למה האתר שלי לא מתקדם בגוגל?

למה האתר שלי לא מתקדם בגוגל?

תוכן עניינים

האתר לא מתקדם - מה עושים?

פייר? אין מקדם שזה לא קרה לו, וגם לי זה קרה וגם לי זה עוד יקרה. יש אתרים שמתקדמים מהר ושממש נראה כאילו גוגל התאהבו בהם, ומנגד יש אתרים שפשוט גוררים את הרגליים ונשארים במקום.

אם הגעתם אל המאמר הזה, סימן שאתם או לקוחות שמתוסכלים מעבודת הקידום שעשו לכם, או מקדמים אורגניים שכבר ממש מרגישים לא נעים מהלקוחות. אתם עובדים קשה, עושים כל מה שצריך כדי להתקדם – והאתר פשוט גורר רגליים ומתעקש לשבת ולהישאר במקום.

בין שאתם לקוחות ובין שאתם מקדמים, כאן ריכזתי כמה שיטות שתמיד אחת מהן בסוף עובדת לי ומצליחה לגרום לי להתניע מחדש את העניינים.

הוסיפו עיבוי תוכן​

הוספת תוכן לתוכן קיים היא שיטה מאוד קלאסית, מאוד פשוטה לביצוע, ושבלא מעט פעמים מצליחה לעשות את העבודה.

לפעמים צריך 'לאותת' לגוגל שבעמוד מסוים זורם דם חדש, יש תוכן חדש שמתעדכן עבור הגולשים ושמטרתו לתת ערך מוסף. לפעמים גם יש תחומים שבהם אני מרגיש שגוגל נותנים עדיפות לאתרים עם תוכן רב, למשל בקידום אתרים לעורכי דין, בקידום אנשי רפואה ומטפלים.

ההמלצה שלי היא להוסיף בין 500 ל-800 מילה לתוכן הקיים. אל תשנו את התוכן הקיים, זה רק יכול לעשות נזק כיוון שגוגל לא יכיר את התוכן שבעמוד. הוסיפו תוכן חדש שיגיעו אחרי התוכן הקיים או פסקאות חדשות שיהיו בין הפסקאות הישנות.

הוציאו קישורים פנימיים​

זה הזמן לבדוק אם בתוכן שלא מתקדם יש או אין קישורים פנימיים. אם אין לכם קישורים פנימיים, הוסיפו לעמודים שנראים לכם רלוונטיים. אל תפגיזו יותר מדי, אבל גם אל תתקמצנו. שיהיו לפחות 3 קישורים פנימיים בעמוד.

תשתדלו להוסיף את הקישורים לעמודים שייתנו ערך מוסף לגולשים ושיגרמו להם באמת ובתמים לעבור לעמוד אחר. נניח שימו לב שאת הקישורים הפנימיים שאני משלב, אני ממש מקשר לנושא שעליו אני מדבר. ייתכן מאוד שתקליקו על הקישור ששמתי על קישורים פנימיים כדי להרחיב על זה את הידיעה.

אפשר אפילו לאפיין מראש את עיבוי התוכן, כך שהוא יתאים לשילוב קישורים פנימיים חדשים.

דבר נוסף – גשו לעמודים שונים באתר שלכם, והוסיפו להם גם קישורים פנימיים שמקשרים אל העמוד שלא מתקדם. זאת דרך יעילה 'לרמוז' לגוגל שמדובר בעמוד חשוב, ולהסביר לו גם על-פי האנקור, את הביטוי שאנחנו מקדמים.

בנו קישורים חיצוניים​

האמת אני בטוח שאני לא מחדש לכם כלום אם אתם מקדמים. אבל אם אתם בעלי עסקים שבודקים קצת יותר על קידום SEO אורגני, אז חשוב לי לציין גם את זה.

למה קישורים חיצוניים לעמוד שלא מתקדם, הם חשובים?

הגדלת הסמכות

לפי ההיגיון של מנועי החיפוש, אם אתר א' מקשר לאתר ב', זה סימן שאתר א' המליץ על אתר ב'.

כלומר אם אתר מאוד סמכותי דוגמת MAKO קישר אלינו ובאופן פרטני קישר אל העמוד שלנו שלא מתקדם, אז מבחינת מנועי החיפוש, חלק ממש מזערי (אבל בהחלט שווה) מהסמכות של MAKO עבר אלינו.

אני כותב את זה לבעלי עסקים, כיוון שלפעמים כדאי לכם לנקוט ביוזמה עצמאית ולרכוש קישורים. מומלץ להתייעץ עם המקדם שלכם לגבי האתרים שאתם רוצים לקנות או פשוט לפנות לאתרים חזקים שאתם מכירים ולברר איתם מחירים לכתבה ממומנת.​

הכל יחסי למתחרים

המתחרים שלכם מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש? תהיו בטוחים שיש להם פרופיל קישורים חיצוניים דיי גדול. אתם למעשה משווים את עצמכם אליהם, וחשוב שתגדילו את הסמכות ותאותתו לגוגל שיש כאן עוד אתר ש'מדברים עליו ברשת'.

אם אתם עובדים יחד עם חברת קידום או מקדם, בדקו בדו"חות החודשיים שאתם מקבלים, אם יש תיעוד לקישורים חיצוניים חדשים שנבנים מדי חודש.

אם לא נבנים לכם קישורים – זה סימן שכדאי לכם לברר על מה אתם משלמים.​

הפשילו שרוולים ולכו על חוויית המשתמש​

מקרה בוחן נחמד שקרה לי עם לקוח שפשוט כיף לעבוד איתו.

אני מקדם בלוג שכל כולו מוקדש לתיירות ותרבות צרפת. בעל הבלוג פנה אלי כשהוא מיואש משני עמודים קריטיים עבורו שפשוט לא מתקדמים בתוצאות החיפוש: העמוד שמקודם על המילה הסופר גנרית – פריז, והעמוד שמקודם על המילה הסופר גנרית צרפת.

למרבה המזל עבורי, מדובר היה באתר מאוד מאוד חזק וסמכותי, גוגל מכירים את האתר, אוהבים אותו, התוכן איכותי ויש אלפי גולשים שמבקרים באתר מדי חודש.

למרבה המזל מדובר בלקוח שלא מהסס לעשות שינויים מטורפים, והתחלנו להתלבש נטו על חוויית המשתמש. יצרתי עבורו סקיצה של איך מדריך פריז צריך להיראות. עשיתי חקר מתחרים מקיף, בדקתי מה אחרים עושים, מה משדר תיירות ומעורר את החשק לטייל, מה מעודד גולשים להקליק ולעבור לעמודים אחרים.

שינינו את העמוד לבלי היכר. כלום לא היה זהה. תוך חודשיים העמוד קפץ עם המילה פריז למקום ה-3. חשוב לציין שהעמוד היה תקוע במשך תקופה ארוכה בין מקום 11 בעמוד השני למקום 10 בעמוד הראשון.

בנושא של צרפת, היינו במיקום 23 בעמוד ה-3. עשינו את אותו השינוי, וקפצנו למקום ה-10 בעמוד הראשון.

אל תהססו לשבור את הכלים ולעשות שינויים מרחיקי לכת 🙂

הוסיפו את העמוד בלינק בפוטר​

דרך נוספת וחשובה שבאמצעותה אתם יכולים לאותת לגוגל שמדובר בעמוד חשוב, היא עם הוספת לינקים בפוטר.

שימו לב שגם אצלי בפוטר של האתר, אני שמתי לינקים פנימיים שמקשרים לעמודים החשובים ביותר עבורי.

זוהי שיטה טובה שלפעמים מספיק שתעשו אותה, כדי שלאורך החודש חודשיים הקרובים תראו עלייה מדהימה בתוצאות החיפוש.

הקישורים הללו נקראים קישורים רוחביים, וחשוב להשתמש בהם בחוכמה. אל תהפכו את הפוטר שלכם לאינדקס שלכם שבו אפשר לראות את כל עמודי האתר, ובחרו את העמודים שהכי חשובים לכם לקידום. זוהי דרך מעולה ויעילה לאותת למנועי החיפוש על העמודים החשובים, ויש לא מעט מקרים שבהם רק הוספת הלינק הרוחבי הזה, עזרה לי להקפיץ לקוחות במיקומים.

ואל תדלגו גם על התפריט העליון​

התפריט העליון הוא חלק בלתי נפרד מקידום האתר שלכם.

גם הפוטר (התפריט התחתון) וגם ההידר (התפריט העליון), הם שני חלקים חשובים שבהם הקישורים הפנימיים נלקחים על-ידי מנועי החיפוש ברצינות רבה.

תוודאו שהעמוד שתקוע מצוין גם בקישור פנימי בהידר בין אם כדף ראשי ובין אם כדף משני שמופיע בדרופ דאון.

למה האתר שלי לא מתקדם בגוגל? כי עוד לא פניתם אלי!​

קצת יהיר אבל קמתי הבוקר עם מצב רוח שיווקי וניגשתי לכתוב מאמר חדש לאתר שלי.

אולי זה גם נובע מזה שיש לי אתר ברגעים אלה שעושה לי שרירים, ועוד עם לקוח שהגיע אלי דרך ידידה… (רגע שבו אני שופך את הלב וזה זורם לי עם הכתיבה).

את כל השיטות הללו אני מיישם במקרים בהם האתר לא מתקדם בגוגל. זה קורה, אין מה לעשות. אם כל האתרים היו מתקדמים במהירות אז מי היה צריך אנשי מקצוע בעצם?

אם אתם מקדמים – נסו לראות מה המתחרים שלכם עושים. במה הם נבדלים. טיפ שעובד לי הרבה פעמים מצוין: אני שואל את אשתי למה לדעתה העמוד לא מתקדם. לפעמים זה ממש יעיל לקבל חוות דעת אובייקטיבית ועוד מאדם שלא מכיר את עולמות הקידום. תתפלאו לגלות כמה תובנות תקבלו מצעד מבורך כזה.

אם אתם לקוחות פוטנציאליים – אשמח לשמוע מה קרה, כמה זמן האתר לא מתקדם. אם אתם מחכים חודשיים – שלושה והוא עדיין לא התקדם, היאזרו בסבלנות. יש מצב שנפלתם דווקא על מקדם טוב וזה פשוט עניין של זמן. אם כבר מדובר בחצי שנה שאין שום דבר באופק, ייתכן שכבר צריכה להידלק נורה אדומה.

בכל אופן מוזמנים לשוחח איתי, ואני מבטיח לכם שיחה נעימה ואדיבה.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו לי פניה באתר

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: