הגישה הנכונה לשיווק דיגיטלי לעסקים

הגישה הנכונה לשיווק דיגיטלי לעסקים

תוכן עניינים

המונח שיווק דיגיטלי כולל בתוכו מגוון רחב של שירותים שונים, כולם נועדו לחזק את הנוכחות של העסק/החברה ברחבי הרשת ולהביא לעלייה במספר הפניות/רכישות אונליין.

כל עסק יכול להזדקק לשירותי שיווק דיגיטלי: זו יכולה להיות חנות קטנה לעיצוב בלונים וזה יכול להיות משרד עורכי דין וותיק, זה יכול להיות מנעולן פרילנסר, וזו יכולה להיות קליניקה של מנתח פלסטי בכיר – האינטרנט הוא כיום, המקור החשוב להגדלת פעילותו הכלכלית של כל עסק.

אילו שירותים שיווק דיגיטלי כולל?

רגע לפני שנדבר על הגישה הנכונה, נתעכב על מכלול השירותים שמוצעים בו.

קידום אורגני

מטרתו של ה-SEO היא לקדם אתרים אורגנית (בצורה טבעית) בתוצאות החיפוש, ולהביא אותם לעמוד הראשון.

קידום ממומן בגוגל

אבל קידום אורגני לוקח זמן, ואם רוצים להופיע באופן מהיר ומידי בתוצאות החיפוש, אז הרי שאפשר לפנות לאפיקים של קידום ממומן. שילמנו? אנחנו מופיעים. הפסקנו לשלם? נפסיק להופיע.

קידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק ובכלל בכל הרשתות החברתיות, נועד לאפשר לעסקים לצבור נוכחות טבעית ברשת עם פוסטים ויראליים ואינפורמטיביים. הנוכחות הזו מאפשרת לעסקים לבנות ולהגדיל את קהל העוקבים.

קידום ממומן בפייסבוק

שוב, פייסבוק היא העיקרית, אבל יש עוד רשתות חברתיות. פה ההתייחסות היא לקידום ממומן – אנחנו משלמים כדי להופיע באופן מידי עבור קהלים ממוקדים שפילחנו.

קידום תוכן

תוכן ממומן הוא תוכן שמופיע באתרים דוגמת אתרי חדשות תחת הכותרת 'מרחבי הרשת'. זהו תוכן שקודם על-ידי מערכות דוגמת טבולה ואאוטבריין ושם מועלות כתבות אינפורמטיביות וייחודיות במסרים שלהן, שיכולות לעניין קהלים מסוימים.

כיצד בוחרים באפיק הנכון?

עכשיו הגענו לחלק המעניין – הגישה שתעזור לנו למצות את השיווק הדיגיטלי על הצד הטוב ביותר עבור העסק שלנו.

הגישה לבחירת אפיק לקידום בגוגל

המלצתי היא כזאת – העסק שלכם רווחי ואתם החלטתם שאתם רוצים לגדול? החליטו שאתם נאזרים בסבלנות ובחרו בקידום אורגני.

בקידום ממומן בגוגל אנחנו מופיעים באופן מידי בתוצאות החיפוש. גולשים יכולים למצוא אותנו בקלות ולהשאיר פניה. הקאץ' הוא שאנחנו מופיעים רק כי אנחנו משלמים. אם נפסיק לשלם, גם נפסיק להופיע ולכן זוהי השקעה לטווח קצר. הוצאה מידית להכנסה מידית.

בקידום אורגני בגוגל אנחנו מבצעים השקעה לטווח. מדובר בטכניקת קידום שלוקחת זמן, משהו כמו 3 חודשים עד חצי שנה, ובמסגרתה אנחנו פועלים להביא את האתר באופן טבעי אלה עמוד הראשון. זוהי השקעה לטווח ארוך כיוון שככל שנקדם את עצמנו יותר, כך נתייצב באופן קבוע בתוצאות החיפוש ולא נזדקק בהמשך לקידום ממומן.

אני יכול להגיד מתוך ניסיון אישי כי גולשים נוטים לראות בתוצאות האורגניות כמהימנות יותר מאשר אלו הממומנות. גוגל נתפסת כאוטוריטה המספקת תו תקן איכות על אתרים. אם אתר נבחר להופיע בעמוד הראשון, אז ככל הנראה שהוא ממש מעניין ואיכותי.

הגישה לבחירת אפיק לקידום בפייסבוק

רגע לפני שנצלול לבחירה בין פייסבוק אורגני לממומן, בואו נתעכב מעט על נושא אפילו מעניין יותר – למה לבחור בפייסבוק על פני גוגל ולהפך?

התמצית – גוגל עונה על גולשים שמחפשים שירות מידי, ואילו פייסבוק נכנסת כבדרך אגב אל התודעה של גולשים שיכולים למצוא עניין בשירות מסוים.

התשובה הארוכה – נניח ויש לנו עסק למנעולנים. גולש שזקוק למנעולן בשעת חירום, וודאי שלא יפתח את הפייסבוק ויתעדכן במה שהחברים שלו עושים או בסרטון של חתולים. הוא יפתח באופן מידי את מנוע החיפוש ויתחיל לברר על מנעולן שיוכל להגיע אליו תוך זמן קצר.

מנעולן אם כן הוא שירות שנועד לגולשים שמחפשים מענה מידי. לכן הוא מתאים לגוגל.

נניח משחקייה חדשה שנועדה לילדים בגילאים 3-6. הורים עשויים לחפש אטרקציות לילדים בגוגל, אך זהו איננו שירות מידי. במקרה הזה, הם עשויים למצוא עניין במודעה שתקפוץ להם כ"בדרך אגב" בפייסבוק. הם אמנם לא חיפשו בזה הרגע אחר אטרקציה חדשה לילדיהם, אבל ברגע שהם יגלו אותה, הם יראו בה עניין.

אגב משחקייה היא גם דוגמה נהדרת לעסק שיכול לשלב בין שני האפיקים! במקרה הזה מדובר בעניין של תקציב והמטרה שלי כמשווק דיגיטלי, היא לעזור לכם לבחור נכון.

ואיך בוחרים בין פייסבוק אורגני לממומן?

האמת שכאן כמעט ואין שאלה – חשוב לשלב בין השניים, אך אם תאלצו אותי לבחור, אז פייסבוק ממומן ללא כל צל של ספק.

היום הרשתות החברתיות כמעט ולא נותנות צ'אנס לקידום אורגני והמשקל העיקרי עובר אל האפיקים בתשלום. חשוב להעלות פוסט – 2 פוסטים בשבוע, כיוון שהגולשים רואים בכך כאסמכתא לכך שהעסק פעיל ודינמי. עם זאת, כדי להגיע לקהלים חדשים אין כל ברירה אלא להשתמש בכלי הפרסום.

מתי נבחר בתוכן ממומן?

תוכן ממומן הוא לפי דעתי מבין האפיקים היותר בעייתיים שיש כרגע בשיווק הדיגיטלי.

מדובר בפרסום של מאמרים באתרי מגזין ואתרים חדשותיים תחת קטגוריות דוגמת "מרחבי הרשת" "רץ ברשת" וכדומה.

התכנים הללו אינם מאפשרים פילוח קהלים, ואנחנו יכולים לקבל הקלקות של כל מיני גולשים סקרנים.

אז איך עושים את זה נכון? ובכן, אם יש לכם תקציב עודף, אז הרי שקידום תוכן ממומן הוא דרך מצוינת למיתוג העסק/החברה. הקפידו להעלות תכנים ממומנים רק במקרים שבהם יש לכם "בשורה", משהו שטרם ראינו!

כמובן שאני מגזים אבל התוכן חייב להתבסס על הגישה הזאת. "רופא השיניים שהביא למהפכה בישראל", "המוצר שיחתוך לכם את ניקיונות השישי בחצי" וכדומה.

המלצה בשורה התחתונה – בחרו בתוכן ממומן רק אם אתם מחזיקים בתקציב פרסומי עודף.

מבולבלים? בשביל זה אני פה

שמי עופר אטלס, אני מקדם ובונה אתרים שנותן שירותי שיווק בגוגל.

"רגע מה לגבי פייסבוק?" – את עצמי לקחתי לרמה גבוהה שבה אני יכול להגיד בביטחון שאני מומחה לקידום בגוגל. במקביל אני עובד עם אשת שיווק מקצועית שנותנת שירותים ממוקדים בפייסבוק ואינסטגרם בלבד. בדרך הזו, לקוחותיי מקבלים ייעוץ מקיף מאנשי מקצוע מיומנים.

מתלבטים באיזה אפיק אתם רוצים לבחור? רגע לפני שאני המקדם שלכם, אני קודם כל היועץ הדיגיטלי שלכם. המטרה שלי היא לעזור לכם לבחור נכון כדי שבהמשך הדרך נגיע למטרותיכם העסקיות המוגדרות.

מוזמנים להרים אלי צלצול למספר הטלפון: 052-3676272 או להשאיר לי פניה באתר!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: