1. אופטימיזציה והטמעת תכנים באתר
כחלק מעבודת הקידום השוטפת, אני עובר על האתר ודואג להתאים אותו לדרישות מנוע החיפוש.
יש מגוון רחב של פעולות שאפשר לעשות בכל תוכן שעולה באתר, ושהמטרה שלהן היא "לדבר" עם מנועי החיפוש, לעזור להם להבין את האתר ולסייע להם להבין מה הביטויים החשובים ביותר עבורנו.
כל תוכן חדש שכותבי התוכן שולחים לי, אני מטמיע עצמאית באתר ודואג לוודא כי הוא עונה על כל דרישות האיכות של גוגל.
על מה אופטימיזציה לתוכן כוללת, אשמח לפרט לכם במאמר הבא
2. יצירת שת"פים ותקשורת מול ספקים
כדי להשיג קישורים חיצוניים, אחד מן הדברים שאני עושה מדי באופן עקבי, הוא לחפש אחר שיתופי פעולה עם מקדמים, בעלי אתרים ובעלי עסקים. כל שיתוף פעולה שכזה צריך להוליד קישור חיצוני חדש שיחזק את סמכות האתר.
לא פעם מדובר במשאי ומתן דיי ארוכים שכן לפעמים מציעים אתרים בעלי איכות ירודה שלא יכולים להועיל ואולי אף עלולים להזיק!
בנוסף, כל כותב תוכן שאני מפעיל עבור לקוחותיי, מקבל תדרוך בדיוק אילו מאמרים הוא צריך לכתוב ומה מספר המילים בכל כתבה. כמו כן, לפני שהתכנים עולים לאתרי הלקוחות, אני עובר, קורא ומוודא שאין כל שגיאה או דבר מה שעלול לפגוע באיכות.
3. בקרה ומדידה באמצעות Google Search Console ו-Google Analytics
האם הקידום עובד? מחובתי לדעת את זה בכל רגע נתון.
האם האתר תקין? האם גוגל מבינים את עבודת הקידום? גם זו חובתו של כל מקדם אתרים.
גוגל אנליטיקס
מערכת שמוטמעת באתרי הלקוחות ודרכה אני רואה כמה אנשים נכנסו לאתר, כמה זמן הם שהו בכל עמוד ובשורה התחתונה – האם חווית הגלישה שלהם הייתה טובה. אם לא, אז הרי שגוגל עלולים לזהות את זה גם כן, ולפגוע לנו במיקומים. אם כן, אז מעולה! ממשיכים הלאה.
[בינינו: תמיד נזהה עמודים בעייתיים שיצריכו טיפול ושיפור חוויית הגלישה]
גוגל סירץ' קונסול
מערכת שמוטמעת באתרי הלקוחות ובאמצעותה אני מתקשר עם גוגל. גוגל למעשה מספרים לי איך הם קוראים את האתר, והאם הוא עונה על כל הנחיות האיכות שלהם.
פעמים רבות, אפשר לזהות במערכת תקלות שונות, עמודים בעייתיים, קישורים מזיקים [כן.. זה קורה], אי-התאמה לניידים עקב תקלה זמנית וכיוצא בזה.
4. כלי מדידה מקצועיים בתשלום
כחלק מהעבודה, יש בידיי כלים מקצועיים שעליהם אני משלם לצורך תפעול כלל העבודה:
חקר מתחרים
בין היתר, אני עושה שימוש בתוכנה שמאפשרת לי לחקור את המתחרים. מה החוזק שלהם? אילו קישורים נכנסים אליהם? אולי אלו קישורים שאני יכול גם להשיג? באילו מילים הם מופיעים? במה הם משקיעים את המשאבים?
אפשר ללמוד הרבה מחקר מתחרים, ולא פעם הצלחתי להשיג אותם רק בזכות המודיעין הזה.
מעקב אוטומטי אחר מיקומים
תוכנה נוספת שאני משתמש בה, מבצעת מעקב שוטף אחרי המיקומים מדי יום ויום.
מטרת התוכנה היא לאפשר לי לזהות אם יש עלייה הדרגתית או שמא ירידה שמצריכה בדיקה. כמו כן, בתוכנה זו אני מתעד את כל העבודה ומוציא דו"ח חודשי מקיף שכולל את כלל העבודה שנעשתה עבור הלקוח והמיקומים לאותו החודש.
5. דו"חות חודשיים
לצד הפקת הדו"ח החודשי באופן אוטומטי במערכת, אני נוהג להוציא מייל מסודר שמסביר את כלל העבודה ומפרט את ההישגים / האתגרים.
כל לקוח ולקוח, מקבל ממני דו"ח מסודר, ולעתים אף דו"חות שבועיים שבהם אני מספר על עליות חדשות במיקומים או פריצות דרך כאלו ואחרות בביטויים מאתגרים.
6. מענה טכני לתקלות ושיפורים
כחלק מהעבודה, אני מבקש מכל לקוח ולקוחה, שיעניקו לי ייפוי כוח אל מול חברת האחסון של האתר.
כל תקלה באשר היא, וכל בעיה מטופלת אך ורק על-ידי. אתם כלקוחות לפעמים גם לא תהיו מודעים בכלל לתקלה שאירעה. המטרה שלי היא לתת לכם את השקט לעסוק בעבודתכם, ולדעת שהאתר מטופל כהלכה.
דוגמה נהדרת למענה טכני עבור שיפורים הוא באיפיון SEO טכנולוגי לאתרים או בהעברת האתר לפרוטוקול מאובטח [כלומר מ-http ל-https].