שיווק דיגיטלי מחיר

שיווק דיגיטלי מחיר

תוכן עניינים

כמה עולה לנו באמת שיווק דיגיטלי?

לשיווק דיגיטלי מחיר המשתנה בעקבות מגוון רחב מאוד של גורמים. עד כמה רחב? ובכן אם תסתכלו היטב במאמר שלפניכם, תגלו מקבץ אדיר של מידע, וזאת אחרי שניסיתי לפשט את העניינים (וגם בינינו, להקל על עצמי את מלאכת הכתיבה ולא להגיע ל-2000 פלוס פלוס מילה).

אז מה מצפה לכם במאמר הבא? אני מתכוון לנתח יחד אתכם את כל ההוצאות הנלוות והתמחורים ששיווק דיגיטלי מביא עמו.

מה המטרה שלי: לא פעם אני פוגש בלקוחות שמקבלים הצעת מחיר, רואים את הפירוט, אבל בינינו? חוזה של מספר משפטים בכל תיאור עבודה הוא כלום ושום דבר לעומת הסבר מעמיק של אופי העבודה. אז אם אתם מגיעים אל האתר שלי, אני יותר מאשמח שתקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו – הכל חשוף, הכל מתועד.

שיווק דיגיטלי מחיר – מתחילים!

אז מה זה שיווק דיגיטלי קודם כל;

שיווק דיגיטלי הוא מגוון פעולות שונות שניתן לשלב ביניהן או לנקוט בכל אחת ואחת מהן בנפרד. המטרה היא לשווק את העסק באמצעים הדיגיטליים השונים העומדים לרשותנו ברשת האינטרנט דוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ויתר מנועי החיפוש, רשתות חברתיות נוספות, אתרים חדשותיים ועוד.

איך האפיקים השיווקיים משתלבים האחד בשני?

דמיינו את זה ככה: הקמתי עבורכם קמפיין בפייסבוק כדי שאנשים ימצאו אתכם בפיד שלהם בנושא של נניח מתחם משחקים חדש בעיר של מציאות מדומה. ההורים מאושרים עד הגג כי הם מצאו אתכם "לגמרי במקרה" והם נכנסו אליכם לאתר, קיבלו פרטים, אבל החליטו שכרגע זה לא הזמן להתקשר אליכם ולסגור כרטיסים.

עכשיו, דאגנו שכל האנשים שהיו אצלכם בקמפיין "ייצבעו" על-ידי קוד קטן שגורם לזה שהקמפיין ימשיך לרדוף אחריהם עם מבצע מדי פעם בפייסבוק. ולא רק זה! הטמעתי גם קוד של גוגל שגורם לזה שהמודעות קופצות להם בדמות באנרים במגוון אתרים, וממשיכות לנדנד להם בתודעה (רק במרומז לא בהקצנה) שיש מתחם חדש של מציאות מדומה.

מה עשיתי כאן? למעשה, שילבתי בין מספר אפיקי שיווק ודאגתי להבטיח בעזרת אמצעי מעקב כאלו ואחרים, את מקסימום ההמרות עבור המקפיין.

ואיך כל זה נוגע למחיר של שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא תחום שלא ניתן לתמחר אותו בצורה אחידה. ייתכן מאוד שעסק של יועצי משכנתאות, יגיד לי שיש לו מספיק לקוחות כרגע ושכל מה שהוא רוצה זה לבצע השקעה לטווח הארוך עם קידום אורגני במנועי החיפוש. במקרה שכזה, ייתכן שהוא ישקיע בתקציב של בין 2,000 ל-3,200 שקלים, ואלו הן התוצאות שהוא יחפש. הוא ירצה להופיע באופן טבעי בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

מנגד, ייתכן מאוד שעסק אחר של מנעולנים, יגיד לי שהוא זקוק לפניות מידיות, ושאין לו זמן לחכות לפירות שיניב הקידום האורגני. מבחינתו הקידום האורגני זה מעולה וגם בזה הוא משקיע, אך הוא גם משלב קמפיין ממומן בגוגל שעליו הוא תולה את הציפיות המידיות שלו. במקרה שכזה יהיה לנו שילוב בין סכומים שצריכים להיות מושקעים בקמפיין האורגני לבין סכומים שצריכים להיות מושקעים בקידום הממומן.

שיווק דיגיטלי – פירוק המחיר לגורמים

קידום אורגני

עלות של קידום אורגני יכולה מאוד מאוד להשתנות ולהיות תלויה בתקציב של הלקוח.

את התמחור אני קובע על פי התחרותיות שממנה אני מבין את מידת האינטנסיביות של העבודה. העבודה כוללת הפעלת כותבי תוכן להעלאת מאמרים לאתר באופן עקבי, הפעלת כותבי תוכן להעלאת מאמרי אורח באתרים חיצוניים, חיפוש ולעתים גם העלאת מאמרים משולמים באתרי אורח, שיפורים טכנולוגיים פנימיים באתר, ניתוח עקבי ושבועי של התנהגות הגולשים  באתר בעזרת מערכת Google Anayltics ועוד.

המחירים יכולים לנוע אצלי בין 1,800 ש"ח ל-3,200 ש"ח. כשאני אומר את טווח המחירים הזה, אני מתכוון שלא יהיו אצלי הפתעות שלפתע אגיד לכם סכומים אסטרונומיים מבלי שתהיו מוכנים לכך.

במאמר הבא ריכזתי עבורכם פירוק לגורמים של עלויות הקידום האורגני, כך שתוכלו להבין במדויק את המחיר ואת הגורמים שמשפיעים עליו.

קידום ממומן בגוגל

בקידום הממומן בגוגל אני לרוב לוקח עמלת ניהול בסיס ע"ס 850 ש"ח.

מדובר בקמפיין שאיננו מורכב יתר על המידה והוא כולל עד 2 קמפיינים ממומנים ובכל קמפיין מספר מודעות בודדות.

ככל שהקמפיין הופך למורכב יותר, כך עמלת הניהול עבורי עולה כיוון שאני משקיע זמן רב יותר בניהול הקמפיין ובביצוע אופטימיזציות (כלומר, פעולות שגורמות לקמפיין לעבוד טוב יותר ולנצל את התקציב בחוכמה. מקסימום לידים, מינימום הוצאות). גורמים שיכולים להעלות את המחיר לניהול הקמפיין:

  • מגוון רחב של קמפיינים שונים: נניח אתר פורטל של לימודים שמקדם קורס חשבי שכר, קורס הנהלת חשבונות, קורס עיסוי, קורס עיצוב גרפי וכיוצא בזה.
  • שילוב בין מדיה לרשת החיפוש: קמפיינים ברשת החיפוש הם כאלו שמופיעים רק בתוצאות החיפוש של גוגל, כלומר מודעות. רשת המדיה היא למעשה האפיק הפרסומי של גוגל שבו אנחנו בודקים מפרסמים באנרים פרסומיים באתרים שונים כמו וואלה!, Ynet וכיוצא בזה.
  • אתרי איקומרס: אתרי איקומרס הם אתרים מורכבים יותר ברמת השיווק שלהם מאשר אלו של אתרי תדמית. ישנו צורך לעקוב אחר כל אחד מן המוצרים ולהבין את המסלול שהגולש עשה. האם הוא נטש במהלך התשלום? מדוע הוא נטש? כיצד אפשר לשפר את הביצועים? לא פעם, ישנם בעלי אתרי איקומרס שאפילו פונים לחברות שכל ההתמחות שלהן היא לנתח קמפיינים באמצעות אנשי אנליטיקה שזהו כל עולמם.

תקציב מדיה: מנגד ישנו תקציב פרסומי שצריך להשקיע אותו בגוגל עצמם.

חשוב תמיד לדעת שקמפיין ממומן בגוגל מתחלק בין תקציב שמופנה כעמלת ניהול עבור מנהל הקמפיינים, ותקציב המדיה שמופנה נטו עבור גוגל עצמם שגובים את התשלום על כל הקלקה.

המחירים של תקציב המדיה יכולים מאוד להשתנות שכן אצל עורך דין מקרקעין העלות להקלקה היא 40 ש"ח להקלקה בודדת, ואילו אצל חנות בלונים היא נעה בין 3 ל-7 שקלים.

קידום ממומן בפייסבוק

רגע, מתי משתמשים בפרסום בפייסבוק ומתי משתמשים בפרסום בגוגל?

  • פייסבוק: זה פרסום "דרך אגבי". המשמעות היא שאנשים לא באמת מחפשים את השירות שלנו, אבל אם הם יראו אותו כבדרך אגב, אז הם יגידו משהו בסגנון ואללה! הייתי צריך את זה. זו יכולה להיות משחקייה לילדים וזו יכולה להיות פיצרייה חדשה שנפתחה בשכונה.
  • גוגל: זה פרסום שעונה על צורך מידי. אני עכשיו צריך למצוא יועץ משכנתאות, אני עכשיו צריך למצוא מוסך לרכב שלי. מדובר פה במקרי חירום, ולעתים גם בצורך שהוא לא באמת מקרה חירום, אך הלקוח מחפש את השירות ורוצה אותו כאן ועכשיו.

את התמחור בפייסבוק קשה לי נורא לקבוע מסיבה אחת: אני בעברי הייתי עושה פרסומים בפייסבוק, וכיום אני מתעסק אך ורק בגוגל. מה שנקרא מומחה קידום אתרים במלוא מובן המילה.

אני כן יכול להגיד, שפייסבוק נהנים מיתרון מאוד משמעותי על גוגל בנושא תקציב המדיה. הם נחשבים לזולים יותר והחשיפה היא גבוהה יותר. העניין הוא כמובן מה האפיק השיווקי הנכון ביותר.

ההמלצה האישית שלי היא לא לרדת מתקציב מדיה של 50 שקלים ביום בפייסבוק. אבל דעו כי זו המלצה שרירותית והיא מותנית בסוג הקמפיין.

קידום מאמרים ממומנים

ובתוך כל מה ששילבנו כאן בשיווק הדיגיטלי, יש לנו את מה שנקרא "רץ ברשת". אלו למעשה מאמרים שמתפרסמים באתרים כמו וואלה!, Mako וכיוצא בזה, והמטרה שלהם היא למשוך את הקהלים השונים להתעניין במוצרים דרך ידיעות פורצות דרך! מפתיעות! שלא היה כדוגמתן!

מה הכוונה? נניח "פריצת הדרך בעולם הרפואה שתגביה אתכם ב-2 ס"מ!" – האם זה באמת נכון? ייתכן מאוד שיהיה מדובר בנעליים שיכולות להגביה אותנו, ולאו דווקא בהמלצה על ניתוח מורכב. אבל המאמר משך אליו קהלים, וייתכן מאוד שהוא יביא להמרה.

העלויות שם הן נמוכות למדי, ולרוב גם בקידום מאמרים ממומנים ניתן להוציא כ-50 שקלים ביום, ולהיות מרוצים. אישית? אני לא ממליץ וגם לא עובד איתם כיוון שלא ראיתי בהם תועלת רבה.

עם זאת, כאשר רוצים לדון על מחיר שיווק דיגיטלי, הרי שחשוב לקחת אותם בחשבון.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: