Google My Business – אפיק השיווק החינמי שאתם מפספסים

Google My Business – אפיק השיווק החינמי שאתם מפספסים

תוכן עניינים

גוגל מציעה לנו הרבה מוצרים בחינם – אז שלא ניקח?

מרבית המוצרים צריכים להיות מוכרים יותר עבור משווקים בדיגיטל שחייבים אותם כדי להבין אם העבודה שהם עושים ב-SEO היא טובה או לא ובשביל להקים מודעות ממומנות. עם זאת, כרטיס Google My Business הוא אפיק שיווקי שכל בעל עסק קטן וגדול פשוט מוכרח להכיר.

מה זה גוגל מיי ביזנס?

גוגל מיי ביזנס הוא כרטיס עסקי שכל אחד מאיתנו יכול לפתוח. כרטיס מיי ביזנס מופיע בצדו השמאלי של המסך וניתן לראות את לוגו החברה, כתובתה וביקורות מלל המלוות גם בדירוגי כוכבים.

ניתן למצוא את הכרטיס בהקלדת מילת מפתח (מיד נגיע לזה) וניתן למצוא אותו אם רושמים את שמו המדויק של העסק. כך למשל, אם ארשום עופר אטלס בגוגל, אז אוכל למצוא את הכרטיס שלי:

דוגמה לגוגל מיי ביזנס

הנוכחות המקומית שלכם ברשת

כרטיס גוגל מיי ביזנס הוא פשוט MUST עבור כל מי שרוצה לבסס את הנוכחות שלו ברשת. נכון, מדובר בכרטיס שמוגבל בצורה מסוימת ואין לו נראות כמו של אתר תדמית, אך לקוחות בהחלט יכולים למצוא אתכם ובעיקר בהתבסס על מיקום גיאוגרפי.

כשמרבית הגולשים מחפשים אחר מידע באמצעות הניידים, קידום שמבוסס על מיקומים גיאוגרפיים יכול להקנות לנו יתרון משמעותי.

הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס מתבססת על גוגל מפות ובעצם פתיחת הכרטיס העסקי, אתם למעשה ממקמים את עצמכם בתוך גוגל מפות. גולשים שיחפשו אחר מסעדה, בית דפוס או כל דבר אחר, בהחלט עשויים למצוא אתכם אורגנית וזאת גם אם אין לכם אתר.

לגוגל מיי ביזנס יש לא מעט יתרונות:

  • ההופעה בתוצאות החיפוש היא מידית – אנחנו לא צריכים להיאבק כדי להופיע עבור הגולשים שלנו.
  • אפשר לקבל משם לידים איכותיים – כרטיס מיי ביזנס שמתוחזק יפה עם ביקורות גולשים, תמונות של העסק, לוגו ושעות פתיחה, בהחלט יכול להביא פניות חדשות דרך הטלפון והדואר האלקטרוני
  • חינמי לחלוטין – אין פה שדרוגים, אין פה גרסאות PRO. בהליך רישום מאוד פשוט, אתם יכולים לפתוח את הכרטיס וליהנות מכל מה שיש לו להציע.

אם יש לי Google My Business, למה שאצטרך אתר?

בעוד שכרטיס גוגל הוא חינמי, בניית אתר יכולה לעלות אלפי ועשרות אלפי שקלים. לכן, נשאלת השאלה מדוע שנזדקק לאתר מלכתחילה?

אז המציאות היא מעט שונה והגולשים לרוב נוטים לבדוק את הביקורות ואז להשאיר פרטים. אם אתם עסק שמציע שירות בו הגולשים ירצו לבדוק ולקבל אודותיו פרטים, אז חשוב שיהיה לכם אתר, ולו אתר תדמית פשוט.

באתר תדמית תוכלו לספר על השירותים השונים בכל עמוד בנפרד, לצרף תמונות, להעלות סרטונים ולמתג את העסק שלכם. הגולשים גם תופסים עסק עם אתר, כיוקרתי יותר.

כדי למצות את פוטנציאל הלידים של האינטרנט, חשוב שיהיה גם אתר וגם כרטיס גוגל. הם לא מחליפים אחד את השני, ולכל אחד מהם יש חשיבות.

איך פותחים גוגל מיי ביזנס?

ראשית כל אתם מוכרחים שיהיה לכם חשבון Gmail. גוגל לא מאפשרת להשתמש בשירותים שלה, אלא על בסיס חשבון הדואר האלקטרוני שלה.

אחרי שפתחתם Gmail, כתבו ברשת החיפוש את המילה Google My Business ולחצו על התוצאה הראשונה.

חיפוש Google My Business בגוגל

לחצו על אחד מן הלחצנים – כמו שאתם שמים לב, יש שפע של אפשרויות!

כפתורים לפתיחת כרטיס עסק חדש של גוגל

עתה התחילו למלא את הפרטים עם שם העסק, מיקומים גיאוגרפיים ועוד. בין היתר תשאלו אם תרצו להופיע בגוגל מפות, אזורי פעילות, מדינה, קטגוריה עסקית, מספר טלפון וכתובת אתר נוכחית

מילוי פרטים לגוגל מיי ביזנס

הממשק הוא מאוד אינטואיטיבי ונוח. תמלאו את הפרטים ופשוט לחצו הבא בכל פעם.

מילוי פרטי קשר בגוגל מיי ביזנס

לסיום תתבקשו למלא את הכתובת הפיזית של העסק שלכם כשהמטרה היא שגוגל ישלחו לכם קוד אימות. בחלק מהמקרים גוגל שולחים את קוד האימות בגלויה – כן כן, גלויה שנשלחת בדואר ישראל ומגיע אליכם לתיבת הדואר, ולעתים הם מביאים את הקוד טלפונית במענה אוטומטי.

פרטי דואר לקבלת גלויה לאימות פרטים

עד היום לא זיהיתי אופן מסוים שעל-פיו גוגל מחליטים כך או אחרת. אז פשוט תקוו שזה יהיה טלפוני. מקסימום, משלוח הגלויה אורך עד 20 ימים וזאת על-פי הודעת גוגל עצמה.

כפי שאתם וודאי שמים לב בתמונה, הממשק עצמו הוא מאוד אינטואיטיבי. אתם יכולים לוגו, תמונות, שעות פתיחה ואפילו לכתוב פוסטים – מה שמוביל אותי לנושא הבא מיד אחרי התמונה.

הממשק של Google My Business

קידום כרטיס גוגל מיי ביזנס

כשאני מקדם אתרים ללקוחותיי, אני תמיד ממליץ להם שלא להזניח בצד את כרטיס הגוגל שלהם ולטפח אותו במקביל אלי.

הנוסחה היא פשוטה מאוד: טיפוח הכרטיס = מיקומים יציבים יותר שמופיעים לגולשים בחלק העליון של תוצאות החיפוש.

אל תזניחו ולו פרט אחד – רשמו את שעות הקבלה, טלפון, מייל ואתר. העלו תמונת לוגו ותמונות מן העסק עצמו. הקפידו על סלוגן והקפידו לבקש מלקוחות לכתוב לכם ביקורות עם דירוג כוכבים.

כל הפרטים הללו לא רק יקדמו את הכרטיס שלכם, אלא גם יהפכו אותו לממיר, שהרי זו כל המטרה.

בנוסף, הקפידו להעלות פוסטים לכרטיס שלכם. הפוסטים יכולים לספר על מבצע חדש לרגל האביב הקרב ובא, על מוצר או שירות חדש שנכנס בדיוק לשימוש ואפילו כתבות מקצועיות שיכולות לתת ערך מוסף לגולשים שלכם.

לסיכום

מרוב שירותי דיגיטל שמותנים בתשלום, בעלי עסקים רבים מניחים שאין מתנות חינמיות בתחום המורכב והעמוס הזה.

כרטיס גוגל מיי ביזנס הוא חינמי לחלוטין, יעיל מאוד והכי חשוב – נוח לתפעול. גם אם אין לכם כל זיקה למחשבים, פתיחת הכרטיס והגדרתו הן פעולות קלות ופשוטות. אל תוותרו על האפיק השיווקי הזה ודעו כי כל יום שבו אין לכם כרטיס, הוא יום שבו ייתכן והחמצתם פניה חדשה.

קצת עלי

שמי עופר אטלס ואני מקדם אתרים ומנהל קמפיינים PPC.

אני מעניק שירותי ייעוץ ושיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים כאחד, אוהב את מה שאני עושה ורואה בכל עסק שאני מקדם כפרויקט כאילו והיה העסק שלי.

אשמח לדבר אתכם במספר הטלפון: 052-3676272 ולשמוע על העסק שלכם והצרכים שלו. אספר לכם איך אני יכול להועיל בכל התהליך ומי יודע – אולי נתחיל בעבודה משותפת ופורייה 🙂

אפשר גם להשאיר פניה אגב!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: