קידום אתרים בזול – אפשרי, אבל מה זה אומר בפועל?

קידום אתרים בזול - אפשרי, אבל מה זה אומר בפועל?

תוכן עניינים

האם אפשר לקדם את העסק בגוגל בזול?

אז כמו שהבנתם מהכותרת, התשובה שלי היא "כן אבל…". ולמה?

לפני שניגש אל התשובה, אתעכב ממש לרגע אחד על ההבדל בין קידום אורגני לממומן. זאת פסקה שמיועדת למי שלא מכיר, אם אתם מכירים אתם לגמרי יכולים להקליק כאן ולהמשיך אל יתר המאמר.

ההבדל בין קידום אורגני לממומן

קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל הם שני אפיקי קידום שונים זה מזה:

קידום אורגני

המטרה של הקידום האורגני בגוגל היא לטפח ולחזק את הסמכות של האתר, כדי לשכנע את מנועי החיפוש שאנחנו ראויים להופיע בעמוד הראשון באופן טבעי.

הנה כמה מאפיינים חשובים שצריך לדעת על קידום אורגני:

קידום ממומן בגוגל

הקידום הממומן הוא מידי, משמע אנחנו מקימים קמפיין ממומן, מזינים את פרטי האשראי של העסק, מקימים מודעות, מודיעים לגוגל מה המילים שבהן נרצה להופיע – ויאללה מופיעים.

עניין של דקות מהקמת הקמפיין, וכבר אנחנו מוצגים בעמוד הראשון.

גם כאן, אסכם לכם כמה מאפיינים עיקריים:

אסכם ואגיד שאם תשאלו אותי במה לבחור, אז זה עניין של צורך: אם אתם צריכים לידים כאן ועכשיו, לכו על ממומן. אם יש לכם כבר לקוחות, אתם כבר עסק מבוסס ואתם מחפשים איפה להשקיע כספים בשיווק, מומלץ להשקיע באורגני כיוון שמדובר בתהליך שלוקח זמן, אך כזה שבהחלט מצדיק את ההשקעה.

קידום אורגני בזול - אפשרי?

כאמור, קידום אתרים אורגני לוקח זמן, ולכן טבעי שנחפש את האופציות המשתלמות ביותר עבורנו.

אגיד זאת כך: כן, זה אפשרי. אפשר לקדם אתרים אורגנית בזול, אבל צריך לקחת מספר היבטים בחשבון:

כמות ההשקעה = קצב ההתקדמות

הריטיינר שאני לוקח על בסיס חודשי (וכנ"ל כל חברת קידום אתרים וכל מקדם אתרים אחר) מתחלק בין מה שאני מרוויח לבין הוצאות עבור הקידום.

למשל:

השקעות נלוות לחיזוק האתר

זה יותר בגדר טיפ, וזה ממש לא חובה עבור מי שרוצה להתקדם אורגנית.

השקעה בסרטון תדמית שיופיע באתר, השקעה בצילומי תדמית, למשל צילומי מזון עבור אתר של חברת קייטרינג וכו'.

אלו הם דברים שיכולים לעשות פלאים לקידום שלכם.

יש גם היבט של אופטימיזציית מהירות לאתר. משלמים לאיש מקצוע שעובר על הקוד של האתר ודואג שהוא ייטען בצורה מהירה יותר. זהו סיגנל חשוב לקידום אורגני שגוגל מקפידים עליו.

לסיכום

קידום אתרים אורגני בזול הוא לגמרי אפשרי, פשוט צריך לקחת בחשבון אל האלמנט של הזמן.

כשבעלי עסקים שואלים אותי לגבי זה, אני פשוט עונה בכנות שזה יאריך את הזמן עד שנראה תוצאות, אבל שבוודאות נראה תוצאות.

קידום אתרים ממומן בזול - אפשרי?

אז קידום אתרים ממומן כאמור זאת חיה אחרת לחלוטין.

כאן אין אפקט של אם משלמים פחות אז מתקדמים יותר לאט. משלמים לגוגל ולכן מופיעים.

הנה אבל כמה נקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון:

אם העלויות יקרות, זה פשוט לא יהיה אפשרי

למשל המילה "עורך דין פלילי" עולה 120 שקלים להקלקה. המילה "מנעולן" גם אם היא מכוונת על ערים שונות, יכולה לעלות 30 שקלים להקלקה.

המשמעות היא שתוך מספר הקלקות בודדות, כבר נגיע לסכום לא מבוטל.

לכן, אם לקוח אומר לי שהוא רוצה להשקיע 500-1000 שקלים בקידום ממומן בגוגל, אני לרוב נוטה להמליץ שלא לעשות זאת בכלל, או לחפש מילים מאוד נישתיות ועם כמות חיפושים מועטה, אז התשלום יהיה בהתאם.

רק חשוב לקחת בחשבון, שלא נראה מזה הרבה פניות, ולעתים טפטופים קטנים בלבד.

האם התקציב יספיק לכל החודש?

זהו עוד היבט שצריך לקחת בחשבון.

נניח נלך על תקציב של 1000 שקלים לחודש.

אם יש לנו מילה בעלות זולה של 3 שקלים ליום, אז נשים 30 שקלים ליום, ויש לנו 10 הקלקות.

חשוב לציין שקמפיין ממומן טוב, לרוב מתאפיין ביחס המרה של 10%. כלומר ליד אחד פר 10 הקלקות.

ואם מדובר בעלויות גבוהות יותר להקלקה, כמובן אז שלרוב תקציב שכזה לא יספיק לנו לכל החודש.

עלות לניהול הקמפיין

צריך לקחת בחשבון גם את העלות שאני גובה עבור ניהול הקמפיין.

יש את מה שאנחנו משלמים לגוגל, ויש את מה שאני גובה עבור הזמן שאני מקדיש לניהול הקמפיין, מעבר יומיומי, אופטימיזציות ועוד.

העלות הנמוכה ביותר שאני לוקח, והיא יחסית נמוכה לשוק, היא 850 שקלים + מע"מ. לרוב אני נוטה לקחת יותר, בין 1,200 ל-1,500 שקלים + מע"מ.

צריך לקחת בחשבון שיש את השילוב בין שתי ההוצאות.

לסיכום:

לרוב אני נוטה שלא להמליץ על קידום ממומן בגוגל בתקציב נמוך.

במקרים רבים הקמפיין שותה את הכסף, אבל לא מניב כל תוצאה.

מחפשים איש קידום?

השאירו לי פניה ואחזור אליכם בהקדם 🙂

זול זה גם עניין יחסי

קידום אתרים בזול עבור עסק אחד יהיה X שקלים בחודש, ועבור עסק אחר Y שקלים בחודש.

אני מניח ששמתם לב שלא ציינתי כאן מחירים.

אמנם לא מדובר באקט שיווקי מי יודע מה, אבל זה פשוט נובע מהעובדה שכל עסק ועסק, כל חברה וחברה, לכולנו צרכים שונים שמותאמים לתחום בו אנו עוסקים, ולכולנו תקציב אחר שנראה לנו כסביר.

בנושא הזה, אשמח לייעץ לכם ולתכנן יחד אתכם את התקציב.

עופר אטלס | טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי
כתבות נוספות
אינדקס גוגל
מילון מושגים
אינדקס גוגל

מה זה אינדוקס בגוגל? האתר החדש שלכם נכנס לאינדקס של גוגל? מזל טוב! אתם מתחילים להיות בעניינים. קידום אתרים SEO אמנם לוקח זמן, לעתים קרובות

למאמר >>>
אחוז נטישה Bounce Rate
מילון מושגים
אחוז נטישה (Bounce Rate)

מה זה באונס רייט (אחוז נטישה)? Bounce Rate הוא מונח שקיים במערכת ניתוח התנהגות הגולשים באתר – Google Analytics, והוא נקרא בשם העברי אחוז נטישה.

למאמר >>>
סמכות אתר
מילון מושגים
סמכות אתר

מה זו סמכות אתר? ולמה זה חשוב? המטרה העיקרית שלי ממילון המושגים בשיווק שאיגדתי כאן, הוא קודם כל לעזור ללקוחות שלי ולאלו הפוטנציאליים שביניכם שעוד

למאמר >>>
קידום גוגל תמונות
שיווק דיגיטלי
קידום גוגל תמונות

כשאנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי, מרביתנו מידית חושבים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם, קידום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל או קידום ברשת המדיה. בדרך, אנחנו

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272