כך תגרמו לגולשים שלכם לנדוד באתר

כך תגרמו לגולשים שלכם לנדוד באתר

תוכן עניינים

Google Analytics, המערכת החינמית של גוגל שמאפשרת לנו לנתח את התנהגות המשתמש, מציגה בפנינו מגוון רחב של נתונים וביניהם נתון שנקרא Session או בעברית "ביקור". את המחשבות שלי בנוגע לתרגום המשונה לעברית נשאיר בצד, ונתייחס אך ורק למשמעות של נתון זה.

"ביקור" למעשה בא לספר לנו כמה גולשים ביצעו מעבר לעמוד נוסף באתר. נניח ויש לנו שני גולשים; גולש א' נכנס לדף X, גלל, התרשם אבל נטש וחזר לתוצאות החיפוש. מנגד, גולש ב' נכנס לאותו הדף, גלל, התרשם והחליט לעבור לעמוד Y באתר. במקרה זה יהיו לנו:

  • משתמשים – 2 משתמשים שביקרו באתר באותו הדף
  • ביקורים – 1 ביקור שמשמעותו כי רק אחד מתוך שני המשתמשים עבר לעמוד נוסף

המעבר לעמוד אחר, נמדד באופן דיפולטיבי על-ידי גוגל כביקור ומכאן אנחנו יכולים להבין עד כמה גוגל עצמה מייחסת להתנהגות שכזו חשיבות.

מדוע חשוב שהגולשים יעברו בין עמודי האתר?

מבחינתה של גוגל, גולשים שעברו לעמוד נוסף, העידו על כך שמדובר בעמוד אינטראקטיבי ומעניין, עמוד שהוביל את הגולשים שלו לעבור למקורות מידע נוספים אשר הקנו להם ערך מוסף. בכל מה שנוגע לקידום אורגני בגוגל תמיד חשוב לשים את הדגש על מתן הערך המוסף עבור הגולשים שלנו.

האם זהו פרמטר שבלעדיו האתר לא יתקדם? וודאי שלא! יש המוני פרמטרים נוספים שיכולים לשנות את כל התמונה, אך מה שחשוב עבורנו הוא שנדע כי עשינו את מירב המאמצים לקבל את מלוא הנקודות ממנועי החיפוש.

אז כיצד מניעים את הגולשים לעבור לעמודים נוספים? פשוט מאוד – משלבים בתוך המלל קישורים פנימיים. האם זה אומר שהם בהכרח יעברו עמוד? המציאות מלמדת שלא, ולכן ריכזתי עבורכם מספר טיפים קטנים אך חשובים.

היו רלוונטיים לגולשים שלכם

קישורים פנימיים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מאופטימיזציית האונסייט של כל אתר והם יכולים לעזור לתוצאות ה-SEO שלו. עם זאת, שילוב של קישורים פנימיים ללא כל הקשר עלול להפוך אותם במהרה ללא רלוונטיים וכך להפחית מן החשיבות שלהם בעיני גוגל.

הקפידו תמיד לשים את הדגש על הקונטקסט. אם דיברתם על מכירת דירה במסגרת קידום של עורך דין מקרקעין, אז בהחלט תוכלו לשלב קישור שמדבר על מס שבח אותו משלם מוכר הדירה. הקישור על מס השבח עשוי מאוד לעניין את הגולשים שהגיעו לאתר כדי לקרוא ולקבל מידע.

אל תמהרו לשלב קישורים פנימיים על טקסט בפסקה

אחת מן השיטות הנפוצות לקישורים פנימיים היא שילובם בתוך המלל של המאמר. וודאי ששמתם לב כי הקפדתי לשלב קישורים פנימיים פה ושם בתוך התוכן וזוהי שיטה נהדרת. עם זאת, חשוב לפעמים להציג לגולשים פשוטו כמשמעו שיש להם מקורות מידע נוספים שיכולים לעניין אותם באתר. כך לדוגמה:

תוכן שעשוי לעניין אתכם:
מצאתם עניין בתוכן זה? בואו ללמוד יותר אודות החשיבות של קישורים פנימיים

כל המאמר סובב סביב קישורים פנימיים, ואם כבר אנו עוסקים בנושא זה, אז למה שלא נספר על תכנים נוספים שיכולים לעניין את הגולשים שלנו?

הדגישו את הקישורים שלכם

להבדיל אלפי הבדלות מקריאת ספרים, קריאה באתר אינטרנט איננה מתאפיינת בסקרנות, שלווה ורוגע. מרבית הגולשים מגיעים כשהם מחפשים אחר הנקודות החשובות בלבד והם עושים זאת באמצעות קריאה מרפרפת.

זכרו תמיד כי הגולשים שלכם יכולים לפגוש באתר שלכם בזמן נסיעה באוטובוס/רכבת, בהמתנה בתור בסופר, בזמן שהם בשירותים בעבודה ובאלף ואחד מצבים שאיך נגדיר את זה… לא כל כך נוחים.

המלצתי היא שכל קישור פנימי שנכנס לתוך תוכן המאמר, צריך להיות מודגש. בדרך הזו אנחנו מסמלים לגולשים שלנו שיש כאן מידע נוסף ומניעים אותם לפעולה.

הכניסו קישורים על תמונות

קישורים על תמונות הם דרך נהדרת לעודד את הגולשים שלנו להקליק ולהגיע לעמוד נוסף. כבונה ומקדם אתרים אני נוהג לשלב באתרי הלקוחות שלי מגוון אזורים עם תמונות מקושרות כיוון שגולשים אוהבים לראות מדיה. מלל בשפע יכול להיות קצת מבלבל ומתיש, תמונה צבעונית לפתע מקלה על העין ומוסיפה פלפל לכל המאמר.

רבותיי, הנעה לפעולה!

בסופו של יום, מרבית הגולשים אינם ששים לחקור ולהבין את מבנה האתר. אם לא נדרבן אותם לעבור לעמוד אחר, ישנו סיכוי גבוה שפשוט נחמיץ אותם. שלבו הנעה לפעולה. ספרו לגולשים שיש ביטוי מסוים שמעניין אתכם דוגמת "על כך דיברתי במאמר הבא" "אבל זה כבר נושא למאמר אחר" ולפעמים גם תהיו פשוט ישירים "למידע נוסף לחצו כאן" "לפרטים על המוצר >>>" וכיוצא בזה.

אבל רגע, עם יד על הלב, זה באמת כזה חשוב?

כבר השקענו, התאמצנו והצלחנו לגרום לגולשים שלנו להיכנס לאתר בצורה אורגנית. אז אם טרחנו עד כה, למה שלא נשלים את המלאכה?

אתם מטפחים את האתר שלכם ומעלים בו מאמרים מדי שבוע? אל תחסכו בזמן והכניסו כמה קישורים פנימיים – כשזה נוגע לקידום אורגני פשוט מדובר בזהב!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: