פייסבוק ממומן כאסטרטגיית ריטרגטינג לגוגל

פייסבוק ממומן כאסטרטגיית ריטרגטינג לגוגל

תוכן עניינים

כאשר אנחנו מעלים קמפיין ממומן לגוגל, נטייתנו הטבעית היא לחשוב שאם הקמפיין באוויר וגלוי אל הגולשים, אז וודאי שהם ישאירו פרטים ברגע שהם יכנסו לדף הנחיתה.

המציאות מלמדת אותנו שהגולשים לא ממהרים להשאיר פניה, ומדוע? אם נשים את עצמנו לרגע בתוך הנעליים של הגולשים, נבין שהם לא תמיד מזהים שזה ממומן, הם בטח לא חושבים על כך שאנחנו מחשבים כל שקל ושקל והם בסופו של דבר מוצפים במידע.

הם רואים אותנו ועוד מספר בלתי נדלה של מותגים אחרים המציעים את אותו השירות, כאשר מבחינתם הם עושים פשוט עושים סקר שוק. ייתכן שהם ישאירו לנו פניה, אבל לא על הפעם הראשונה שהם ביקרו אצלנו בדף הנחיתה.

שימוש בפייסבוק ככלי לריטרגטינג

נתחיל עם הכרה קטנה במציאות הכואבת – הגולשים שביקרו אצלנו בדף הנחיתה ויצאו ממנו ללא השארת פרטים, פשוט לא זוכרים אותנו. הם עוברים בין מגוון נותני שירות ומהר מאוד אנחנו הופכים לזיכרון שולי בתוך בליל המידע שקיים באינטרנט.

כרגע המטרה העיקרית שלנו היא לחדור אל התודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שביקרו בדף הנחיתה, ולהוכיח להם שאנחנו ראויים להיות אלה שיתנו להם שירות / ימכרו להם מוצר.

"לרדוף" אחרי הלקוחות

כאן מגיע השלב שבו אנחנו משלבים כוחות בין פייסבוק לגוגל.

כל לקוח שהגיע אלי מגוגל, ביקר בדף הנחיתה שלי ולא הגיע לדף התודה שמסמל המרה, יפגוש גם במודעה ממומנת בפייסבוק שתקפוץ לו ותזכיר לו את השירות שאנחנו נותנים והיתרונות שגלומים בתוכו.

הניסיון האישי שלי מראה כי מודעת ריטרגטינג שרודפת אחרי הגולש בפייסבוק, מסייעת למתג את העסק ולבסוף משכנעת אותו לתת לנו הזדמנות.

כיצד עושים זאת?

כאשר לקוח מתחיל לנהל אצלי קמפיינים ממומנים בגוגל, אני באופן מידי שואל אותו אם קיים לו חשבון מודעות של פייסבוק. אם אין חשבון שכזה, מבחינתי הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להקים לו אחד.

יצירת פיקסל פייסבוק

רגע לפני שמעלים את הקמפיין הממומן בגוגל, יש לגשת ל'מנהל האירועים' ובו ליצור פיקסל חדש. פיקסל הוא למעשה פיסת קוד שאותה אנחנו מטמיעים בתוך האתר / דף הנחיתה, וכך מאפשרים לפייסבוק לצבוע את הגולשים ולסמן אותם ככאלו שביקרו אצלנו.

ניגש לחשבון המודעות של פייסבוק ⇐ ונלחץ על 'מנהל האירועים' כדי ליצור פיקסל חדש:

קהלים בפייסבוק

נלחץ על 'מתחילים':

יצירת פיקסל פייסבוק

ואז על התקנה ידנית של קוד הפיקסל:

התקנה ידנית של פיקסל

נעתיק את הפיקסל שהופיע לנו:

פיקסל פייסבוק

 

הטמעה בדף הנחיתה

לאחר שפייסבוק הציגו לנו את הפיקסל, נעתיק את הקוד ונטמיע אותו בתוך דף הנחיתה שבו אנחנו משתמשים לצורך הקמפיין הממומן בגוגל.

אפשר להטמיע את הפיקסל ישירות בתוך הקוד של דף הנחיתה, אבל אני אישית מעדיף לעשות את זה בצורה מסודרת עם Google Tag Manager.

להלן דרכי ההטמעה של פיקסל הפייסבוק באמצעות התג מנג'ר:

נכנסים ל-Google Tag Manager ולוחצים על New Tag:

יצירת תג בתג מנג'ר

נותנים ל-Tag שם דוגמת Facebook Pixel ואז בוחרים ב-Custom Html:

יצירת תג Custom Html

מדביקים את הפיקסל בתוך תגית ה-Custom Html:

הדבקת פיקסל בתג מנג'ר

ולאחר מכן מגדירים שהטריגר שיקפיץ את תגית ה-Custom Html הוא All Pages:

הגדרת טריגר

אחרי שהטמענו את הפיקסל, עלינו ליצור קהל חדש בפייסבוק שבו אנו מבקשים מפייסבוק לטרגט את כל האנשים שביקרו בדף הנחיתה, אך לא היו בתוך עמוד התודה. ניגש לקהלים:

קהלים בפייסבוק

וניצור קהל מותאם אישית:

יצירת קהל מותאם אישית

נבחר בתנועה באתר:

קהל תנועה באתר בפייסבוק

ולסיום נגדיר שהקהל הוא כל מי שביקר באתר, אך לא צפה בדף התודה שמסמל רכישה/השארת פניה:

יצירת קהל מותאם אישית על פי כתובת אתר

עתה נותר ליצור קמפיין, להגדיר קהלים על בסיס הקהל המותאם אישית ולנסח מספר מודעות ש"ירדפו" אחרי הגולשים.

בהצלחה!

האם אני תמיד משתמש בזה?

לא מדובר כאן בפעולה תבניתית ושרירותית שאני מבצע בכל פעם ופעם. הכול תלוי באיכות הקמפיין ובביצועים.

אם יש קמפיין גוגל שמציג יחס המרה טוב, אז הרי שהשימוש בפייסבוק יכול להיות מעט מיותר. אם הקמפיין מציג ביצועים בינוניים ובוצעו כל פעולות האופטימיזציה האפשריות כדי למטב את ההמרות, אז אמליץ על שילוב קמפיין ריטרגטינג בפייסבוק.

מה שחשוב הוא שתמיד ניערך למצב שכזה מבעוד מועד. כבר לפני העלאת הקמפיין הממומן בגוגל, אני מטמיע את פיקסל הפייסבוק של הלקוח, כדי שהקוד יתחיל לצבוע את הגולשים.

עבור הלקוח, מדובר בדאטה חשובה שיכולה גם לסייע לו בהמשך במציאת קהלים בעלי מאפיינים דומים.

וזה לא רק תקף על קידום ממומן

"מרדף" אחרי גולשים שביקרו באתר איננו שמור רק לקמפיינים ממומנים. גם בקידום אורגני, אנו בהחלט יכולים להשתמש בפיקסל פייסבוק כדי לרדוף אחרי הגולשים ששהו אצלנו בדפים מסוימים, אך לא הגיעו לדף תודה המאשר רכישה / השארת פניה.

קצת עלי

הגעתם עד לכאן במאמר? אני שמח שהצלחתי לעניין אתכם!

שמי עופר ואני מומחה קידום אתרים בגוגל, בונה אתרי תדמית ומדי פעם גם קורץ לפייסבוק ממומן.

למה רק קורץ? כיוון שתחום ההתמחות העיקרי שלי הוא גוגל. בפייסבוק אני נעזר רק לצורכי ריטרגטינג.

אם אתם מחפשים איש מקצוע שגוגל היא כל עולמו – אשמח להציע לכם את שירותיי. אם אתם מחפשים מנהל קמפיינים לפייסבוק, אני עובד בשיתוף עם קולגה נהדרת שכל עולמה הוא פייסבוק ואינסטגרם.
מחפשים שילוב של כל החזיתות? נשמח להציע לכם גם שירותים משולבים ומסונכרנים.

לפרטים נוספים מוזמנים להרים אלי צלצול למספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר פניה באתר.

 

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: