ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס

ההבדל בין אתרי תדמית לאיקומרס

תוכן עניינים

כשאנחנו מעוניינים בשירות או מבקשים לקבל מידע מסוים, חיפוש מהיר ברשת האינטרנט הוא האפשרות הראשונה שעולה בראשנו כמעט באופן אינסטינקטיבי. בתהליך הדרגתי ועקבי, החל האינטרנט לחלחל לכל סוגי העסקים וכיום ניתן למצוא בתי עסק קטנים וגדולים כאחד, המתחזקים אתרי תדמית ואיקומרס מקצועיים.

מספיק לערוך חיפוש קצרצר כדי לגלות שטווח המחירים של אתרי תדמית הוא נמוך ונוח יותר לכיס לעומת זה של אתרי סחר. למה? ומה בעצם ההבדלים? על כך במאמר הבא.

מה השוני הבסיסי הקיים בין Ecommerce לאתר תדמית?

חשוב לבצע הבדלה מהותית שקיימת בין אתר תדמית לבין אתר איקומרס:

  • אתר תדמית הוא נכס דיגיטלי שמתאים לעסקים המעניקים שירותים שונים. זה יכול להיות שירות ניקוי ספות וזה יכול להיות עסק לייעוץ מס – המכנה המשותף הוא שמדובר בשירות אותו הגולשים יכולים לקבל באמצעות השארת פניה בטופס יצירת קשר או ביצוע התקשרות טלפונית.
  • אתר איקומרס הוא נכס דיגיטלי שמתאים לעסקים המבקשים למכור את מרכולתם באינטרנט. אתרים אלו אמנם מספרים אודות שירותי העסק, אך עיקר מטרתם היא למכור. אלה יכולים להיות אתרים של חנויות מחשבים, חנויות אלקטרוניקה, רכישת תמונות אונליין ועוד.

מספר העמודים באתר

במסגרת השירותים שאני מציע, אני בונה אתרי תדמית בוורדפרס (ראו גם מדריך קידום אתרי וורדפרס). מראש אני מסייג ומודיע בעמוד השירות, כי אני לא מציע שירותי בניית אתרי סחר, ומדוע? כיוון שמדובר באתרים בעלי מורכבות גבוהה יותר הכוללים מספר רב של עמודים.

באתר תדמית הנוסחה היא מאוד בסיסית, ויש לנו: דף בית, אודות, צור קשר, בלוג, קטגוריות ומשם תתי קטגוריות. אחרי שנעלה את כל הקטגוריות החשובות עבורנו (למעשה כל קטגוריה תספר על שירות המוענק על-ידי העסק), נגדיל את מספר העמודים שבאתר התדמית עם מאמרי בלוג.

באתר איקומרס המצב הופך למעט מורכב יותר, ויש לנו את אותם הדפים של אתר תדמית, אך בנוסף ישנה חנות ובה מאות ואלפי מוצרים שונים. אופי הניהול של האתר והתפעול שלו אם כן, מצריכים רגישות גבוהה יותר ושימת לב לפרטים.

איפיון וטכנולוגיות

באתר איקומרס חשוב לציין שכל מוצר הוא עמוד בפני עצמו המצריך העלאת מוצר, הורדתו בעת הצורך, עדכון מחירים ויצירת ממשק המאפשר הזמנות על-פי מידות, צבעים, משלוח ועוד.

להבדיל מאתר תדמית שבו הנוסחה היא כמעט רובוטית (למעט כמובן עיצוב ותוכן מקצועי), אתר איקומרס מחייב איפיון שיתאים באופן המושלם לרצונו של בית העסק.

האם ישנם משלוחים לרחבי הארץ? אם כן, מה העלות? האם היא משתנה בין הזמנה להרצליה לבין הזמנה לאילת? כמו כן, הם ישנו מבחר גרסאות של אותם המוצרים? אם כן, מה עושים כאשר מוצר אחד אוזל מן המלאי? ומה לגבי סליקה? חשוב לחבר את האתר לאפשרויות סליקה שיאפשרו רכישה אונליין בצורה מאובטחת וללא כל בעיות.

קידום אתרי איקומרס מול אתרי תדמית

קצרה היריעה מלפרט את ההבדלים שקיימים בין קידום אתרי תדמית לבין קידום אתרי סחר, אך חשוב לציין דבר אחד מהותי – קידום אתרי תדמית נחשב לפשוט יותר.

בקידום אתרי תדמית עלינו להקפיד על דיגום האתר כך שיתאים בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש, להרחיב את פרופיל הקישורים ולהעלות מאמרי תוכן חדשים על בסיס שבועי.

בקידום אתרי איקומרס, עלינו להקפיד על אותם הכללים, אך בנוסף יש לנו מאות ואף אלפי מוצרים הזקוקים לדיגום והתאמה לקידום אתרים. פעמים רבות, הדבר יצריך עבודה מול מתכנת ליצירת קידום SEO אוטומטי שיחסוך שעות של עבודה, אך יצריך עבודה מול חברת הפיתוח. ומה עושים כאשר מוצר יורד מהאוויר? האם העמוד ימחק וכך יגרום למנוע החיפוש להתרגז עלינו? או שמא נמצא פתרון יצירתי אחר? אם כן, השיקולים הם שונים ומורכבים יותר.

האם יש סיבה להירתע מקידום אתר איקומרס?

חד משמעית לא. כל מקדם אתרים בגוגל שיודע את עבודתו, יוכל לקחת אתר איקומרס וללוות אותו כל הדרך אל עבר המקומות הראשונים.

הסיבה לכך שהקידום הוא מעט יותר מורכב, נובעת מעצם העובדה שזהו אתר עם מספר רב של עמודים המצריך עבודת איפיון והתאמה אישית.

יש לכם אתר שאתם רוצים להביא רחוק בתוצאות החיפוש? אשמח לבחון אותו ולספק לכם תובנות. תרצו לקבוע איתי פגישה? אני זמין עבורכם במספר הטלפון: 052-3676272 או בטופס יצירת הקשר להשארת פניה.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: