דף הבית » קידום במנועי AI
האמת היא שאי-אפשר להפריד בין קידום אתרים אורגני קלאסי לבין קידום אתרים למנועי הבינה המלאכותית. אלו שלובים באלו.
אבל זה לא הכל.
נכון, ברגע שהאתר שלכם יקודם אורגנית טוב במנועי החיפוש, הרי שהוא גם יקבל ייצוג במנועי ה-AI. אבל לצד זאת, יש מספר דרכים נוספות שמעודדות את צ'אט GPT, ג'ימיני, קופיילוט ו-Google Overview להציג אותנו.
כולן, הן חלק בלתי נפרד מהשירות.
יש 2 דרכים עיקריות להיות מוצגים במנועי ה-AI:
להופיע כמקור מידע לטקסט התשובה
הדרך הראשונה היא שנניח אם אנחנו אתר שיש בו תוכן בנושא טיפולים טבעיים בסוגיות בריאותיות, אז אם גולש ישאל את GPT 'מהי הדרך הטבעית לטפל בכאבי בטן', הרי שGPT יצביע על האתר שלנו כאחד ממקורות המידע שעל-פיהם הוא ענה.
להופיע כעסק שמומלץ ע"י מנועי ה-AI
הדרך השנייה היא שאם נניח גולש יבקש מ-GPT 'תמליץ לי על עורך דין מקרקעין בראשון לציון', הוא ימנה את העסק שאני מקדם כאחד מן המשרדים המומלצים.
בעוד שבקידום אתרים SEO, המטרה שלנו היא לקדם מילות מפתח, כאן המטרה שלנו היא לבחון שאלות ארוכות ומפורטות שהגולשים עשויים לשאול, ושהיינו רוצים להיות מוצגים בהן.
מה שנקרא SEO טהור. הכלל הוא מאוד ברור: ככל שהאתר שלנו יהיה מקודם טוב יותר בגוגל, כך עולים הסיכויים שהוא גם יהיה מוצג במנועי הבינה המלאכותית. האתר צריך לענות ולקבל דירוג גבוה על כמה שיותר שאלות שרלוונטיות לתחום שבו הוא רוצה להיות מותג.
אין כאן מקום לכתיבה בנאלית. אם אתם רוצים להיות ראויים להופיע במנועי הבינה המלאכותית, אתם מוכרחים להקפיד על תוכן ייחודי, תוכן שמגובה בתמונות, סרטונים, טבלאות – תוכן שיהיה עשיר.
מנועי הבינה המלאכותית מוצאים אותנו לא רק דרך תוצאות החיפוש הקלאסיות, והם יכולים לפגוש בנו בנכסים נוספים שנקים לעסק דוגמת Youtube, טיק-טוק, אינסטגרם. צריך להיות נוכחים בהכל.
העבודה שלי כאן היא ליצור עבורכם נוכחות ברשת.
לא "רק" בתוצאות החיפוש הקלאסיות (ושוב, זה נדבך חשוב וקריטי להצלחה), אלא גם באמצעות מה שאני מכנה יח"צ ברשת.
כתבות ברשת של אתרי חדשות שונים שיזכירו את שם המותג שלכם שוב ושוב, יציינו אותו כמומלץ בתחומו. טיפוח של האינסטגרם עם סרטונים שמציגים אתכם ומסבירים על העסק ועל השירות, העלאת הסרטונים במקביל לטיק טוק, העלאת הסרטונים ליוטיוב.
במקביל, תיערך עבודה באתר שתתאים אותו למנועי ה-AI.
ספוילר: אין הרבה מה לשנות. כל עוד האתר שלכם אופטימלי למנועי החיפוש, הוא גם אופטימלי למנועי ה-AI, אבל יש כמה דגשים קטנים שיכולים לעזור, כמו תקציר שעונה מיד על שאלת הגולשים בכל מאמר, וסיכום טוב ואיכותי.
קודם כל, מדובר במנועי חיפוש בהתהוות לכל דבר ועניין. מקור שדרכו אנשים צורכים מידע, ומקבלים המלצות.
אבל רגע נתעמק מעבר לזה…
מנועי הבינה המלאכותית הם הרבה יותר משכנעים, ומביאים לעסק מה שנקרא 'לידים חמים'.
למשל, יש לי לקוח שאני מקדם בתחום מכשירי הקשר, וגולשים שהגיעו אליו דרך GPT ממש אמרו לו "ה-GPT המליץ על מכשיר הקשר שיש אצלך דגם XYZ".
אותו לקוח אפילו הגדיל והתקשר אלי ואמר לי:
"אני רוצה להופיע יותר שם. הם פשוט באים לסגור עסקה. הם כמעט ולא שואלים שאלות"
השורה התחתונה: הופעה במנועי הבינה המלאכותית = תנועה ממוקדת ואיכותית.
מה שמניתי למעלה, פשוט בהרחבה:
זה כאילו שעולם ה-SEO השתנה ולא השתנה בו-זמנית.
מצד אחד, אנשים נוטים לחפש יותר ויותר במנועי ה-AI ומן הצד השני, מנועי ה-AI במקרים רבים פשוט עושים 'חיפוש בגוגל' לכל דבר ועניין.
ככל שהאתר שלנו יתקדם טוב יותר בתוצאות החיפוש עם מילות מפתח שונות ושאילתות ארוכות, כך גוברים הסיכויים שהוא יוצג גם במנועי הבינה המלאכותית.
העבודה כוללת טיפוח של האתר עם תכנים, בניית קישורים חיצוניים, חיזוק סמכות האתר עם הוצאת קישורים לגורמים בעלי סמכות (דוגמת אתרים ממשלתיים, אקדמיים וכדומה) ואופטימיזציה אונסייט שוטפת.
אחד מן הדברים שאני מאוד מקפיד עליהם ב-SEO הוא יצירת תוכן ייחודי שנובע מראיונות טלפוניים עם הלקוחות שאני מקדם.
כך למשל, אם אתם בעלי קליניקה לטיפולי רפואה משלימה, אני אשמח לראיין אתכם ולקבל מידע על טיפול טבעי בסוגיה בריאותית א' ומידע על כיצד תטפלו בסוגיה בריאותית ב'.
אלה תכנים שממש מדברים מגרונכם, ויוצרים טקסט שאי-אפשר למצוא לו חלופה ברשת. שיטה שאני מאוד אוהב, ואני יכול להדגים לכם אינספור תכנים שיצרתי ככה.
בנוסף, נגבה את התוכן שלנו בעזרים נוספים. מנועי ה-AI אוהבים תוכן עשיר (ולא אפיל לכם את הלסת כשאספר לכם שגם מנועי החיפוש).
אני עורך סרטונים אינפורמטיביים עבור לקוחותיי, למשל עורך דין שמסביר על מה זה מזונות ילדים, וכך הסרטון מוטמע בעמוד התוכן שמקדם את אותה המילה.
בנוסף, אני מעודד אתכם לשלוח לי תמונות מקוריות; זה קריטי לקידום (וגם זאת טכניקה קלה שלא מצריכה מאמץ מיוחד). הפניה למקורות מידע, נתונים, טבלאות, יצירת אזור שאלות-תשובות; הכל כדי לייצר תוכן ייחודי ואיכותי.
כשמנועי החיפוש מחפשים לשם הדוגמה – חברת הנגשת אתרים מומלצת, הם לא עושים רק חיפוש בגוגל; הם גם בודקים מה אומרים בכל רחבי הרשת.
לכן, אחת מן הטכניקות שבהן אני משתמש היא עם אזכורים ברשת. מגוון כתבות יח"צ שיעלו לכל מיני אתרים חדשותיים קטנים, מקומונים וכדומה, ובהן יוזכר שם המותג וישולבו המלצות עליו.
בהערת אגב, זאת פרקטיקה שגם נהוגה בקידום אורגני קלאסי, כך ששוב שימו לב איך במקום מסוים, אין כל כך חדש תחת השמש.
כאן המקום לומר שזאת הפרקטיקה שמצריכה הכי הרבה משאבים.
זה מה שמבדיל מאוד בין קידום אורגני לבין קידום AI. ליצור ממש יח"צ ברשת.
במקום שרק ימצאו את האתר שלכם, או מאמרים אודותיכם באתרים כאלו ואחרים, אני רוצה שימצאו אתכם ביוטיוב, באינסטגרם ובטיק טוק.
האם בהכרח נלך על הכל מהכל? פייר אני לא מומחה גדול לסרטונים של טיק טוק, אבל אני יודע לייצר סרטונים אינפורמטיביים טובים שמספיקים כדי לתת נוכחות וסמכות.
אפתח לכם ערוץ יוטיוב, אקים לכם אינסטגרם (ובמידה ויש, אז תתנו לי גישה).
ממש לצעוק בריש גלי – שאתם נוכחים, בועטים וקיימים.
התאמת האתר למנועי הבינה המלאכותית היא משהו שחשוב לומר, דיי באפילה.
הרבה מקדמי אתרים עוסקים בניחושים, וכולם מכריזים על עצמם כמומחים.
אז… יש שמועות מה עובד, ולמה שלא נהיה יותר צדיקים מהאפיפיור?
קודם כל האתר שלכם יעבור אופטימיזציית SEO קלאסית. זה מה שעובד.
אבל בנוסף, נוסיף שאלות-תשובות בעמודים חשובים, נייצר סיכום ותקציר בעמודים השונים כדי לסייע למנועי החיפוש, נפנה את הגולשים לקריאה נוספת באתרים סמכותיים שמגבים את מה שאנחנו טוענים (למשל לא סתם לומר 'לפי מחקרים' אלא ממש להפנות ל'מחקר שפורסם באוניברסיטת קיימברידג' בשנת 2022 בנושא…" לקשר לאותו המחקר.
הסרטונים שנפיק, יעלו גם לאתר, ממש ניצור לגולשים חוויית תוכן איכותית וטובה.
קודם כל בשיחה יחד אתכם שבה אכיר את העסק שלכם, אבין מי אתם, מה אתם שואפים להשיג ואת האופי של קהל הלקוחות שלכם.
לאחר מכן, אשב על האתר, על הנכסים הדיגיטליים הנוספים שקיימים לכם, ואגבש עבורכם תוכנית עבודה מסודרת יחד עם הצעת מחיר שאיתה נקפוץ למים.
חשוב לי לציין, אני לא נוהג לפרסם יותר מדי מחירים באתר, כי באמת שכל מקרה הוא לגופו. יש תחומים תחרותיים יותר, יש פחות, יש לקוחות שאין להם נכסים דיגיטליים, יש לקוחות שכן יש.
אני כאן, אשמח לשוחח אתכם ולייעץ.
עופר אטלס, מקדם אתרים
© כל הזכויות שמורות לעופר אטלס, אין להעתיק או לשכפל את תוכן האתר ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר | הצהרת נגישות | מדיניות פרטיות