האם כדאי להשקיע בקידום אתרים בגלל וירוס הקורונה?

האם כדאי להשקיע בקידום בגלל וירוס הקורונה?

וירוס קורונה וקידום אתרים

מסוג הדברים שמרביתנו בטוח חשבנו ששמורים רק לדפי ההיסטוריה הרחוקה. מגפה במאה ה-21? מי דמיין? ובטח מי שיער בדעתו שעסקים ואפילו תאגידים יסגרו את הדלתות וימתינו עד יעבור זעם.

מאז החל וירוס הקורונה להתפשט בהדרגה בעולם וגם לעשות "עלייה" לארצנו הקטנה, לקוחות רבים פונים אלי בשאלה אם כדאי או לא להמשיך בקידום האתרים, או אולי להמתין קצת עד שדברים יירגעו ויחזרו לשגרה.

התשובה שלי, כמו בכל דבר שנוגע לקידום אורגני, היא שהמציאות היא אף פעם לא שחור ולבן. יש שיקולים ונסיבות שאותן ארצה לסקור יחד אתכם במאמר הבא.

קידום אתרים ממומן בזמן וירוס הקורונה

אם אתם עושים קידום ממומן בגוגל, האינסטינקט המידי שלכם לסגור את הברז ולהמתין שהשוק ישתקם הוא הגיוני.

באיזה עסק מדובר:  השאלה היא באיזה עסק מדובר. אם אתם ג'ימבורי לילדים, כמובן שלא משנה עד כמה הקמפיין יהיה אטרקטיבי, ההורים יחששו מלהתקהל. אבל אם אתם אתר אונליין שמוכר מוצרים – יש סיכוי שדווקא בתקופה הזו אתם תחוו עלייה משמעותית במכירות. לכן עדיין שווה לתחזק את הנוכחות העקבית בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל.

היבט כלכלי: שאלה נוספת שחשוב לבחון היא ההיבט הכלכלי. אין ספק שכל העסקים באשר הם, חוו טלטלה עצומה בגלל ווירוס הקורונה. אם אתם מרגישים שאינכם יכולים כרגע לעמוד בהוצאות של הקידום הממומן, וודאי שלפעמים כדאי פשוט להוריד את השלטר. תמיד אפשר לחזור ולהפעיל את הקמפיין – הכל בלחיצת כפתור.

רלוונטיות: אם אתם עסק למשל לניקיון משרדים או להדברה, הרי שאתם יכולים לרתום את וירוס הקורונה כחלק מן הרלוונטיות העונתית שלכם. כמו שלכידת נחשים רלוונטית בחודשי הקיץ, ככה חיטוי המשרד או ניקוי הספה באמצעות חומרים מחטאים כאלו ואחרים, יכול להיות בול מה שהלקוחות שלכם כרגע מחפשים.

סגר או לא סגר: בתכל'ס, אם יש סגר אז באמת שאין כל ברירה. אם אין לכם את הדרך לספק את השירות, אז ככל הנראה שכל הקלקה בתשלום פשוט תהיה בזבוז זמן. אבל זה כמובן, מצב קיצון.

האם כדאי לעשות קידום אורגני בזמן ווירוס הקורונה?

קידום אורגני בזמן ווירוס הקורונה

מן העבר השני יש לנו תחום הקידום האורגני SEO.

בעוד שבקידום ממומן אני מציין שיש נסיבות לכאן או לשם, בקידום אורגני התשובה שלי היא הרבה יותר פשוטה – קידום אורגני לוקח זמן. מדובר בעבודה על פני חודשים ואפילו שנים, שבמהלכה אנחנו "מפלסים" את הדרך לעמוד הראשון.

בעוד שבקידום ממומן, המטרה שלנו היא להופיע באופן מידי מול לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל מכירות כאן ועכשיו, בקידום אורגני המטרה שלנו היא לעבוד באופן עקבי כדי שלבסוף נגיע לעמוד הראשון באופן טבעי.

קידום ממומן הוא השקעה לטווח המידי, בעוד שקידום אורגני הוא השקעה לטווח רחוק.

השקעה עם מבט קדימה: עבודת קידום אורגני מומלץ שלא להפסיק. מה שאני כן יכול להציע הוא להוריד הילוך. להחליט שבתקופה הקרובה מקטינים את נפח הפעילות שלי כמקדם האתרים שלכם, וככה אנחנו בעצם ניכנס למוד "תחזוקה" ולא למוד "תנופה".

בנוסף תזכרו שהקורונה בסופו של דבר תיעלם מן העולם ותהפוך לזיכרון עגום. האתר שלכם והצורך של הלקוחות שלכם בשירות שלכם – יישארו. 

היבט כלכלי: אם יש לכם משאבים כלכליים להמשיך ולהשקיע בקידום אורגני, אני ממליץ בחום להמשיך עם העבודה. הקורונה בסוף תיעלם. אם אתם מרגישים שאתם ממש נחנקים כלכלית כי כרגע אין כל הכנסה מהעסק, אז אפשר או להקפיא פעילות לחלוטין מתוך הבנה שזה עלול לפגוע במאמצי הקידום ושאולי גם נחווה ירידה במיקומים, או להיכנס למוד תחזוקה שבו אנחנו נפחית את ההוצאה החודשית, עד יעבור זעם.

קידום אתרים בזמן ווירוס הקורונה - נסו להיות רלוונטיים

זה באמת מאוד מאוד תלוי בסוג העסק שלכם. אני אנסה להדגים את זה על פני מספר עסקים, ולהראות לכם את האפשרות לחשיבה יצירתית מאומצת.

מחפשים מקדם שחושב מחוץ לקופסה ברגעי משבר?

דברו איתי ובואו נראה איך מתקדמים

  • ניקוי ספות - עסקים לניקוי ספות ושטיחים יכולים להציע שימוש בחומרי חיטוי ייחודיים. תמיד אפשר להזכיר עד כמה רהיטים שכאלו זוכים לשימוש ניכר מצד כל דיירי הבית, ועד כמה חיטוי של הרהיט יכול לסייע במאמץ נגד ההידבקות בווירוס.
  • הפעלות לילדים - אפשר להתחיל ולקדם אורגני וממומן, הפעלות לילדים אונליין. אם הילדים בבית וההורים ממש מוכרחים שיהיה להם קצת שקט ושלווה (בזמן כל הטירוף הזה), אז הפעלות לילדים מתוך המחשב או בחיבור לטלוויזיה יכול לעשות את העבודה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים.
  • ציוד משרדי - נשמע מאתגר? הכל אפשרי! בציוד משרדי אפשר לקדם ביטויים כמו ניקוי המשרד בגלל וירוס הקורונה ואז להציג שקנייה של ציוד משרדי חדש מתוך האריזה יכולה לסייע בכך שכל אחד מהעובדים ישתמש אך ורק בציוד שלו.

לסיכום

למען האמת מעולם לא דמיינתי את עצמי יוצר כתבת קידום בנושא מגפה עולמית שמשתקת את הכלכלה.

אם יש משהו שלמדתי משנים של קידום, זה שתמיד צריך לבחון ולראות איך אפשר להמציא את העסק מחדש. זה תקף לגבי כל עסק, וזה תקף גם לגביי.

יצרתי את הכתבה הזאת כי היה לי חשוב לתת גם את הדגש על מה שמעסיק את כולם, וגם כדי להרגיע או להסביר בצורה כתובה ומפורטת יותר את הצעדים הנדרשים עבור הלקוחות שלי.

לכל מידע נוסף, אשמח לשוחח אתכם בטלפון ואולי כרגע עדיף שנעשה בכלל פגישה בסקייפ 😉

טל': 052-3676272 | או השאירו פניה באתר.

דברו איתי

כתבות נוספות

ניהול מוניטין
מילון מושגים

ניהול מוניטין

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל כשאנחנו חושבים על קידום אתרים אורגני, לרוב מה שעולה לנו בראש הוא העלאת הדירוג של אתר כדי שיקבל יותר תנועה וכך

למאמר >>>
מה זה תעודת SSL
מילון מושגים

תעודת SSL

מה זה תעודת SSL? כל בעל ובעלת אתר שמגיעים אלי ונותנים לי לקדם את האתר שלהם אורגנית, מידית מקבלים ממני נזיפה כשאני מגלה שהאתר שלהם

למאמר >>>
אינדקס גוגל
מילון מושגים

אינדקס גוגל

מה זה אינדוקס בגוגל? האתר החדש שלכם נכנס לאינדקס של גוגל? מזל טוב! אתם מתחילים להיות בעניינים. קידום אתרים SEO אמנם לוקח זמן, לעתים קרובות

למאמר >>>

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי

השאירו פניה

התקשרו

שלחו דוא"ל