איחוד תכני עמודים לקידום אורגני איכותי יותר

איחוד תכני עמודים לקידום אורגני איכותי יותר

התוכן לא מתקדם? ייתכן שאתם מתחרים בעצמכם

אחת מהאסטרטגיות המרכזיות שלי לקידום אורגני איכותי היא העלאת תכני איכות לאתרי הלקוח, והרבה מהם. מנועי החיפוש אוהבים אתרים גדולים ובמיוחד כשהתכנים הם ארוכים ומועילים. אבל יש אבל – חשוב להיזהר ממצבים בהם יש תוכן שהוא סוג של מתחרה בעמוד מקביל.

המקרה הבא התרחש באתר של לקוחה שלי שהיא עורכת דין בתחום המקרקעין. בתחום המשפטים שם התחרותיות היא משהו לא מהעולם הזה, חשוב להקפיד על תכנים איכותיים של מינימום 1,000 מילה. מספיק לרפרף קצת על מתחרים, כדי להבין עד כמה אתרי הנדל"ן הם למעשה אוסף של מגילות על גבי מגילות עם שפע של מידע.

שימו לב: לפעמים אתם מתחרים בעצמכם בעקיפין

המקרה של קידום עורכת הדין למקרקעין הוא מעניין כיוון שגם אני, למרות שאני פדנט גמור, פספסתי את אחד מהעקרונות החשובים ביותר שלי.

אותה הלקוחה, ביקשה שאתמקד ואקדם אותה בביטוי של רכישת דירה. מהר מאוד הקמתי לה עמוד עם תוכן איכות שמתמקד כולו ברכישת דירה.

לאחר חודשיים, הלקוחה שלחה לי תוכן שהיא רצתה שאני אעלה בתחום של טיפים לקניית דירה יד שנייה. שמחתי נורא שהיא משתפת פעולה ושולחת תכנים (תמיד טוב שהלקוח כותב, אין תחליף לכתיבה מקצועית של לקוח שחי ונושם את העסק), ומיד העליתי אותו לבלוג המאמרים שלה.

מה פספסתי בעצם?

שלא תבינו לא נכון, העמוד שהקמתי לה עבור קידום הביטוי של רכישת הדירה כבר התחיל לצבור מיקומים, אבל מיהרתי לראות במאמר החדש שהיא שלחה לי כמאמר חדש לכל דבר ועניין, וזו הייתה הטעות הקריטית שלי.

בכל מה שנוגע לאופטימיזציה אונסייט, יש מה שנקרא עיבוי תוכן. עושים את זה כשעמוד מתקדם לאט או אפילו הולך אחורה במיקומים. משלבים תוכן נוסף בעמוד וזה עוזר לנענע אותו קצת ולרמוז למנועי החיפוש ששווה לבקר שוב, לבחון את השינויים ולתת לנו צ'אנס במיקום גבוה יותר.

במקרה הזה, היא שלחה לי תוכן שיכול היה בקלות רבה, להוות כטקסט משלים, מעין עיבוי, עבור התוכן הקיים.

האם זה עד כדי כך סוף העולם?

בסופו של דבר קרו פה כמה דברים שלא היו לטובתי:

  • בלבלתי את מנועי החיפוש - מעתה, היו לי שני עמודים שקידמו את הביטוי קניית דירה יד שנייה. כל אחד מהם התייחס בצורה מסוימת למידע חיוני שצריך לדעת טרם קניית הדירה. זה התבטא במטה טייטל, בדיסקריפשן, בכותרות פנימיות ועוד.
  • פספסתי את הערך עבור הגולשים - אתם עכשיו גולשים שנכנסים אלי לאתר. האם תרצו לקבל מידע על קניית דירה יד 2 בשני דפים שונים? וודאי שלא. אתם תחפשו עמוד אחד שייתן לכם את כל המידע שחיפשתם. מנועי החיפוש יודעים טוב מאוד לזהות חווית משתמש לקויה, וכך טעות שנראית כל כך קטנה, הובילה לעיכוב בקידום האתר.
  • מושגים כמו מטה טייטל או דיסקריפשן מבלבלים אתכם? היכנסו למילון השיווק שלי

ועם השינוי שבוצע - באו המיקומים

אחרי חודש פלוס, עשיתי ישיבה עם הלקוחה ואמרתי לה שאנחנו מוכרחים לעשות עיבוי תוכן עבור אחד העמודים כדי לקדם אותו טוב יותר במנועי החיפוש.

הלקוחה אמרה לי בשיא התמימות שהיא כבר שלחה לי תוכן ושהוא עלה לאתר אז הכל בסדר. אני לרגע השתתקתי, ומיד הבנתי את הבעיה.

מה הנתונים שהיו לפני, ומה הייתי צריך לעשות כדי לתקן את הקיים:

דף אחד קידם את הביטוי עורך דין קניית דירה מקבלן ויד שנייה. דף אחר קידם את הביטוי טיפים בקניית דירה יד שנייה.

הבנתי שצריך לעשות פה קצת 'ניקיון', וביצעתי את המהלך הבא:

  • העתקת התוכן - עמוד אחד וותיק יותר הראה התקדמות, ואילו עמוד שני חדש של טיפים, כלל לא נכנס למיקומים משמעותיים. לכן הדבר הראשון היה להעתיק ולהדביק את התוכן של העמוד החדש יותר בתוך העמוד הישן.
  • הפניית 301 - מתוך העמוד החדש הוצאתי הפניית 301 אל עבר העמוד הישן. בכך למעשה סיפרתי למנוע החיפוש כי התוכן עבר לכתובת אחרת.
  • תגית קנוניקל - לסיום, רציתי להיות בטוח שמנועי החיפוש לא יכעסו עלי שקיימים שני URLים שונים ששניהם כוללים את אותו התוכן.
    אז בעמוד החדש שממנו הוצאתי הפניית 301, גם הטמעתי תגית קנוניקל שסיפרה למנועי החיפוש כי כל הקרדיט של התוכן הוא עבור העמוד הישן.

למעשה אמרתי לגוגל – כל התוכן שבעמוד החדש עבר לכתובת אחרת, ואם אתה חושב שיש כפילות תוכן, אז אל דאגה – הנה תגית שמספרת לך שאני יודע שיש תוכן משוכפל, וכל הקרדיט הולך אל העמוד הישן.

מחפשים מקדם חרוץ? אשמח להוכיח את עצמי:

בואו נעוף על האתר שלכם ביחד, ונדאג לפלס את הדרך כמו שצריך:

ומה קרה במבחן התוצאה?

אחרי שהוספתי את התוכן של העמוד החדש אל העמוד הישן, למעשה השלמתי את התמונה, ולא רק זה – גם העמוד הפך להיות מאמר איכות של לא פחות מאשר 2,500 מילה!

מהר מאוד הבנתי שצריך לעשות עוד כמה שיפצורים, והוספתי תוכן עניינים אינטראקטיבי שבהקלקה עוברים מיד אל הנושא המבוקש.

זה הפך להיות עמוד תוכן איכותי, עשיר במידע והכי חשוב גם נוח לגולש.

תוך חודש מהרגע שביצעתי את השינוי, הדף זינק אל העמוד הראשון של גוגל, וגם התחיל להביא פניות.

מסקנה - אל תמהרו

בין שאתם מקדמי אתרים ובין שאתם בעלי עסקים – אל תמהרו להעלות תכנים חדשים לאתר.

כתבתם מאמר איכותי? בדקו טוב טוב שאין לכם מידע שהוא חופף בצורה כזו או אחרת למה שכתבתם. אם זה נראה לכם כמו מלל שיכול להשלים תוכן קיים, אל תדאגו – מנועי החיפוש יודעים להעריך עמודים שמתעדכנים ולא רק אתרים שעולים עם עמודים חדשים.

חשבו תמיד על הגולשים שלכם ושימו את עצמכם בנעליים שלהם: האם לכם היה נוח לעבור בין עמוד לעמד? או שאולי הייתם רוצים לקבל את כל המידע במקום אחד.

מחפשים מקדם? דברו איתי!

קידום אתרים הוא לא מדע טילים, אבל הוא בהחלט מצריך להיות עם אצבע על הדופק, ולפעמים גם חשיבה יצירתית שתוביל לפתרון בעיות.

אם התרשמתם מהקייס סטאדי שלי, אני יכול להגיד בכנות שכל אחר ואתר של לקוחות, הוא קייס סטאדי ועולם ומלואו.

בקידום האתר שלכם, אני אדאג שלא רק לקדם אתכם בשוטף, אלא גם לשאול את עצמי את השאלות הנכונות באשר לחוויית המשתמש ושיפור הגלישה: השיפור שעשיתי למעלה הביא לזינוק משמעותי, ואני בטוח שגם אצלכם יש אפשרות לשיפור שרק מחכה להתגלות.

לפרטים נוספים השאירו לי פניה באתר או התקשרו: 052-3676272.

דברו איתי

כתבות נוספות

שיווק דיגיטלי מחיר
שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי מחיר

כמה עולה לנו באמת שיווק דיגיטלי? לשיווק דיגיטלי מחיר המשתנה בעקבות מגוון רחב מאוד של גורמים. עד כמה רחב? ובכן אם תסתכלו היטב במאמר שלפניכם,

למאמר >>>
אחוז נטישה Bounce Rate
מילון מושגים

אחוז נטישה (Bounce Rate)

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)? Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל