שיפורי תוכן קלים שיעזרו לכם בשיווק

שיפורי תוכן קלים שיעזרו לכם בשיווק

תוכן עניינים

אפתח בקלישאה שאף פעם לא מזדקנת (אולי נמאסת, אבל.. רלוונטית, חיה ובועטת) – תוכן הוא המלך. וזה מוכיח את עצמו עבורי בכל פעם מחדש.

מה שהוביל אותי לכתוב את המאמר הזה היה שינוי קל שעשיתי בתוכן עבור לקוחה. מדובר בלקוחה בעלת קליניקה ידועה לקוסמטיקה רפואית במרכז תל אביב. הקמתי לה דף נחיתה, עיצבתי אותו בצורה עדינה שמותאמת לתחום, ערכתי תוכן שיווקי, שילבתי תמונות וסרטונים – הכול כדי שיהיה ממיר ומצליח.

התוצאה? 0 לידים. מה!? כן… מבאס. לקמפיינים ממומנים בגוגל אני נותן בין יומיים לשלושה ימים כדי להבין אם יש פה הצלחה מסחררת או שמא מכונה מקרטעת. אחרי יומיים שבהם אמרתי "נו בסדר, הקמפיין נמצא במצב למידה", התחלתי לעשות שינויים מסיביים, והתוצאה? 2 לידים ביום מתוך 20 הקלקות (תקציב מוגבל לצד מחיר יקר לקליק) – עבור משווקים, יחס המרה שכזה שעומד על 10% זה מדהים. ומה עשיתי?

שיפורי תוכן יעילים בשיווק דיגיטלי

לא תאמינו עד כמה התוכן שלכם משנה את כל התמונה.

את השיווק הדיגיטלי אני אוהב לחלק ל-2 חזיתות:

  • החזית הטכנית – החזית הטכנית היא החזית שבה אנחנו מביאים את יכולותינו המקצועיות לידי ביטוי בהקמת הקמפיין בגוגל, פייסבוק וכדומה, יודעים כיצד להגדיר את החשבון, לפלח בצורה נכונה קהלים ולבצע אופטימיזציות שינצלו בצורה הטובה ביותר את תקציב הקמפיין ואת קהל היעד שלו.
  • החזית היצירתית – בעוד שבחזית הטכנית אנחנו פועלים די כרובוטים, החזית היצירתית מצריכה מאיתנו את היכולת "להרגיש" את הקהל. זה אומר שבקידום ממומן דף הנחיתה חייב להיות משכנע ומניע לפעולה, זה אומר שאתר מקודם אורגנית חייב להציע אינטראקטיביות שתפעיל את הגולשים ותשכנע את מנועי החיפוש כי יש כאן מקור מידע מצוין ורלוונטי, וזה אומר שבשורה התחתונה – התוכן חייב להיות מ-ו-ש-ל-ם.

דרכים לשיפור יכולות התוכן

הבנתם כבר לאן אני חותר? כי לא משנה איך נהפוך את זה, אם התוכן שלנו לא יענה על הציפיות של הגולשים, אז הרי שהחמצנו את כל המטרה. שיווק דיגיטלי הוא אולי תחום מורכב מבחינה טכנית או לפחות כזה שכולל בתוכו היכרות עם מגוון רחב מאוד של מערכות פרסום ממוחשבות, אך הפרמטר הזה של התוכן, של היצירתיות, דווקא העניין ההומני יותר, הוא זה שיכול להבדיל בין קמפיין מוצלח שמביא פניות לעסק לבין קמפיין שלא משיג דבר.

בנימה זו, ישנן מספר דרכים עיקריות באמצעותן אנחנו יכולים לשפר את התוכן הקיים. במקום לרכז זאת כרשימת טיפים, אני מצרף את זה בצורת קטגוריות:

שיפור תוכן בקידום אורגני

בקידום אורגני יש לנו 2 מטרות:

האחת היא לשכנע את מנועי החיפוש כי האתר שלנו הוא מקור מידע מצוין. ככל שמנועי החיפוש משתכנעים כי התוכן שלנו הוא איכותי, כך האתר שלנו צובר נקודות ומתקדם בתוצאות החיפוש.

השנייה היא לשכנע את הגולשים כי אנחנו נותני שירות איכותיים ולפיכך מומלץ להשאיר לנו פרטים. למעשה שהתוכן יהיה מניע לפעולה.

איך עושים זאת?

שאלות-תשובות: כשמדובר בדפים של נותני שירות למיניהם, אני ממליץ תמיד להוסיף סקשן של שאלות תשובות. חשבו על כל מיני שאלות פופולריות שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם שואלים אתכם בשיחה הראשונה, וענו עליהן בהרחבה. עם הזמן גיליתי שעמודים עם תוכן שכזה, הרשימו את הגולשים והביאו ליחס המרה טוב יותר.

מדיה: תוכן זה מעולה, אבל אל תשעממו את הגולשים שלכם יתר על המידה עם מגילות על גבי מגילות. נסו להכניס קצת פלפל אל הטקסט והוסיפו לו תמונות וסרטונים בין פסקה לפסקה. אני ממליץ לגבות את הטקסט תמיד בתמונות מהעסק אם זה אפשרי.

הציפו בעיה ורמזו לפתרון: זה נכון שתוכן SEO נועד קודם כל לספק לגולשים ערך מוסף ופתרונות. אבל לפעמים אנחנו מוכרחים שלא לחשוף את כל הקלפים, שהרי המטרה שלנו היא לתת שירות ולענות על צורך. הקפידו תמיד לפתוח את הטקסט שלכם בצורך של הגולשים ורמזו על כך שאתם נותני השירות האיכותיים ביותר שמחזיקים בפתרון. את הפתרון גבו ביתרונות שמאפיינים את העסק שלכם באופן נקודתי. צרו עלילה של דבר מוביל לדבר – יש בעיה, יש פתרון, אנחנו הפתרון, הנה היתרונות שלנו.

שיפור תוכן בקידום ממומן בגוגל

בקידום הממומן בגוגל יש לנו 2 אתגרי תוכן: התוכן של המודעות והתוכן של דף הנחיתה.

שיפור התוכן במודעות:

סינון קהלים לפני הקלקה: הזכירו לעצמכם תמיד כי מטרתן של המודעות היא להביא להקלקה של גולשים רלוונטיים בלבד. לא נרצה לבזבז ולו שקל אחד על גולש לא רלוונטי. במודעות חשוב שתהיו ברורים לגבי סוג השירות שניתן, שתניעו לפעולה, אך בו-זמנית גם תסייגו זאת עם אמצעים שונים שימנעו מגולשים לא רלוונטיים להתבלבל ולהקליק עלינו.

לדוגמה – אם אני מקדם קליניקה לקוסמטיקה רפואית בתל אביב, אז הרי שאני ארצה להדגיש במודעה שהקליניקה נמצאת בתל אביב. אם היו לי סניפים בכל רחבי הארץ, אז הרי שהסיפור היה שונה לחלוטין.

אם אני מקדם קורס חשבי שכר במכללה עם סניפים בכל רחבי הארץ, ייתכן שארצה לשלב במודעה את תנאי הקבלה הבסיסי ביותר: בכפוף ל-12 שנות לימוד בלבד. זהו משפט שעשוי מאוד למנוע הקלקות של גולשים ללא השכלה תיכונית.

שיפור התוכן בדף הנחיתה:

צלחנו את האתגר של המודעות והבאנו קהלים רלוונטיים? עתה יש לנו אתגר נוסף והוא דף הנחיתה. הבאת הגולשים מגוגל ממומן היא למעשה 50% מהצלחת הקמפיין. כעת כשהם בדף הנחיתה, עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לגרום להמרה.

היו ענייניים: בדף הנחיתה הקפידו להיות ענייניים וברורים. אין מדובר בקידום אורגני שם חייבים להפגיז במידע וערך מוסף. כאן המטרה שלנו היא מכירתית ועל כן חשוב שלא נאבד את הגולשים שלנו. מרגישים שהתוכן שלכם מציף את הגולש ביותר מדי מידע ומלל? נסו לחתוך מעט בבשר והקפידו להבליט את היתרונות של העסק.

מבצעים והטבות: זוהי דרך מעולה להגדיל את יחס ההמרה באמצעות התוכן. נסו לחשוב על מבצעים והטבות אותם אפשר להציע לגולשים בתוך דף הנחיתה. נוכחתי לגלות שבקמפיינים ממומנים, מבצעים והטבות הם תמיד דרכים מעולות לגרום לגולשים להשאיר פניה.

קריאה מימין לשמאל: זהו טיפ שמתכתב יותר עם חווית המשתמש, אך הוא בהחלט משלב בתוכו מוטיבים של תוכן. הקפידו תמיד שהתוכן שלכם שבדף הנחיתה, יופיע בצד ימין ושטופס צור הקשר יופיע משמאל. זה למעשה מתכתב עם אופן הקריאה בשפה העברית. אפשר ליישם זאת גם בצורה של יתרונות העסק מצד ימין ואז הטבות בלעדיות מצד שמאל. כלומר דירבנו את הגולשים להבין שאנחנו עסק איכותי ואז גם הבאנו להם עוד מאפיין שידרבן אותם להשאיר פניה.

שיפור תוכן בקידום בפייסבוק

שבעוד שבגוגל הפרסום שלנו הוא פרסום שעונה באופן ישיר על צורך של גולש (נניח הקלדתי מנעולן כי נתקעתי מחוץ לבית), שיווק בפייסבוק הוא פרסום דרך אגבי (נניח גללתי ולפתע ראיתי שיש מבצעים ב'חצי חינם' וזה עונה על עניין שיש לי, אך לא על צורך מידי).

לכן, פרסום בפייסבוק חייב להתבסס על קהלים ממוקדים ככל שניתן. נניח פרסום של ג'ימבורי לילדים יפנה לבני 20 פלוס ומעלה שתעניינים באטרקציות לכל המשפחה, ופרסום של שיווק באינטרנט יפנה לבני 20 פלוס ומעלה בעלי תחום עניין של בעלי עסקים קטנים.

לאור הפילוח המאוד מדויק שפייסבוק מאפשרת לנו, התוכן של המודעות יכול לעשות את כל ההבדל. הרי לא נדבר לילדות בנות 12 כמו שנדבר לנשים בנות 20, והרי שלא נדבר לבני 20 שרק השתחררו מהצבא כמו שנדבר לבני 30 שכבר התבססו ומחפשים תחומי עניין אחרים.

הנה כמה טיפים חשובים שישנו את האפקטיביות של המודעות שלכם:

דברו אל הקהל: אל תמהרו לכתוב את המודעה כפי שהיא זורמת לכם. קחו לעצמכם קצת זמן וערכו מחקר. בדקו מה אחרים כותבים, נסו להיכנס לאתרים נישתיים שפונים לקהלים שלכם. תוכלו לצבור הרבה ידע ו'סלנג' מתוך המחקר הזה. רק לאחר מכן, ערכו את המודעות.

תמיד הניעו לפעולה: לא משנה עד כמה אתם מרגישים שזה ייפגע באיכות המודעה שלכם – תמיד, אבל תמיד הניעו את הגולשים שלכם לפעולה. כשהם רואים אצבע שמפנה אל עבר הלינק או קריאה להתקשרות כלשהי, הרי שזה יוצר בהם דחף.

נסו לקשר זאת לתמונה: הרבה משווקים ובעלי עסקים שמפרסמים בפייסבוק, נוטים להוסיף לפוסט תמונה שלא מתכתבת עם התוכן. זכרו שמדובר בטקסט שפונה אל הגולש כבדרך אגב, ולכן התמונה חייבת למשוך את תשומת הלב וחשוב שהיא תשלים את האווירה שהטקסט מייצר. דמיינו כיצד אתם מספרים לגולשים על טיסה חלומית לברצלונה, מתארים את ההליכה בשדרה המרכזית, את המחירים הנוחים וההרפתקה החדשה מעבר לים, ומצרפים לכך תמונה של השדרה המפורסמת.

לסיכום

תוכן איכותי הוא אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר כיום עבור כל מקדם, והוא יכול לעשות את כל ההבדל בין קמפיין צולע לבין מכונת לידים משומנת.

הקפידו תמיד לייצר תוכן איכותי, ותיווכחו לגלות עד כמה הביצועים שלכם בדיגיטל ישתפרו פלאים.

אגבב…. אם אתם מחפשים מישהו שילווה את התהליך – אני לגמרי כאן זמין עבורכם ושמייח לתת שירות איכותי. ניתן לתפוס אותי בטלפון שמספרו: 052-3676272 או להשאיר פניה ואחזור אליכם בהקדם האפשרי!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: