הנעה לפעולה בתוכן – למה זה כל כך חשוב?

הנעה לפעולה

תוכן עניינים

לא משנה עד כמה אתם בטוחים במוצר שלכם, לא משנה כמה אתם חושבים שהשירות שלכם הוא כזה שפשוט אי אפשר להתנגד לו – תמיד קנחו את הטקסט שלכם באתר או בדף הנחיתה עם משפט שמניע לפעולה.

הנעה לפעולה (או באנגלית: Call To Action), היא שיטה שבה אנחנו יוצרים תחושת דחיפות בקרב הלקוחות שלנו. "קנו עכשיו! מחר ייגמר", "מהרו להזמין כרטיסים", "הבטיחו את מקומכם" ועוד, הם לא סתם סלוגנים קלישאתיים, כי אם משפטים בעלי השפעה פסיכולוגית עמוקה. אם ננסה לתמצת זאת במעין הגדרה מילונית, אז הרי שקריאה לפעולה היא אמצעי להזמין את הגולש לערוך פעולה מסוימת באתר.

הנעה לפעולה – כי הגולשים שלכם חסרי סבלנות

הסטטיסטיקות מלמדות שהגולשים שלנו מבלים באתר 15 שניות לכל היותר! מדובר בזמן חסד של ממש שבו עלינו להעביר את המסרים השיווקיים לגולשים, לשכנע אותם כי אנחנו נותני השירות / מוכרי המוצרים הטובים ביותר עבורם ו… ניחשתם נכון – לגרום להם להפוך ללקוחות.

אם יש משהו שכל בעל ובעלת אתר נוכחים לדעת, הוא שבסופו של יום הגולשים שלנו הם אנשים עם אצבע קלה מאוד על מקש Back. החל מהרגע שהם הרגישו מותשים מקריאה או שלא הבינו איפה משאירים פניה / מבצעים רכישה, הם פשוט נוטשים ועוברים למתחרה הבא.

איך לאפיין משפט מניע לפעולה?

עכשיו אחרי שהבנו כי הגולשים שלנו לא צריכים לחפש רמזים, אלא למצוא הוראות ברורות, הגיע השלב המעניין והוא איפיון המשפט עצמו. האם נכתוב "למידע נוסף השאירו פרטים:" או שמא נחשוב קצת מחוץ לקופסה ונקדיש מספר דקות למשפט מנצח? ניסיון העבר מלמד אותי שלעתים שינוי קטנטן של משפט מניע לפעולה, יכול לעשות את כל ההבדל בין אתר / דף נחיתה ממיר, לבין נכס דיגיטלי שלא עושה את עבודתו נאמנה.

אבל לפני שאתם כותבים את משפט ההנעה לפעולה, חשוב שתקבעו את המטרה שאתם מבקשים להשיג:

  • האם אתם מעוניינים להגדיל את מספר הפניות בטופס יצירת קשר?
  • האם אתם רוצים להגדיל את היקף המכירות שבאתר?
  • האם אתם רוצים להניע אנשים להשאיר לכם דוא"ל עבור קבלת ניוזלטר?
  • או האם אתם רוצים לגרום לאנשים לסמן אם התוכן הועיל או לא (למשל מדריכים מקצועיים של חברות תוכנה)?

כפי שאתם יכולים לראות, קיימות מגוון אפשרויות שונות והסוד הוא שמשפט ה-Call To Action מוכרח להגיע בקונטקסט הנכון.

דוגמאות למשפטי הנעה לפעולה

טיפ קטן: גלשו לאתרים נישתיים נוספים בתחומכם ובדקו מה הם כותבים. אם אתם רוצים ללמוד לערוך משפטי הנעה לפעולה, אז מומלץ פשוט סייר בין מגוון רחב של אתרים בנושאים שונים ולהבחין בהבדלים. נסו לנתח את המשפטים לבדכם ולהבין למה בחרו דווקא בהם. הנה כמה דוגמאות שימחישו לכם את כוונתי:

הנעה לפעולה של מסעדת בשרים: "שנשים לך את הסטייק על האש? להזמנת מקום התקשרו:"

מה היה לנו כאן: הייתה פה פניה אל החך. הקהל מיד דמיין את הסטייק מכה על רשת המתכת ומוכן לו LIVE במידת העשייה הנכונה. הפניה היא אישית והיא מביאה לגולשים את התחושה שהם מקבלים כאן שירות אקסקלוסיבי-יוקרתי. יש כאן קהל שמחפש סטייק איכותי והוא מרגיש שהוא מגיע למקום האלגנטי הנכון.

הנעה לפעולה של מוצר ייחודי: "עד גמר המלאי. נצלו את ההזדמנות עוד היום:"

מה היה לנו כאן: יצרנו בקרב הקהל שלנו תחושת דחיפות. משפט שכזה יכול להיות יעיל עבור מוצרים ייחודיים דוגמת שואב אבק מהפכני או מכשיר חשמלי אחר שיכול להקל על חיינו בצורה משמעותית. לתוך תחושת הדחיפות גם הכנסנו נימה חיובית "הזדמנות". אין מדובר מילה שלילית כמו "קנו עכשיו" שגורמת לגולשים להירתע ולהתנגד, כי אם הנחיה ברורה שאם הפעולה תבוצע, אז הרי שהם יזכו.

הנעה לפעולה של ניוזלטר: "הישארו מעודכנים איתנו:"

מה היה לנו כאן: אנשים לא ממהרים להשאיר את האימייל שלהם חשוף לשליחות אוטומטיות של חברה כזאת או אחרת. לכן לא מספיק שנגיד להם משהו כמו "לקבלת ניוזלטרים". צריך לתת לקהל את התחושה כי מדובר בטובתם האישית. אם הם ישאירו את כתובת המייל שלהם, אז הם יוכלו ליהנות מעדכונים שוטפים ותמיד להיות עם האצבע על הדופק.

הנעה לפעולה של שירות מטעם חברה: "למדו עוד על השירות שלנו. למידע השאירו פניה:"

מה היה לנו כאן: הגולשים שלכם עורכים סקר שוק והם לא בהכרח ממהרים להשאיר פניה, להתקשר או לקבל שיחה. חשוב ליצור בתוכם את התחושה החיובית שלא מדובר פה באיש מכירות שבא וחופר על השירות, כי אם באיש מקצוע שמטרתו היא להעניק להם ידע נוסף או במילים אחרות – ערך מוסף.

הנעה לפעולה של ייעוץ פיננסי: "הצטרפו אלינו ותתחילו להרוויח:"

מה היה לנו כאן: מוסדות פיננסיים הם בהחלט לא משהו שאנשים ששים להצטרף אליהם בקלות. מוסדות שכאלו כמו חברות השקעה, ייעוץ ובנקים, הם מקומות שמשדרים קודם כל קרירות ורשמיות. בנוסף, חוסר ההבנה של קהלים רבים בתחומי הכלכלה והפחד שלהם מכך, בהחלט לא מוסיפים. המילים "הצטרפו אלינו" מעניקות תחושת חמימות מסוימת ואפילו משפחתיות. אנחנו לא מצטרפים למוסד פיננסי, כי אם לקהילה / משפחה.

ממה מומלץ להימנע?

בחייאת אל תעשו שגיאות. תוכן איכותי הוא אחד מהדברים החשובים ביותר. אם הגולשים שלכם יראו משהו כמו "למידע נוסף השאירו פרטיפ" אז הרי שיש סיכוי לא רע בכלל שפשוט החמצתם פניה. אבל זה לא הכל:

  • אל תהיו "אלימים" – קרה לכם פעם שנכנסתם לחנות בגדים והמוכרים פשוט רדפו אחריכם ובסוף הוציאו לכם את החשק? מכירות אגרסיביות הן לרוב דבר שנתפס כשלילי עבור מרבית האנשים, ולכן חשוב שלא נקלע לאותה הסיטואציה גם במשפט ההנעה לפעולה. אל תכתבו דברים כמו "השאירו פרטים עכשיו!" או "אל תבזבזו זמן מיותר". אתם סתם מתריסים ויש סיכוי לא רע שהגולשים יתרגזו קצת ואפילו ירגישו שמזלזלים בהם.
  • אל תהיו מנותקים מהגולשים – תמיד תדברו בסלנג של הגולשים שלכם. נניח ומדובר באתר שהמטרה שלו היא למכור שמפו ללא מלחים עבור שיער שעבר החלקה. נניח והגולשים מתלבטים ואתם רוצים להפנות אותם למוקד פנימי; אם תכתבו "למידע נוסף השאירי פניה" זה יהיה נחמד וזה יביא לכם עבודה. אבל אם תכתבו "פנקי את שיערך עם מיטב התכשירים והתייעצי עם המומחים שלנו" אז הרי שזה מיד יגרום לגולשים לחשוב כי מדובר במקור סמכותי שיספק ייעוץ מקצועי. וגם פינוק לשיער תמיד נשמע טוב.
  • אל תהיו קרים – האינטרנט הופך יותר ויותר למקום שבו אנשים מחפשים חומות מנופצות. לא עוד יחס קר ופורמלי, כי אם תחושת חמימות ואכפתיות. לכן מומלץ שלא להיצמד למשפטים קרירים ורגילים, ולנסות להיות קצת יותר חברותיים. אפשר לשפר אפילו משפטים קצרים ולא מתאמצים. במקום "למידע נוסף התקשרו: 052-3676272" ל-"בואו נדבר! זמין עבורכם ב-052-3676272". אותו משפט, אבל ווייב שונה לחלוטין.

תודה על הטיפים! אבל מי אתה!?

שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים בגוגל ומנהל קמפיינים ממומנים.

לצד עבודת SEO עקבית, אני בונה אתרים ומקים דפי נחיתה ממירים. בקיצור מעין שירות דיגיטל 360.

אם יש משהו שאני אוהב בשיווק דיגיטלי, הרי שזו העבודה כי כל פרט ולו הקטן ביותר, יכול לשנות את כל התמונה. את דרכי התחלתי כעורך תוכן ומשם בעצם גיליתי את עולם הדיגיטל. עד היום, עם כל הידע הטכני הרב, התוכן תמיד היה ותמיד יהיה האמצעי החשוב ביותר שאיתו אני מעניק ללקוחותיי שירות נפלא.

תוכן טוב מסייע לקידום אורגני ומביא לשיפורים משמעותיים במיקומים, תוכן טוב הופך דפי נחיתה לממירים הרבה יותר.

מתחשק לכם לדעת יותר על השירות שלי? מוזמנים לשוטט באתר להנאתכם או להרים אצלי צלצול: 052-3676272. (פססטט… אפשר גם להשאיר פניה. מבטיח לחזור בהקדם!).

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: