קידום אתרי רפואה בגוגל
גוגל (וכמובן יתר מנועי החיפוש) הוא אפיק מאוד יעיל וחשוב עבור רופאים, מטפלים ומרפאות.
וההסבר לכך הוא די פשוט: קהל היעד חווה צורך בטיפול / מצוקה רפואית / חשש מסוים, והוא ניגש מיד אל ד"ר גוגל. הוא מצא את המענה הנכון באתר שלכם? מצא את הנחמה בכך שיש פתרון, יש מי שיספק לו את הטיפול הנדרש? עם תוכן איכותי וקידום נכון, הוא גם ישאיר לכם פניה.
במה שונה קידום רופאים בגוגל מעסקים אחרים?
הטכניקה היא אותה הטכניקה; זה יכול להיות אתר רפואה, ומנגד זה יכול להיות אתר של של חנות ירקות אונליין או אפילו חנות בלונים – מה שנעשה באתר כדי לקדם אותו טבעי בתוצאות החיפוש הוא זהה למדי.
אם ככה איפה כן נעוץ ההבדל? במידה רבה, קידום אתרים לרופאים מזכיר קידום של עורכי דין, אתרי פיננסים ופוליטיקה.
ובנימה זו הכירו את YMYL שמשמעותו היא Your Money Your Life. גם במאמר שכתבתי לקידום עורכי דין ציינתי אותו, ובהחלט אין סיבה שנפסח עליו כאן: מדובר בעדכון אלגוריתם שגוגל הוציאו ב-2018, ומטרתו להבטיח שהגולשים יקבלו מענה מדויק לצורכיהם.
המוטו של העדכון הוא "הכסף שלך, החיים שלך", וגוגל בהחלט עושים מאמצים כבירים כדי להבטיח שמי שיופיע בעמוד הראשון, לא ידבר שטויות, ולא יהיה אתר קיקיוני שספק אם מביא מידע רציני ורלוונטי.
ועכשיו נתרגם את זה לפרקטיקה.
בגדול איך עושים את זה?
עדכון YMYL הפיל אתרים והעלה אתרים, והוא עשה את זה לאור 3 פרמטרים עיקריים שעליהם גוגל התחילה לשים דגש מאוד מאוד ניכר:
- מומחיות - כשאנחנו מקדמים אתר רפואה, המטרה שלנו היא להראות שאנחנו באמת מומחים בתחומנו. לא לכתוב עכשיו על השתלת שיניים ביום אחד ועד כמה אנחנו אלופים בתוצאות ושהמטופלים יוצאים באותו יום בלי כאבים. לספר על התהליך, לספר מה הם הולכים לעבור, זמן החלמה, סוגים של שתלים, אבחונים, הבדלות בין מטופל למטופל ועוד. להפוך את האתר למקור מידע מאוד רחב ויעיל.
- דיוק - פרט שייתכן ויפתיע אתכם הוא שלגוגל יש אנשי מקצוע שגם בודקים אתרים בפועל. הם ממש נכנסים ובודקים לכם את האתר. אם התוכן שמוצג בו ייראה רשלני, לא מדויק או כתוב בצורה מזלזלת ולא איכותית, זה בהחלט ישפיע על הדירוגים.
-
סמכות - סמכות האתר נקבעת על-פי מספר גורמים:
האחד הוא כמות התכנים. חשוב מאוד להגדיל את האתר ולאותת למנועי החיפוש שמדובר בנכס דיגיטלי עשיר במידע, כזה ששווה לגולשים להכיר.
השני הוא קישורים חיצוניים. יצירת פרופיל אתרים נרחב מאוד שמקשרים אל האתר שלנו, ושמעידים לגוגל שמדובר באתר איכותי, כזה שמדברים עליו ברשת. - עוד על סמכות אתר במאמר הבא
- מה זה קישורים חיצוניים? הכל במאמר הבא
וביותר גדול...
קידום אתרים לרופאים הוא לא משהו שאפשר פשוט להתחיל יום בהיר אחד. צריך להיערך אליו בהתאם, ויש לזה סיבה טובה.
#1 איכות התוכן
קידום אתרים אורגני לרופאים מתבסס ברובו על תוכן, הרבה מאוד תוכן, ומאוד מאוד איכותי.
כדי להבטיח תוכן איכותי, ניערך בהתאם עם כותבי תוכן שמומחים ברפואה. אני באופן אישי עובד עם חברה שמספקת לי את התכנים, ואני מבצע יחד עם חברת הכתיבה את האיפיון של כל תוכן שעולה לאתרי הלקוחות שלי.
אקח כדוגמה פורטל גדול שאני מקדם בתחום הפסיכולוגיה. ביררתי עם חברת התוכן אם יש לה כותבים מומחים בתחום ונעניתי בשלילה. משם התחלתי בבירורים עד שמצאתי כותב תוכן שהוא סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה. הוא ורק הוא כותב לאתר.
התוכן תורם לנו לקידום אתרי מרפאות ורפואה בכמה דרכים:
-
הגדלת האתר באופן עקבי - ככל שאנחנו מגדילים את האתר עם עוד ועוד תכנים איכותיים, כך מנועי החיפוש מתחילים לשים לב אלינו, ולהתרשם מאתנו כאתר סמכותי ואיכותי.
ההיגיון מאחורי זה - גוגל מחפשים אתרים שמתעדכנים עבור הגולשים שלהם. טבעי שאתר בתחום הרפואה, יבקש להתעדכן עבור הגולשים שלו, ולהביא להם מידע.
ככל שנגדיל את האתר, כך הוא יתחזק ויהנה מדירוגים גבוהים יותר. - הכוונה למילות מפתח נוספות - חשוב למצוא עוד ועוד מילות מפתח שיספקו לגולשים שלנו את המענה שהם חיפשו. אם נניח מדובר באורתופד כירורג, אז נייצר תכנים שמדברים על מגוון נושאים כמו "הלוקס ולגוס", "בוהן קלובה" ועוד מגוון רחב של סוגיות רפואיות שיכולות להעסיק את המטופלים הרלוונטיים.
- מחקר מילות מפתח - מה הוא? ולמה הוא חשוב?
- מהי אסטרטגית תוכן - בקרו במאמר
#2 סמכות ברשת
חלק נוסף ובלתי נפרד מקידום אתרים לרופאים בגוגל הוא בניית קישורים חיצוניים.
ההיגיון שמאחורי זה: גוגל וכלל מנועי החיפוש תופסים את הקישורים החיצוניים באופן הבא:
אם נניח YNET, או מאקו מוציאים קישור חיצוני אל אתר הרפואה שאנחנו מקדמים, אז מנועי החיפוש מפרשים את זה בתור YNET המליצו על אתר הרפואה שאנחנו מקדמים.
בנייה עקבית של קישורים חיצוניים לאתר, היא חלק בלתי נפרד ומאוד מהותי מהקידום.
איך עושים את זה נכון: מוציאים קישורים מאתרים סמכותיים ואיכותיים. אלו יכולים להיות אתרים חדשותיים, ואלו יכולים להיות אתרים מקבילים בתחומי הרפואה והטיפולים.
למשל פסיכולוגית שאני מקדם, קיבלה קישור חיצוני מאתר של מטפלת ברפואה משלימה, ומאתר אחר של טיפולים סיעודיים לגיל השלישי. מדובר בתחומים טיפוליים שונים שחיזקו את האתר שלה.
איך עושים את זה לא נכון: קישורים חיצוניים הם דיי חרב פיפיות. אם נבנה קישורים מאתרים לא איכותיים, אז גוגל עלולים להגיב בצורה הפוכה ולהוריד אותנו בדירוגים.
#3 שדרוג חוויית המשתמש
דרך נוספת שהיא לא חובה, אבל אני נורא מעודד ומדרבן את הלקוחות שלי להשתמש בה, היא שיפור חוויית המשתמש עם מדריכים פרקטיים וסרטונים.
למה מדריכים חשובים לקידום מרפאות, רופאים ומטפלים בגוגל?
כיוון שהגולשים הרבה פעמים מחפשים שיטות "עשה זאת בעצמך". למשל איך למנוע דלקת חניכיים, או איך לעשות תנועות שימנעו כאבי גב, איך להפחית סטרס וחרדה ועוד ועוד.
ככל שהגולשים צורכים מכם מידע ומתעניינים בו, כך סביר שהם יעברו לעוד עמודי מידע, ויחפשו לצרוך עוד ועוד מידע.
גוגל יודעים לזהות את התנהגות הגולשים באתר, הם יודעים להבין אם גולשים נוטשים את האתר או ממשיכים לעמודים נוספים בו, וזה בהחלט ישפיע לטובה על הדירוגים שלנו.
למה סרטונים חשובים?
הטמעת סרטונים באתר היא דרך מצוינת לחזק את הקשר בינינו לבין הגולשים.
אם נניח מדובר במנתח פלסטי, אז הדרכה על מה צפוי לנו בניתוח אף או מה צפוי לנו בניתוח מתיחת פנים, יכול לחזק את הקשר האישי עם הרופא, ולעורר עניין ראשוני בקרב הגולשים.
היתרון הוא כפול: הגולשים נשארים זמן רב יותר באתר כיוון שתמיד כיף לראות סרטון על פני לקרוא תוכן ארוך, וגם הסבירות שהם ישאירו פניה עולה – והרי לשם כך התכנסנו וכאן והחלטנו לקדם אתרי רפואה.
בואו נדבר לרגע על רשתות חברתיות
חשוב לי לציין שאני אישית לא עוסק בשיווק ברשתות חברתיות, אבל אני עובד בשיתוף פעולה עם מקדמים שמומחים בתחום.
אפשר לומר שכל עולמי הוא גוגל, וכל עולמם הוא פייסבוק ואינסטגרם. התמחות פרטנית לטעמי תמיד עושה את העבודה טובה יותר :).
לאילו תחומי רפואה יכול להתאים שיווק ברשתות חברתיות?
חשוב לזכור שגוגל עונה על צורך, הוא עונה על מצוקה. אני עכשיו צריך טיפול, אני עכשיו צריך פתרון, אני עכשיו מודאג ומחפש תשובה.
על הצרכים הללו פייסבוק לא יענה. אדם שחווה תסכול מכאב בטן ממושך ולא מוסבר, לא ירפרף לו בפייסבוק להנאתו, ויחפש אחרי פתרון.
ועם זאת, יש תחומי טיפול שכן יכולים להיות רלוונטיים: רופאי שיניים שמציעים טיפולי הלבנת שיניים וטיפול אסתטיקה, מנתחים פלסטיים שמציעים טיפולים לגיל השלישי (ואפשר לטרגט על-פי גילאים).
לא כל תחום הוא מתאים, אך אני בהחלט יודע לומר מתי כן ומתי לא, ואשמח לייעץ לכם.
קצת עלי
נעים מאוד, שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים בגוגל ומנהל קמפיינים ממומנים.
לאורך השנים התמחיתי בנושא ה-SEO, והיום אני מלווה עסקים גדולים וקטנים כאחד. השירות שלי הוא אישי מאוד, מכוון מטרה, ולא מתחילים לפני שאני לומד את העסק, מבין את הצרכים שלכם ומי הנפשות הפועלות.
בעיקר בקידום אתרי מטפלים ורופאים, חשוב לי להבין את קהל היעד שלכם, כדי שאוכל לספק לכם שירות איכותי ומכוון מטרה.
לפרטים נוספים השאירו פניה באתר | או התקשרו: 052-3676272