כתיבת תוכן לאתרים

מחפשים כותב תוכן SEO?

כשזה מגיע לקידום אורגני בגוגל, אין ספק שלתוכן יש תפקיד משמעותי בקצב ההתקדמות של האתר. תוכן בעל ערך מוסף גבוה מניע את הגולשים להישאר באתר שלנו זמן רב יותר ובד בבד גם מאותת למנועי החיפוש על רלוונטיות גבוהה.

צריכים למלא את האתר שלכם בתכנים מקצועיים? אשמח להציע שירותי כתיבת תוכן איכותי שמבין SEO ומדבר לבני אדם.

עופר אטלס קידום בגוגל

מה מיוחד בכתיבה לאינטרנט?

כתיבה לאינטרנט שונה באופן מוחלט מהכתיבה הקלאסית שאנחנו מכירים בספרים. מצד אחד אנחנו רוצים להעביר מסרים שיווקיים ומצד שני הגולשים חסרי סבלנות (וגם זה בלשון המעטה!). אז מה עושים?

עדיין כותבים! אבל בצורה אחרת. כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיות מבוססת על אסטרטגיה שמניעה את הסקרנות של הגולשים, גורמת להם לגלול מטה באתר ולבסוף עושה שני דברים:

או שהיא גורמת להם להשאיר פניה בעזר מסר שיווקי קולע!

או שהיא גורמת להם לעבור לעמודים נוספים באתר דרך קישור פנימי, דבר שמנועי החיפוש מאוד מעריכים.

יד עם סימן שאלה עליה

ממה כתיבת תוכן לאתרים מורכבת?

1# זורקים רמזים

מספרים לגולשים על הבעיה ורומזים אל הפתרון.

2# מניעים לפעולה

גורמים להם לגלול בהדרגה ולקבל מידע נוסף באתר.

3# ערך מוסף

מידע מפתיע וחיוני זה תמיד טוב ומוערך ע"י הגולשים.

4# משפרים תוצאות

הנעה לפעולה לעבור בין דפי האתר ולבצע בו אינטראקציה.

אדם אוחז בשלט שכתוב עליו CONTENT
אדם אוחז בשלט שכתוב עליו CONTENT

נמאס לכם לפספס פניות?

המטרה הנסתרת של תוכן SEO

מרגישים שהאתר שלכם הפך לפיל לבן שלא מביא פניות? קודם כל היו רגועים – אתם לגמרי לא לבד. ישנם עוד אלפי אתרים בארץ שנראים נהדר, אבל למרבה הצער לא נותנים לגולשים את הדרייב להשאיר פנייה.

כמובן שצריך לתחקר את האתר לעומקו, אך אחת מן הסיבות המרכזיות למחסור בפניות היא התוכן. כאשר גולש מגיע לאתר, הוא קורא ומתרשם. מבחינתו מה שכתוב באתר הוא מה שהעסק אומר. ברגע שהתוכן כתוב בצורה מרושלת או מבולגנת, אז הרי שהוא מתרשם שמדובר בעסק לא מהימן. כמובן שהדבר לא נכון, אבל חשוב לזכור דבר אחד מרכזי – 

האתר הוא כרטיס הביקור שלכם!

תוכן לא איכותי = רושם שלילי מצד הגולש

למידע נוסף על שירותי הכתיבה שלי, אני מזמין אתכם/ן להשאיר לי פניה:

אז איך מתחילים?

כשזה מגיע לתוכן איכותי באתר, תחקיר ראשוני הוא פשוט בגדר חובה.

במסגרת הקמת התוכן לאתר, אדאג לערוך אתכם ראיון ראשוני בו אשאל שאלות קריטיות להבנת מהות העסק, מטרותיו העסקיות, אופיים של הקהלים הרלוונטיים והסברים אודות המוצרים השונים.

המטרה של הראיון המקיף היא להיכנס לתוך הדמות של העסק ולהכיר אותו מקרוב כדי לאפשר כתיבה איכותית.

לאחר מכן, אערוך חקר מתחרים שבו אכיר את העסקים המשיקים ואדע לכתוב בצורה שעוקפת את הרמה הממוצעת.

כתיבה שכזו משתלמת ומסייעת לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש.

איש עם טלוויזיה במקום ראש ובטלוויזיה כתובה המילה CONTENT

מאמרי תוכן לדוגמה מאתרים חיים

לוגו אתר tostudy

קורס טכנאי סלולר

למאמר

לוגו אתר פורטל לימודים

תעודת 12 שנות לימוד

למאמר

לוגו אתר promobox

כלל התוכן באתר

לאתר פרומובוקס

לוגו אתר איזבל פוקס עורכת דין פלילית

ייעוץ לפני חקירה

למאמר

שירותים שמשתלבים עם כתיבת תוכן לקידום אתרים

שאלות בנושא תוכן SEO

ובכל שאלה נוספת שעולה, אני מזמין אתכם להתייעץ איתי בשמחה.

∎ מה הניסיון שלך בתחום?

את העניין שלי בעולם הדיגיטל התחלתי למעשה כעורך תוכן. לאורך השנים כתבתי תכנים עבור פורטלים גדולים דוגמת אתר הלימודים ToStudy ובאתר הבידור והפנאי "בא במייל". נוסף על כך, סיפקתי תכנים רבים עבור חברות קידום שונות דוגמת ריץ' מדיה ו-SEO TRAFFIC.

כמו כן, אני עובד כיועץ דיגיטל ומומחה קידום אתרים המספק שירותי קידום לעסקים קטנים וחברות גדולות כאחד. הכתיבה שלי מונעת מתוך היכרות ארוכת שנים עם מנועי החיפוש ומתוך הניסיון שבכתיבת תוכן איכותי, בעל ערך מוסף ושמותאם להתנהגות הגולשים באינטרנט.

∎ מה האתגר הכי גדול בכתיבה לאינטרנט?

לגולשים פשוט אין סבלנות.

כאשר אנחנו כותבים לאתרים, אנחנו צריכים לדעת שאנו נמצאים במירוץ כנגד השעון. מחקרים סטטיסטיים מראים שגולשים מקצים לאתר בין 3 ל-5 שניות בלבד עד לרגע שבו הם מחליטים לנטוש ולעבור לאתר המתחרה.

אם פספסנו אותם ולו במילה אחת, הרי שהחמצנו לקוח פוטנציאלי שעשוי היה להכניס לעסק שלנו לא מעט כסף.

האתגר הכי גדול הוא להשאיר את הגולשים בדף ולגרום להם לקרוא את התוכן. בכתיבה אני לוקח בחשבון שהגולשים לא באמת קוראים כל פסקה שאני כותב, ולכן אני עושה זאת בנקודות עיקריות, מוסיף הדגשות היכן שצריך (למעשה לגרום לקריאה מהדגשה להדגשה שעדיין מעבירה את המטרה) ומעמד את התוכן עם סעיפים ושלל עזרים שגורמים לו להיות מסודר, קריא ונעים לעין.

יד אוחזת בנייר שכתוב עליו 'תוכן' באנגלית
יד אוחזת בניר שכתוב עליו CONTENT
איש מבצע חיפוש ברשת
איש מבצע חיפוש ברשת

∎ האם אני יכול לכתוב את התוכן בעצמי?

וודאי שכן! האמת שאולי אני יורה לעצמי ברגל כאן, אבל אפילו עדיף!

למה? כיוון שאתם כבעלי העסק, יש לכם את הידע האמיתי והמעמיק ביותר שיכול לסייע לגולשים ולהעניק להם ערך מוסף. לא משנה כמה אתחקר את התחום שבו אתם עוסקים, אם איש מקצוע כותב תוכן מסוים, אז הרי שהמקצועיות מקרינה מתוכו.

לכן, אם החלטתם שאתם רוצים לכתוב את התוכן לבד, אני גם מספק שירותי מעבר על תכנים והכנתם לקראת קידום אורגני.

∎ תוך כמה זמן תוכן איכותי מביא לתוצאות ב-SEO?

קשה מאוד לספק הערכת זמן בכל מה שנוגע לקידום אורגני.

תוכן הוא רק חלק אחד מבין מאות פרמטרים שונים שעל-פיהם גוגל ויתר מנועי החיפוש מדרגים אתרים.

אני יכול להגיד שהוספה של תוכן ושיפור תוכן קיים, עשוי בהחלט לגרום לאתר לזנק בתוצאות החיפוש ולעבור מעמוד 4 או 3 לעמוד 2. להגיד שזה קורה באופן עקבי? אני לא יכול להתחייב על כך וזה מאוד תלוי בקידום שעשו לאתר שלכם עד כה.

∎ מה המחיר לעבודה?

כתיבה עבור אתר העסק/החברה:  0.40 ש"ח למילה.

במסגרת השירות אשמח לבנות אתכם אסטרטגיית תוכן מתאימה שבמהלכה נבין מה כמות התכנים שאנחנו צריכים, כמה מילים כל מאמר והפרדה בין נושאים מהותיים שצריכים כתיבה מידית לבין מאמרים שניתן להמתין איתם מעט יותר.