האם יש לכתיבת תוכן אנושי מקום בעידן ה-AI?

האם יש לכתיבת תוכן אנושי מקום בעידן ה-AI?

תוכן עניינים

אני תמיד נוהג לספר שלתחום הקידום הגעתי קודם כל מתוך עולמות התוכן. הייתי כותב תוכן בפורטל לימודים מוכר, שדיי אהב את מה שהוא עושה, ולאט-לאט התגבשה בי הסקרנות הזו ששאלה "למה התוכן של המתחרה שלי מתקדם טוב יותר משלי". משם… ובכן הכל היסטוריה.

למה אני עושה את ההקדמה הזאת?

אני אמנם כבר לא כותב תוכן, והעיסוקים שלי הם בין היתר בתוכן, אך לא רק; ובכל זאת, משהו מתוך העולם האישי שלי, העולם שמקדש את המילה הכתובה ומפגין כלפיה המון הערכה – לפתע הוא ננגס. עבורי? תוכן שנכתב ב-GPT מרגיש כמו מעשה טומאה.

האם זה אומר שאני מיושן? כן.

האם זה אומר שאני הולך עם הראש בקיר? כן.

אבל אין מה לעשות… אני עוסק בשיווק, וכאיש שיווק אין לי ברירה, ליטרלי אין לי ברירה, אלא להישאר עם האצבע על הדופק וללכת עם השינויים.

אתייחס רגע בפן הקידום: האם תוכן AI יספיק לכם כדי להתקדם?

בחלק מן המקרים כן, בחלק מן המקרים לא.

אני אסביר:

תוכן שנכתב על-ידי בינה מלאכותית הוא בסופו של דבר בנאלי מאוד; גם במידע שלו וגם בנוסח שלו.

תמיד תמצאו נוסחים שפשוט צועקים AI בצורה אפילו מבישה במקום מסוים.

יש תחומים מאוד לא תחרותיים, שבהם קידום האתרים באמצעות תוכן בנאלי שכזה, יצליח וישיג תוצאות.

אבל ישנם אינספור תחומים שרוויים ממילא בתוכן, ואם תציפו את אתרי הלקוחות שלכם בעוד מאותו הדבר, הרי שלא תשיגו כלום.

בואו נפרק את זה רגע לגורמים:

תוכן AI לקידום SEO

רוב הסיכויים שאתם יורים לעצמכם ברגל.

מנועי החיפוש מאז ומתמיד ביקשו להציג תכנים שנותנים ערך, שעונים על שאלת הגולשים.

תנו להם תוכן מקצועי אמיתי שלכם. תשובה אמיתית שהגולשים שלכם ירגישו ויבינו שהם מתייעצים עם איש מקצוע. לא עם רובוט.

תוכן שנכתב עם כלי בינה מלאכותית יכול להיות מאוד דומה לתכנים אחרים, ובכך אתם בעצם פוגעים בעצמם. מה גם שיש סיכון שכתובות שם שטויות.

תוכן AI לקידום במנועי AI

מטרת מנועי הבינה המלאכותית היא לתת מענה מפורט ואמין לגולשים.

לכן, ככל שתשקיעו בתוכן שלכם יותר, כך תגבירו את הסיכויים שלכם להיות מוצגים כמקור מידע.

תכני בינה מלאכותית כמו שהם, פשוט לא יעשו את העבודה הזאת במלואה. אני חלילה לא אומר שאי אפשר להוציא תכנים מדהימים מכלים ג'נרטיביים, פשוט בלי עין בוחנת מקצועית, זה לא יהיה טקסט שלם.

כותבי תוכן יכולים לבצע מעבר, לשפר, לערוך ולשכלל

לטעמי כותבי תוכן הם חלק בלתי נפרד מעולמות הקידום האורגני, גם בעידן הבינה המלאכותית.

צריך אנשי ונשות מקצוע שיעברו על הטקסטים, שיחליטו איפה צריך לשכלל, היכן מומלץ לתמוך בנאמר בטקסט עם מקור מידע, כיצד לחלק את הטקסט בצורה שתהיה נוחה יותר לקריאה של הגולשים.

כתיבת תוכן SEO בעידן הבינה המלאכותית היא חיה וקיימת, פשוט לא צריך לכתוב הכל מהיסוד.

והנה טיפ קטן למשהו שאני אוהב לעשות

כיוון שהתחלתי את דרכי ככותב תוכן, אני נוהג לתת ללקוחות שלי שירות אקסטרה בדמות כתבות יח"צ; כתבות שאני ממש מראיין את הלקוחות, מקליד את התשובות שלהם תוך כדי שיחה, ולאחר מכן עורך את הטקסט לתוכן מקצועי.

GPT למשל במקרה הזה, ממש הביא איתו בשורה.

אני מתמלל את כל הטקסט של הלקוח, שם ב-GPT, ולאחר מכן מבקש ממנו להכין לי מהטקסט הזה כתבה עיתונאית בסגנון יח"צ.

יוצאים דברים מדהימים.

ושוב, שום דבר מזה לא היה יכול לקרות בלי מעורבות של אנשי ונשות תוכן.

 

עופר אטלס

בעל ניסיון של 10 שנים בקידום אתרים אורגני SEO וקידום ממומן PPC במנועי החיפוש. כותב תוכן מנוסה בכתיבת המותאמת קודם כל לבני אדם ואז למנועי החיפוש. בעל סטודיו לקידום ששם דגש על להיות קטן, איכותי וטוב.

אתר עופר אטלס עושה שימוש בקובצי Cookie וטכנולוגיות נוספות – ולעיתים השימוש מתבצע גם באמצעות צדדים שלישיים. מטרת האיסוף היא לשפר את חוויית הגלישה שלך, לבצע ניתוחים סטטיסטיים ולנהל פרסום חוזר. המשך השימוש באתר מעיד על כך שאת/ה מאשר/ת ומסכימ/ה לשימוש זה. למידע נוסף, קראו את מדיניות הפרטיות.