איך תמדדו אותי בזמן אמת?

איך תמדדו אותי בזמן אמת?

תוכן עניינים

אחחח… פה אני כבר ממש יורה לעצמי ברגל! המאמר הזה נועד במיוחד עבורכם – לקוחות שמגיעים לתחום ה-SEO עם מעט חשש, המון מוטיבציה ורצון טוב!, אבל כן גם מעט חשש.

מטבע הדברים שבכל מה שנוגע לקידום SEO, לקוחות רבים המגיעים לעולם זה בפעם הראשונה, עושים זאת תוך שהם חוששים שהכסף שלהם פשוט ייזרק לפח. הבעיה העיקרית בקידום אורגני היא למעשה – שכמעט ואין דרך לדעת מה מקדמי האתרים עושים ביום יום.

לרוב העבודה מסתכמת בשלל דברים הנעשים מאחורי המחשב, ללא שום מעורבות מטעם הלקוח כשהוא מצדו ממתין לראות תוצאות. מצב טריקי שיכול להביא לעתים גם לתסכול של ממש.

אז כיצד מודדים את מקדמי האתרים?

בלי למתוח את המאמר ביותר מדי מילים, בואו פשוט נקפוץ פנימה ונבין איך בודקים מה מקדם האתרים עשה עבורכם.

דו"ח שבועי – זה פשוט MUST

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא קודם כל לבקש קבלת דו"ח שבועי כחלק מן השירות הכולל.

אתם משלמים מדי חודש עבור עבודת קידום, וגם אם אינכם רואים תוצאות כאן ועכשיו שכן הדבר לוקח זמן, אז הרי שעדיין אין כל מניעה שתראו מה הכסף שלכם כן עשה עבורכם. האם עלו מאמרים חדשים לאתר? האם נבנה עבורכם פרופיל קישורים חיצוניים? האם בוצעו שיפורים לאתר?

כל אלו שאלות שיכולות לקבל תשובות פשוטות ומהירות באמצעות דו"ח שבועי.

התחברו ל-Google Analytcis שלכם!

גוגל אנליטיקס היא מערכת חינמית של מנוע החיפוש, אותה ניתן להטמיע באתר ולשדר אליה נתונים אודות הגולשים שביקרו אצלנו.

עבור מקדמי אתרים מדובר בכלי חשוב המאפשר לנתח אם ישנה עליה במספר הביקורים האורגניים, האם הגולשים מרוצים מן האתר או שמא נוטשים ועוזבים למתחרים, האם הם עוברים לעמודים נוספים וכיוצא בזה.

עבור לקוחות שאינם פנויים או מכירים את המערכת כדי לבצע בה ניתוחים מורכבים, מדובר בכלי נפלא שבאמצעותו גם הם יכולים לראות אם ישנה עלייה במספר המבקרים. כמעט שכל לקוח ולקוחה אצלי, עוברים "מיני-הכשרה" בגוגל אנליטיקס, כדי שגם הם יוכלו לראות אם ישנה עליה במספר הכניסות.

בדקו אם ישנה עלייה במספר הדפים

בחיפוש של גוגל ישנה פקודה שנקראת: site:. פקודה זו מאפשרת לנו לבדוק את מספר העמודים שנסרקו על-ידי גוגל ונכנסו לתוצאות החיפוש.

כיצד עורכים את הבדיקה? כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת האתר יחד עם site: וללחוץ אנטר. משהו שנראה ככה: site:www.example.co.il. מיד כאשר תבצעו את החיפוש תראו את מספר העמודים נכון לאותה התקופה.

למה זה עוזר לכם? ובכן, הקמת עמודים חדשים היא חלק בלתי נפרד ואפילו מהותי מעבודת הקידום הכוללת. ככל שתראו שהאתר שלכם גדל, כך תבינו שמקדם האתרים שלכם ממשיך להגדיל את האתר עם עוד ועוד מאמרים חדשים.

היכנסו לכלי מנהלי האתרים

דרך נוספת לבדוק את עבודת הקידום הכוללת היא באמצעות כלי מנהלי האתרים של גוגל הנקרא Google Search Console.

כלי מנהלי האתרים הוא למעשה שירות חינמי נוסף של Google באמצעותו אנו יכולים "לתקשר" עם מנוע החיפוש ולקבל דגשים, הערות וגם תובנות. בין התובנות שאנו יכולים לראות, ניתן למנות גם את העלייה בכמות החשיפות של אתרנו בתוצאות החיפוש.

מהי חשיפה? זהו למעשה פרמטר שאומר כמה פעמים האתר שלנו עלה בתוצאות החיפוש, ללא קשר למיקום. ייתכן שגולש הקליד שאילתת חיפוש דוגמת "מקדם אתרים" והאתר שלי הופיע בעמוד 3 או 4. מבחינת Google Search Console מדובר עדיין בחשיפה והיא נספרת.

ככל שאנו רואים עלייה בכמות החשיפות, כך אנו יכולים להבין שהאתר שלנו מתחיל להתברג ביותר ויותר ביטויים בתוצאות החיפוש האורגניות.

כיצד עושים זאת? לשם כך אני ממליץ לכם לגשת למדריך כלי מנהלי האתרים שגיבשתי באתר.

מתי אפשר להפסיק לחשוש?

למען האמת? יש לי לקוחות שחוששים לא משנה עד כמה התוצאות הן חיוביות ויש לי לקוחות שכבר מזמן מניחים לי לעשות את העבודה ורק מחכים לדו"חות.

המלצתי? תנסו להרגיש איך עבודת הקידום פועלת עבורכם. האם אתם מקבלים דיווחים שוטפים? האם במקרים שיש עליות במיקומים אתם מקבלים דיווחים ללא קשר לדו"חות פורמליים?

נסו להרגיש את מקדם האתרים שלכם ולראות אם נבנתה פה מערכת יחסים של אמון אמיתי ועבודה שניתנת עבורכם מכל הלב.

קצת עלי

שמי עופר אטלס, ואני מקדם אתרים בגוגל וקמפיינר בגוגל ממומן.

כמו מקדמים רבים אחרים, גם אני עוד מקדם אתרים שייתכן ומצאתם בתוצאות החיפוש. אני משתדל להבדיל את עצמי מאחרים בעזרת שימת דגש על בניית אמון, עבודה קשה ושקיפות מלאה בכל התהליך.

בעבודה מולי תיהנו משיפור שיבוא לידי ביטוי משבוע לשבוע ומחודש לחודש. אני לא מבטיח לכם קסמים ולא מבטיח לכם שינויים מטורפים בין לילה – אבל אני בהחלט יכול להבטיח לכם שההשקעה שלכם תשתלם.

אני מזמין אתכם לשוחח איתי ולגלות שאני איש מכירות גרוע! (בחיי….) אבל אני באמת מאמין שכנות אמיתית בתהליך ומתן מידע מקיף טרם התחלת העבודה המשותפת – הם היסודות שיעזרו לנו לעבוד יחד וליהנות מהישגים נפלאים.

אני מבחינתי תמיד נהנה מטפיחה על האגו כשאתר מתקדם, ואתם מצדכם תיהנו מפניות חדשות.

לפרטים נוספים התקשרו אלי לטלפון שמספרו: 052-3676272 או השאירו פניה באתר ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: