מספרי טלפון וירטואליים בקידום ממומן

מספרי טלפון וירטואליים בקידום ממומן

תוכן עניינים

 

בקמפיינים ממומנים, אלא אם מדובר באתרי סחר מורכבים, אני תמיד מעדיף להפנות את הגולשים לתוך דף נחיתה עצמאי.

מעבר לעובדה שדף הנחיתה הוא ענייני יותר וכך הוא מונע "התשה" של הגולשים ונטישה מבלי להשאיר פרטים, בדף שכזה יש לי את החופש לעשות שינויים מבלי שאצטרך לחשוש מפגיעה בקידום האורגני של האתר.
אבל יש עוד סיבה אחת משמעותית שמשנה לא פעם את כל התמונה בכל מה שנוגע לקמפיינים ממומנים – החופש לשים מספר טלפון וירטואלי.

מה זה מספר טלפון וירטואלי?

מספר הטלפון שלי הוא 052-3676272 (אהממ… רק אומר). שימו לב שמספר הטלפון שלי הוא קליקבילי, כלומר אפשר להקליק עליו מניידים ולחייג אלי ישירות.

נניח ואני עכשיו עורך קמפיין ממומן עבור עופר אטלס שרוצה לקבל לידים שמתעניינים בשיווק דיגיטלי. אני מקים לו דף נחיתה, מקים לו קוד המרות מטפסי צור קשר ושם את מספר הטלפון.

את ההמרות מתוך הטפסים פשוט מאוד למדוד, את מספר הטלפון שהגולשים מקליקים עליו, גם אפשר לעשות ללא כל בעיה – אך מה קורה כאשר גולש מגיע מתוך מחשב ופיזית מקליד את המספר שלי? כאן ישנה בעיה.

מספר טלפון וירטואלי הוא למעשה מספר שנראה משהו כמו 072-222222 והוא למעשה מפנה את הגולשים אל המספר שלי. בדרך הזו אני יכול למדוד אם הגולשים שנכנסו לדף הנחיתה באמת ביצעו שיחה. הם יכולים להקליק מהנייד והם יכולים להקליד אותו פיזית, עבורי זה לא משנה כיוון שהכול נמדד.

איך זה בא לידי ביטוי בקמפיינים ממומנים?

לא תאמינו כמה שמספרי טלפון וירטואליים יכולים לשנות את כל התמונה.

בקמפיין ממומן שהקמתי לקוסמטיקאית רפואית, הצבתי טפסי צור קשר בכל מיני פינות. בצורה אלגנטית, אבל כזאת שממש ממש "רומזת" – חברים (בעיקר חברות), יאללה תשאירו פניה.

באותה הנשימה, שמתי גם מספר טלפון וירטואלי בכל רחבי הדף. התוצאה הייתה שכמעט ואף גולש וגולשת לא השאירו פניה בטופס. כולם באופן חד-משמעי החליטו שהם רוצים לברר פרטים באופן מידי.

הקוסמטיקאית הרפואית פנתה אלי בסוף היום ואמרה לי: עופר אין לידים מה קורה?. אני מהצד שלי אמרתי לה שיש ויכולתי להביא לה רשימה מדויקת של מספרים שביצעו איתה שיחה היום.

לולא הייתי מטמיע מספר טלפון וירטואלי למדידה, הייתי פשוט אומר לה שהיא צודקת ומנסה לשפר את הקמפיין, מבלי שאני יודע שבפועל הוא למעשה עובד.

איזה מידע אפשר לשלוף ממספרי טלפון מדידים?

התשובה הצפויה היא שמספרי טלפון מדידים מאפשרים לנו להבין שהיו שיחות. אבל כמובן שאני הולך להתייחס למידע שמעבר.

מהרשומות הללו אנחנו יכולים לדלות מגוון רחב של פרטים נוספים ומהותיים. כך למשל, אני יכול לראות מאיזה מספר טלפון חייגו. בסוף כל יום, הלקוחות שלי מקבלים רשומות של מספרי טלפון – היי, אלו המספרים שחייגו אליך היום. ככל שהלקוחות מקבלים יותר מידע על מה שהקמפיין שלהם עשה, ככה הם יותר רגועים ויודעים שעובדים בשבילם ומשיגים הצלחות.

בנוסף, אפשר לראות את משך השיחה ואם היא נענתה. בסיכום השיחות היומי, אני מרים דגל עבור הלקוחות שלי ומציין בפניהם – אל תפספסו את הלידים האלו, הם רצו מכם פרטים.

"אבל אני לא רוצה לשנות את מספר הטלפון שלי"

בקמפיין ממומן שהקמתי עבור נהג לימוזינות רציתי להטמיע כהרגלי מספר טלפון מדיד. נהג הלימוזינה מצדו סירב בתוקף ואמר שבדרך הזו הלקוחות שלו לא יכירו את המספר האמיתי.

תכל'ס? הוא העלה נקודה. מה יקרה כשנסיים את הקמפיין? הרי אם הקמפיין יירד, ואני אבטל את מספר הטלפון, אז הוא לא יקבל את השיחות מלידים ששמרו אותו בנייד.

אחרי מספר שבועות שבהן הרגשתי שאני מגשש באפילה ולא יודע מה התוצאות המדויקות עבורו, הגעתי אל עמק השווה – נטמיע מספר טלפון מדיד, אך כשהלקוחות מתקשרים, להגיד להם "אני שולח לך עכשיו בהודעה את המספר האמיתי שלי. המספר הנוכחי נמדד עבור המשווקים שלי".

סך הכל – הסבר כנה וקצרצר שיכול לפתור את כל כאב הראש.

האם כדאי להשתמש במספר מדיד רק בקמפיינים ממומנים?

האמת שלא. מומחה קידום אתרים בגוגל חייב לדעת לספק ללקוחות שלו את התמונה המלאה. אם אני מקדם אתר אורגנית בגוגל ואני מביא את הלקוחות שלי לעמוד הראשון, אז חשוב שגם אדע להגיד להם אם האתר מניב להם עסקאות חדשות או לא.

להגיד לכם שזה תמיד קורה? האמת שזה נפוץ הרבה יותר בקמפיינים ממומנים. אך המלצתי החמה עבור לקוחותיי, היא שהאתר שלהם גם יבצע מעקב באמצעות מספר מדיד. לרוב גם אני ממליץ שהם ייקחו את השירות באופן פרטי, ללא קשר אלי כיוון שזהו אתר אינטרנט והוא עוד ימשיך איתם לשנים ארוכות וטובות. בדרך הזו, מספר הטלפון המדיד לא יהווה עבורכם כל מטרד.

אוהבים לדבר בתוצאות?

נמאס לכם ממקדמים שכותבים מילים יפות בדו"ח החודשי מבלי ששום דבר אמיתי קורה? לצערי זה די נפוץ בתחום שלי.

אני מזמין אתכם ליהנות מקידום ממומן ואורגני שמספק מקסימום מעקב אחר התקדמות הפרויקט עם דיבור בז'רגון פשוט (בלי לכתוב מילים כבדות ולא מובנות).

מוזמנים ליצור איתי קשר במספר הטלפון: 052-3676272 (זה לא מדיד, פשוט אני מפרסם את עצמי רק אורגנית וגם הסנדלר הולך יחף) או בטופס יצירת הקשר שבסוף המאמר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: