר מקבל DR של 2? ולמה בקושי יש לו תנועה אורגנית?

קישורים לא סמכותיים – אנחנו יכולים לבנות גם 1,000 קישורים לאתר. אבל אם הקישורים לא יהיו סמכותיים כמו מה שציינתי למעלה, אז הרי שלא נרוויח מזה כלום. או לכל היותר נקבל כמה מיקומים בודדים.

ולכן זהו חלק בלתי נפרד מהעבודה

כל מקדם אתרים אורגני חייב לבנות עבורכם קישורים מאתרים סמכותיים מדי חודש.

רוצים קידום איכותי שיעלה את האתר שלכם בדירוגים? אשמח שנשוחח: 052-3676272 (עופר)

דברו איתי

כתבות נוספות

קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אורגני

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסק קטן – איך מתחילים? היום  כל בעל ובעלת עסק יודעים כי לא ניתן להבטיח צמיחה עקבית אלא באמצעות פרסום באינטרנט. אבל מהו

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל