קידום אתרים מחיר

כמה עולה קידום אתרים?

עולם קידום האתרים נחשב לפרוץ באופן יחסי, ולכן כל נותן שירות וכל חברת קידום, יכולים לתת לכם מחיר שונה לחלוטין.

לא פעם אני נשאל בפגישות על פשר המחיר ומה הוא כולל מבחינת עבודת הקידום בפועל. אתחיל בכך שהמחיר משתנה מתחום לתחום שכן קידום עורכי דין הוא תחום תחרותי מאוד שמצריך משאבים רבים יותר לעומת קידום משחקיית ג'ימבורי לילדים בראשון לציון [סתם כך לצורך הדוגמה].

במאמר הבא אפרק את עלות הקידום לגורמים ואסביר כיצד מתומחרת עבודת הקידום.

1561114228455 (1)

רגע לפני... שני הבדלים שחשוב להכיר!

חשוב: שימו לב שיש הפרדה בין מחיר קידום אתרים אורגני לבין קידום ממומן. 

בקידום אתרים אורגני אנחנו צריכים "לשכנע" את מנוע החיפוש כי האתר שלנו ולא של המתחרים, הוא הרלוונטי ביותר. העבודה נעשית באופן עקבי ושיטתי על-ידי מקדם אתרים שמטפח את האתר ומגדיל את הסמכות שלו אל מול מנועי החיפוש. התשלום הוא עבור מקדם האתרים בלבד, ואת מהלך העבודה של המקדם אפרט ממש בפסקה הבאה.

בקידום ממומן אנחנו משלמים לגוגל ולכן הם משתכנעים דיי מהר להציג אותנו ראשונים. התשלום הוא עבור כל הקלקה כל מודעה [אפרט גם על כך בהמשך] והתשלום הוא עבור גוגל כחלק מתקציב הפרסום, ועבור מנהל הקמפיין שגובה עמלת ניהול עבור אופטימיזציה ובקרה שוטפת של הקמפיין.

קידום אתרים אורגני מחיר

בקידום אורגני המטרה שלנו היא לשכנע את מנועי החיפוש כי אנחנו ולא המתחרים, ראויים להופיע בעמוד הראשון בביטויים שנוגעים לעסק שלנו.

מנועי החיפוש דוגמת Google ו-Bing, לא ממהרים להתרשם מאתרים חדשים, ולכן תפקידו של מקדם האתרים הוא לעבוד על האתר באופן שיטתי, לטפח אותו ולהגדיל את הסמכות כך שאט אט הוא ייתפס כחזק, מהימן וככזה שיכול להעניק לגולשים את המענה לכל שאלה ובעיה.

1. כתיבת תכנים באתר: 300-800 ש"ח בחודש

למה צריך כתיבת תוכן: הקמת תוכן לעמודים חדשים באתר והוספת תכני SEO חדשים לעמודים קיימים, היא חלק בלתי נפרד מעבודתו של המקדם.

מנועי החיפוש אוהבים אתרים עם תוכן רב, והם תופסים אתרים שמעלים תכנים באופן עקבי, כאתרים שמתעדכנים עבור הגולשים ושמעניקים להם ערך מוסף.

כמו כן, ככל שנקפיד על פתיחת עמודים חדשים באופן עקבי, כך מנועי החיפוש יבקרו ויסרקו את האתר שלנו לעתים תכופות יותר, מה שהוכח כבעל השפעה חיובית על המיקומים.

איך זה מתומחר?

כחלק מהעבודה השוטפת, אני מתפעל ומשלם לכותבי תוכן חיצוניים במטרה לספק 5 תכנים חדשים לאתר כל חודש, עם מינימום של 400 מילה [מתחת לזה מנועי החיפוש פשוט לא מתייחסים].

כותבי תוכן גובים בין 0.13 ש"ח ל-0.21 ש"ח פר מילה, כשהדבר תלוי במידת התוכן המקצועי הרצוי. כך לדוגמה מאמר לאתר של בלונים לאירועים יהיה זול יותר ממאמר מקצועי שייכתב על-ידי כותב SEO המתמחה בתחום המשפטים.

נעשה חישוב מהיר על ההבדל בין אתר בלונים לאירועים לאתר עורכי דין:

(בלונים)

0.13 ש"ח * 400 מילה = 52 ש"ח * 5 מאמרים = 260 שקלים

(אתר של עורך דין)

0.21 ש"ח * 400 מילה * 5 מאמרים = 420 שקלים

ופעמים רבות אני שואף למאמרים שהם הרבה מעבר ל-400.

ככל שנרבה בתוכן, כך האתר יהיה חזק יותר.

2. כתיבת תכנים לבניית קישורים: 250-500 ש"ח בחודש

כחלק מעבודת הקידום, חשוב להגדיל את סמכות האתר דרך בניית קישורים.

מה זה בניית קישורים?

 למנועי החיפוש ההיגיון הבא: אם אתר א' מוציא קישור שמפנה לאתר ב', אז ככל הנראה שאתר א' ממליץ על אתר ב'.

נשמע לכם מופרך? האמת גם לי. אבל זה עובד. אז היום זה כבר נשמע לי הגיוני.

עד היום, מנועי החיפוש מייחסים חשיבות רבה לקישורים שנכנסים אלינו מאתרים חיצוניים. דרך לעשות זאת היא באמצעות העלאת מאמרי אורח באתרים מקצועיים שונים.

במאמרי האורח אני משקיע פחות מאשר במאמרים שעולים לאתר, כיוון שחשוב לי להקפיד על איכות האתר של הלקוחות שלי. לכן, המחירים יהיו גם בהתאם ולרוב כותבי SEO יגבו ממני מחיר נמוך יותר.

3. קניית קישורים: 400-700 ש"ח בחודש

את מרבית הקישורים החיצוניים אני בונה דרך פנייה לאתרים שונים ויצירת שיתופי פעולה עם קולגות, מנהלי אתרים ובעלי עסקים.

עם זאת, לעתים קרובות, אזדקק גם לקניית קישורים עבור כתבות פרסומיות שיופיעו במקומונים ואתרים חדשותיים.

כתבה בכלכליסט, וואלה!, YNET וגם אתרים קטנים יותר כמו אשקלונט או גל-גפן, יכולים לחזק את סמכות האתר משמעותית עם קישור יוצא, ולהביא לשיפור ניכר במיקומים.

אני לרוב פונה למקומונים שבהם המחירים נעים בין 100 שקלים לכתבה לבין 400 ו-600 שקלים לכתבה.

את התקציב אני מנצל בכל פעם בדרך שונה כשמדי פעם אני קונה קישור באתר חזק ויקר, ומדי פעם אני קונה מספר קישורים באתרים בעלי חוזק בינוני אבל אפקטיבי, ומחיר זול באופן יחסי.

אופטימיזציה וניהול כלל העבודה: 1,200 ש"ח בחודש

עד כה, כל הסכומים שדיברתי עליהם, לא מגיעים אלי לכיס והמטרה שלהם היא לאפשר לי לשלם לספקים חיצוניים.

עתה מדובר בעמלת הניהול שלי, ההוצאות שלי על תוכנות SEO שונות ועל עבודה שוטפת שאני מבצע כמקדם האתרים שלכם.

מה זה כולל?

1. אופטימיזציה והטמעת תכנים באתר

כחלק מעבודת הקידום השוטפת, אני עובר על האתר ודואג להתאים אותו לדרישות מנוע החיפוש.

יש מגוון רחב של פעולות שאפשר לעשות בכל תוכן שעולה באתר, ושהמטרה שלהן היא "לדבר" עם מנועי החיפוש, לעזור להם להבין את האתר ולסייע להם להבין מה הביטויים החשובים ביותר עבורנו.

כל תוכן חדש שכותבי התוכן שולחים לי, אני מטמיע עצמאית באתר ודואג לוודא כי הוא עונה על כל דרישות האיכות של גוגל.

על מה אופטימיזציה לתוכן כוללת, אשמח לפרט לכם במאמר הבא

2. יצירת שת"פים ותקשורת מול ספקים

כדי להשיג קישורים חיצוניים, אחד מן הדברים שאני עושה מדי באופן עקבי, הוא לחפש אחר שיתופי פעולה עם מקדמים, בעלי אתרים ובעלי עסקים. כל שיתוף פעולה שכזה צריך להוליד קישור חיצוני חדש שיחזק את סמכות האתר.

לא פעם מדובר במשאי ומתן דיי ארוכים שכן לפעמים מציעים אתרים בעלי איכות ירודה שלא יכולים להועיל ואולי אף עלולים להזיק!

בנוסף, כל כותב תוכן שאני מפעיל עבור לקוחותיי, מקבל תדרוך בדיוק אילו מאמרים הוא צריך לכתוב ומה מספר המילים בכל כתבה. כמו כן, לפני שהתכנים עולים לאתרי הלקוחות, אני עובר, קורא ומוודא שאין כל שגיאה או דבר מה שעלול לפגוע באיכות.

3. בקרה ומדידה באמצעות Google Search Console ו-Google Analytics

האם הקידום עובד? מחובתי לדעת את זה בכל רגע נתון.

האם האתר תקין? האם גוגל מבינים את עבודת הקידום? גם זו חובתו של כל מקדם אתרים.

גוגל אנליטיקס

מערכת שמוטמעת באתרי הלקוחות ודרכה אני רואה כמה אנשים נכנסו לאתר, כמה זמן הם שהו בכל עמוד ובשורה התחתונה – האם חווית הגלישה שלהם הייתה טובה. אם לא, אז הרי שגוגל עלולים לזהות את זה גם כן, ולפגוע לנו במיקומים. אם כן, אז מעולה! ממשיכים הלאה.

[בינינו: תמיד נזהה עמודים בעייתיים שיצריכו טיפול ושיפור חוויית הגלישה]

גוגל סירץ' קונסול

מערכת שמוטמעת באתרי הלקוחות ובאמצעותה אני מתקשר עם גוגל. גוגל למעשה מספרים לי איך הם קוראים את האתר, והאם הוא עונה על כל הנחיות האיכות שלהם.

פעמים רבות, אפשר לזהות במערכת תקלות שונות, עמודים בעייתיים, קישורים מזיקים [כן.. זה קורה], אי-התאמה לניידים עקב תקלה זמנית וכיוצא בזה.

4. כלי מדידה מקצועיים בתשלום

כחלק מהעבודה, יש בידיי כלים מקצועיים שעליהם אני משלם לצורך תפעול כלל העבודה:

חקר מתחרים

בין היתר, אני עושה שימוש בתוכנה שמאפשרת לי לחקור את המתחרים. מה החוזק שלהם? אילו קישורים נכנסים אליהם? אולי אלו קישורים שאני יכול גם להשיג? באילו מילים הם מופיעים? במה הם משקיעים את המשאבים?

אפשר ללמוד הרבה מחקר מתחרים, ולא פעם הצלחתי להשיג אותם רק בזכות המודיעין הזה.

מעקב אוטומטי אחר מיקומים

תוכנה נוספת שאני משתמש בה, מבצעת מעקב שוטף אחרי המיקומים מדי יום ויום. 

מטרת התוכנה היא לאפשר לי לזהות אם יש עלייה הדרגתית או שמא ירידה שמצריכה בדיקה. כמו כן, בתוכנה זו אני מתעד את כל העבודה ומוציא דו"ח חודשי מקיף שכולל את כלל העבודה שנעשתה עבור הלקוח והמיקומים לאותו החודש.

5. דו"חות חודשיים

לצד הפקת הדו"ח החודשי באופן אוטומטי במערכת, אני נוהג להוציא מייל מסודר שמסביר את כלל העבודה ומפרט את ההישגים / האתגרים.

כל לקוח ולקוח, מקבל ממני דו"ח מסודר, ולעתים אף דו"חות שבועיים שבהם אני מספר על עליות חדשות במיקומים או פריצות דרך כאלו ואחרות בביטויים מאתגרים.

6. מענה טכני לתקלות ושיפורים

כחלק מהעבודה, אני מבקש מכל לקוח ולקוחה, שיעניקו לי ייפוי כוח אל מול חברת האחסון של האתר.

כל תקלה באשר היא, וכל בעיה מטופלת אך ורק על-ידי. אתם כלקוחות לפעמים גם לא תהיו מודעים בכלל לתקלה שאירעה. המטרה שלי היא לתת לכם את השקט לעסוק בעבודתכם, ולדעת שהאתר מטופל כהלכה.

דוגמה נהדרת למענה טכני עבור שיפורים הוא באיפיון SEO טכנולוגי לאתרים או בהעברת האתר לפרוטוקול מאובטח [כלומר מ-http ל-https].

סיכום קידום אתרים אורגני מחיר

סך הכל, עלות הקידום היא 3,200 ש"ח אם משקללים את כל המחירים הגבוהים ביותר.

זהו המחיר שאני גובה לעורכי דין, רופאים, מנעולנים ומגוון בעלי עסקים שבהם אני יודע מראש כי מדובר בקידום תחרותי שמצריך עבודה אינטנסיבית וללא פשרות.

באתרים בתחומים פחות תחרותיים, המחיר יכול לרדת ולהגיע גם ל-2,500 ש"ח.

* המחיר לא כולל מע"מ

קידום אתרים ממומן מחיר

בקידום אתרים ממומן, עמלת הניהול שלי היא נמוכה יותר, אך חשוב לזכור שחלק מתקציב הפרסום משולם ל-Google עצמה.

שיטת תשלום פר קליק

בעוד שבקידום אורגני אנחנו לוקחים בחשבון מראש כי התהליך ייקח זמן [לפעמים 4 חודשים לפעמים גם שנה!], הרי שבקידום ממומן אנחנו מופיעים באופן מידי בתוצאות החיפוש.

המשוואה היא פשוטה: יש מילים שבהן אנחנו רוצים להופיע ראשונים, וגוגל מאפשרת לנו להופיע בעמוד הראשון בעזרת תשלום פר ביטוי. נניח ואמרנו לגוגל שבתמורה ל-3 שקלים, נרצה להופיע בביטוי "מנעולן בתל אביב". אז הרי שאם גולש יקליק עלינו וייכנס לאתר / דף הנחיתה, אז אנחנו נשלם לגוגל 3 שקלים.

עמלת הקמת וניהול קמפיין: החל מ-850 ש"ח בחודש*

מה הקמת וניהול קמפיין כולל?

1. חקר מתחרים

על אילו ביטויים המתחרים שלנו נלחמים? על מה שווה לנו לשלם במסגרת התקציב? והאם הביטויים שבחרנו הם באמת הביטויים שידברו אלינו ברמה העסקית?

2. הקמת דף נחיתה

אפשר להנחית את הגולשים לתוך אתר העסק, או שאפשר [ורצוי] להוביל אותם לתוך דף נחיתה.

מדובר בדף בודד שאין לגולש אפשרות לשוטט באתר. הדף הוא ענייני, מעוצב בצורה שיווקית טובה ומניע את הגולשים לפעולה = לבצע המרה.

3. הקמת הקמפיין

כל ההגדרות הנדרשות לקמפיין: איפה אנחנו רוצים שהמודעה תוצג? באיזה מחיר? איך ננצל את התקציב בצורה נכונה? כמה קבוצות מודעות? מה הקופי הנכון למודעות? ועוד מגוון היבטים מקצועיים!

4. אופטימיזציה שוטפת

עלינו לאוויר? מצוין! אבל האם הקמפיין באמת רווחי לכם? זאת כבר האחריות שלי וזאת גם העבודה השוטפת שמבוצעת מעתה והלאה.

במסגרת האופטימיזציה אני שותל קוד מעקב של Google Analytics בתוך דף הנחיתה, ודואג לוודא כי הגולשים נהנים מחוויית משתמש טובה ומניעה לפעולה.

בנוסף, יש מגוון היבטים וסטטיסטיקות שונות שעוזרים לי להבין אם הקמפיין מתפקד בצורה טובה, או שמא יש לבצע שינויים שיעזרו להפחית עלות להקלקה ואילו להשיג יותר המרות ופניות.

עלות נמוכה להקלקה = הקלקות רבות יותר = המרות רבות יותר.

5. דו"חות חודשיים

השורה התחתונה – מה הקמפיין נתן לכם?

מדי חודש, אני שולח דו"ח מסודר ומפורט שכולל כמה אנשים הקליקו, כמה אנשים השאירו פניה בטופס יצירת הקשר / רכשו מוצר וכמה אנשים ביצעו שיחה טלפונית באמצעות מספר טלפון מדיד.

[על מה זה מספר טלפון מדיד במאמר הבא!]

* עלות הקמפיין מושפעת ממידת המורכבות שלו. קמפיינים פשוטים מתחילים מ-850 שקלים.
כמו כן, המחיר איננו כולל מע"מ.

עלות מדיה לגוגל עצמה: X ש"ח בחודש

לצד עמלת הניהול עבורי, חשוב שתזכרו שאתם צריכים לשלם גם לגוגל עצמם!

על המחיר נדבר כבר בפגישה או בטלפון. על עמלת הניהול שלי אני יודע לספר לכם כמובן ולפרט עלויות, אך בנוגע לתשלום עבור גוגל, זה כבר לגמרי תלוי במידת התחרות של התחום והתקציב הכולל שעומד לרשותכם.

אני יכול להגיד שבקמפיינים פשוטים ולא תחרותיים, אפשר גם לשים 50 שקלים ביום ולראות תוצאות מדהימות!

אבל שוב – זה כבר לגמרי צריך להיסגר בשיחה בינינו. 

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: