טעויות נפוצות שעושים בקידום אתרים

טעויות נפוצות שעושים בקידום אתרים

תוכן עניינים

אין דבר מתסכל יותר מלקדם לקוח שעות על גבי שעות, מדי יום, מדי שבוע, חודש בחודשו ופשוט לא להשיג עבורו את התוצאות הרצויות. אני בהחלט יכול להעיד שבמרוצת השנים למדתי לקח או שניים (או עשרות טובות) בכל מה שנוגע לקידום אתרים ואחד מהם הוא שאף פעם, אבל פשוט אף פעם אי אפשר להיות מקובעים. חיפשתם את התשובה ללמה הקידום שלכם לא משיג את התוצאה הרצויה? התשובה המצערת היא שככל הנראה לא חשבתם מחוץ לקופסה.

טעויות מוכרות בקידום

ככותב תוכן, אני לעתים מוצא את עצמי מכין כתבת SEO עבור לקוח ולפתע נמצא מול מבוי סתום. לא משנה מה אני כותב, אני מוחק, לא משנה מה אני משכתב, אני פשוט לא מרוצה. מה אני עושה כשכלום לא עובד? זה יישמע לכם מופרך אבל אני פשוט מעיף את מה שכתבתי לכל הרוחות ומתחיל מהתחלה. נשמע כמו בזבוז זמן? האמת נוכחתי עם הזמן לגלות שכשמנסים לפתוח דף חדש, אז דברים עובדים הרבה, אבל הרבה יותר טוב. זו בדיוק האסטרטגיה שאתם צריכים לעשות כאשר אתם מקדמים אתר אורגנית או לחילופין עושים לו קידום ממומן.

טעויות בקידום אורגני

תוכן בלי מדיה

האמת? גם אני חוטא בחטא הזה לא פעם ולא פעמיים. מספיק שתעיפו מבט בבלוג שלי כדי שתגלו שכמעט כל הכתבות שלי הן בלי תמונות! אז למה אני מרשה לעצמי לכתוב את זה ככה פה בפומבי? פשוט מאוד – כי זה נכון וכי אני עצלן בנוגע לאתר שלי. בכל מה שנוגע לאתרי לקוחות אני מקפיד לעשות הכל By The Book, אבל אני? מקסימום אגיע לאט יותר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש 🙂

חשוב חשוב חשוב! לא משנה עד כמה אתם בטוחים שהתוכן שלכם משובח, הקפידו להעלות את האיכות שלו אף יותר עם תמונות. ניתן להשתמש בתמונות אילוסטרציה ממאגרים באינטרנט, אבל אני ממליץ שאם יש אפשרות אז תוסיפו תמונות אותנטיות של העסק שלכם. תמונות מעוררות עניין בגולשים והן גורמות להם להישאר זמן רב יותר באתר. גוגל מבחינתם רואים שזמני השהייה הם טובים, ואט אט הם מצ'פרים את התוכן במיקומים.

רק לא מזמן כתבתי כתבה שבה החלטתי להשקיע במדריך והוספתי תמונות. תוך חודש הכתבה הגיעה לעמוד הראשון בביטוי אמנם זניח, אך היא עשתה זינוק מדהים בזמן קצר. קידום אורגני הוא הרבה פעמים השערות מתוך תצפיות ומחקר. אני יכול להגיד לכם שהתצפית והמחקר שלי מראים כי תכנים שיש בהם תמונות, הם תכנים שמתקדמים מהר יותר. ככל הנראה שכשהרובוטים של גוגל קוראים את התוכן ומזהים תמונות, אז אוטומטית הם מחלקים יותר נקודות.

סרטונים: בכוונה הגדשתי אותם כי הם פשוט עושים מלאכה מדהימה. לרוב הגולשים אין חשק לקרוא תוכן על גבי תוכן, ואם הם יצפו בסרטון אז הרי שהם ישהו באתר שלכם מספק דקות וגם יקבלו את המסרים השיווקיים!

שורה תחתונה: ממליץ לשלב במדיה בין תמונות לסרטונים.

הזנחת האתר

אל… פשוט אל תעשו את זה. אני הרבה פעמים פוגש במקדמי או בעלי אתרים שמשקיעים באתר ביום אחד בודד, ומיד לאחר מכן משאירים אותו לנוח לאורך מספר ימים ואפילו שבועות. אין לזה מקום בכל מה שנוגע לקידום אורגני וזה יכול גם לפגוע בכם. יש לא מעט אתרים שנשארים זמן רב במיקומים הראשונים גם אם לא עובדים עליהם, אך בסופו של דבר אתם תראו ירידה הדרגתית במיקומים. גוגל סלחניים כלפי אתרים שעברו קידום איכותי, אך בסופו של יום גם להם נגמרת הסבלנות.

הקפידו תמיד על העלאת לפחות מאמר אחד בשבוע. בכל מה שנוגע לבניית קישורים חיצוניים אפשר לפעמים להאט את הקצב, אבל גם כאם אני מציע שמדי פעם תרעננו בקישור חדש.

מחסור בקישורים פנימיים

מרגישים שהאתר שלכם תקוע קצת? הפסקתם להתקדם במיקומים? המלצה שלי היא שתנסו לתת את הדגש יותר על קישורים פנימיים.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגוגל מקשיבים לקישורים הפנימיים שלנו, והם רואים בהם כאמצעי שמספר טוב יותר על ההיררכיה של האתר. כך לדוגמה, אם יש לכם מאמר שמקדם נושא חשוב ברמה העסקית, אז הרי שאני ממליץ שהוא יופיע בגלילה של התפריט העליון. מומלץ להוסיף קישור לאותו המאמר גם בקישורי הפוטר של האתר.

אנשים רבים נוטים לשכוח את החשיבות הכל כך גדולה של קישורים פנימיים ולפעמים הם פשוט חומקים מבין האצבעות. אני ממליץ בחום לנצל את ההידר והפוטר של האתר בחוכמה ודרכם לספק לגוגל על העמודים הקריטיים ביותר. לא פעם, כשעשיתי שינוי שכזה באתרים, לפתע הביטויים קפצו קפיצה משמעותית. אני הרבה פעמים מאמין שגוגל ובכלל כל מנועי החיפוש, פשוט מחכים לקבל את הרמיזה העדינה הנוספת הזו, זו שעוזרת להם לקבוע חד משמעית כי מדובר בעמוד חשוב.

טעויות בקידום ממומן

טופס יצירת קשר לא מפתה

הרי כבר שילמתם לגוגל על ההקלקה, כבר הבאתם את הגולשים אליכם לדף הנחיתה – לא תעשו להם טופס יצירת קשר שידרבן אותם לבצע המרה!?

אני הרבה פעמים רוצה פשוט למרוט את השערות כשאני רואה עם אילו דפי נחיתה הלקוחות החדשים שלי עובדים. לקוחות שלא מתמצים בפרסום ממומן בגוגל עוד מילא, אבל אנשי מקצועי בדיגיטל? לפעמים אני מתעצבן על הייצוג שאנחנו מקבלים מחברות ופרילנסרים שונים. אבל זה לא הנושא… אני דיי גולש כאן…

הקפידו תמיד על טופס יצירת קשר מזמין ונעים לעין. חשוב להקפיד תמיד שלחצן ההנעה לפעולה (כפתור ה"שלח") יהיה בצבע שנבדל מכל האתר. זכרו כי אתם חייבים לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שלכם, ואתם חייבים לעשות זאת בכל מחיר.

בכל מה שנוגע לשדות יצירת הקשר, כתבתי את המדריך המקיף הבא שיוכל לעזור לכם לעשות אופטימיזציה לטפסים.

עומס של מילות מפתח

פעם הייתי הולך עם הראש בקיר ופשוט מעמיס כמות גבוהה של מילות מפתח בתוך קבוצת מודעות אחת. כך לצורך הדוגמה אפשר להדגים את זה על פרסום של קוסמטיקאית המטפלת בפצעונים. הייתי שם מילים כמו "טיפול באקנה", "קוסמטיקאית לאקנה", "טיפול פנים לאקנה", "טיפול באקנה בפנים" וכדומה.

אט אט נוכחתי לגלות שלפעמים ההחלטה שלנו על מילות מפתח מסוימות למעשה חונקת את הקמפיין. גוגל נאבקים למצוא לנו גולשים ואנחנו מצדנו ממתינים בקוצר רוח להמרות ונותרים מתוסכלים. לפעמים כשאתם רואים שהקמפיין הממומן שלכם לא עובד, נסו להפחית את כמות המילים ואפילו לשלב מילה אחת כללית. כך לצורך הדוגמה, בקמפיין שבאמת עשיתי עבור קוסמטיקאית, אני פשוט חנקתי אותו עם מילים שהנחתי שהגולשים ירשמו. לבסוף נכנעתי ופשוט כתבתי "אקנה" בלי שום הגבלה. מילה אחת בודדה לקבוצת מודעות שלמה. מהר מאוד הקמפיין הזה הפך לאחד מהמצליחים ביותר והיא מקבלת עד היום פניות יומיומיות.

מה עשיתי כאן? פשוט החלטתי להפסיק להיות מקובע ולקחתי צעד שהתברר כהימור נכון. היום אני כבר מיישם את השיטה במגוון קמפיינים – לפעמים זה מצליח ולפעמים זה לא. אף פעם אין אמת אחת ותמיד חשוב להיות עם האצבע על הדופק. עם זאת, ממליץ בחום לנסות!

דף נחיתה ארוך מדי

לא משנה כמה אתם גאים בדף הנחיתה שלכם, לא משנה כמה אתם חושבים שהוא יפה, מרהיב ויוקרתי – אף פעם אל תהיו בטוחים שהוא ממיר.

לא פעם, יצא לי לערוך קמפיינים ממומנים ללקוחות עם דפי נחיתה שהאמנתי בהם בכל לבי. לצערי ההמרות לא הגיעו ומיד בדקתי את הגדרות הקמפיין. אחרי כמה שינויים, נתתי עוד יום יומיים ושוב נוכחתי לגלות שפשוט אין פניות.

במקרה הזה, שימו את האגו בצד, וגם אם עיצבתם את דף הנחיתה והאמנתם בו – פשוט עשו שינויים מרחיקי לכת. האם הדף ארוך מדי? תחתכו בבשר. אל תהיו רחמניים, אך כמובן שהיו שקולים – תוכן שיווקי עם יתרונות? חייב להישאר! תוכן שמספר על העסק ואיך הוא התפתח? תשאירו את הסיפורים הארוכים לשיחת מכירה טלפונית.

ממליץ תמיד לבדוק אם דף הנחיתה לא מתיש את הגולשים. האם יש תפריט? האם הוא עמוס בנושאים שונים? האם הגלילה היא יותר מרבע עמוד? השתדלו שלא לבלבל גולש ששילמתם כסף יקר כדי להביאו עד הלום. אני ממליץ בחום אגב להתקין בדפי הנחיתה את מערכת ניתוח התנהגות הגולשים Google Analytics ולאחריה את מערכת התגים Google Tag Manager. תוכלו להטמיע אירועים כמו אחוזי גלילה (כמה אחוז הגולשים גללו), צפייה בסרטונים ועוד!

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: