איך לשפר את ציוני האיכות בגוגל ממומן?

איך לשפר את ציוני האיכות בגוגל ממומן?

תוכן עניינים

ב-Google הגולשים הם הלקוחות והנוסחה היא ברורה – אם התוצאות רלוונטיות, אז הרי שהגולשים מרוצים, אם הן לא אז הרי שגוגל סובלים מלקוחות מאוכזבים.

מאז ומתמיד חרטה גוגל על דגלה את מטרתה להיות ענקית החיפוש המובילה והאיכותית בעולם. מדי יום ויום האלגוריתם של מנוע החיפוש מתעדכן וזאת כדי להבטיח תוצאות אורגניות איכותיות יותר. לא מן הנמנע שגוגל מבצעים מהלכים זהים במטרתם כדי להבטיח תוצאות ממומנות איכותיות ורלוונטיות.

מהו ציון האיכות של Google?

אחרי שאנחנו מקימים קמפיין ממומן בגוגל, יש לנו את האפשרות לבחון את המילים שבהן החלטנו להופיע. בטבלה ארוכה ועמוסה בעמודות, אנו יכולים לראות מגוון רחב של נתונים:

  • באילו מילים היו לנו המרות
  • על אילו מילים היו לנו הקלקות
  • אילו מילים קיבלו חשיפות
  • ועוד ועוד.

בין שלל העמודות השונות, יש לנו אפשרות גם להוסיף עמודה עם נתון חשוב הנקרא "ציון איכות" שנע בין 1 ל-10. ממה ציון האיכות מורכב? גוגל לא מסתירים מאתנו את הסוד הקסם לקבלת ציון איכות והם מסבירים בטולטיפ שלהם כי הציון מעיד על מידת הרלוונטיות של המודעה, מילת המפתח ודף הנחיתה.

גוגל אף מרחיבים ומסבירים כי ציוני איכות טובים יותר הם מטרה חשובה בניהול קמפיין ממומן שכן הם מאפשרים לנו להשיג מיקומים טובים יותר בגוגל ולהוזיל עלויות הקלקה.

(אגב אגן על עצמי בתמונה המצורפת. יש כאן 3 המרות, כל אחת בעלות 67 ש"ח. זה המוןןן. זה קמפיין LIVE של לקוח שמרבית ההמרות שלו מתבצעות מתוך מספר טלפון מדיד באתר. זהו, הסברתי, אני יכול להמשיך לכתוב את המאמר)

ציון איכות בגוגל

 

איך ציון איכות יכול להוזיל לנו עלויות?

ניהול קמפיין ממומן בגוגל מביא עמו 2 מטרות עיקריות:

  • להבטיח שהקמפיין יניב המרות איכותיות המנצלות את התקציב בצורה נכונה.
  • להבטיח שעלויות התקציב ינוצלו עד תום ויאפשרו לחסוך הוצאות ועדיין להשיג תוצאות מעולות.

כחלק מניהול הקמפיין, חשוב לחתור בכל עת כדי להשיג את ציוני האיכות הטובים ביותר מגוגל. בעזרת נוסחה פשוטה, ציון איכות גבוה מאפשר לנו להוזיל את העלויות להקלקה.

כיצד הנוסחה עובדת?

נניח ויש לנו עסק א' שמפרסם בגוגל בתחום עיסוי שבדי. העסק מפרסם על הביטוי "עיסוי שבדי" בעלות של 2.03 ₪. ציון האיכות שלו הוא 4/10.

מנגד יש לנו את עסק ב' שמפרסם אף הוא בגוגל באותו התחום. העסק מפרסם על אותו הביטוי בעלות של 2.03 ₪ וציון האיכות שלו הוא 10/10.

הנוסחה היא הצעת המחיר X ציון האיכות כשהתוצאה היא רמת הדירוג שלנו בתוצאות.

כך למעשה עסק א' יצא: 2.03 X 4 = 8.12 ואילו עסק ב' עקף אותו עם התוצאה 2.03 X 10 = 20.3.

שימו לב: אותה הצעת המחיר בדיוק, ואילו עסק ב' קיבל תוצאה גבוהה הרבה יותר. עכשיו אם עסק א' ירצה להגיע לאותו הדירוג, עליו לשים הצעת מחיר על סך: 5.075 ₪. זה פי 2! יותר ממה שעסק ב' שם.

למה גוגל מעודדת אותנו להשיג ציון איכות טוב יותר?

אז בעצם גוגל מעודדת אותנו להשיג ציון טוב שיוזיל לנו את העלות להקלקה. נשמע חשוד? אז לא, לגמרי לא – גוגל הם חברה עסקית ורווחיה חשובים לה ללא כל צל של ספק, אך בו בזמן היא החבר'ה של גוגל גם רוצים לדעת שהמפרסמים אצלם עשו כל שביכולתם כדי שהגולשים יפגשו במודעות איכותיות ורלוונטיות.

אז יש פה אולי נגיסה ברווחים, אך בתמונה הכוללת זה עדיף לה כדי שהגולשים ייהנו מן התוצרים.

כיצד משפרים את ציון האיכות של המודעה בגוגל?

כאמור, ציון האיכות בגוגל מורכב מ-3 חלקים:

  • רלוונטיות של מילת המפתח
  • רלוונטיות של המודעה
  • רלוונטיות של דף הנחיתה

נניח ואנחנו מקדמים את הביטוי "עיסוי שבדי". זהו ביטוי תחרותי עם אלפי חיפושים והעלויות שלו פר הקלקה הן גבוהות. עתה, אחרי שהבנו את חשיבותו של הביטוי, נתאים לו מודעה ממומנת. תוכן המודעה הממומנת חייב אבל פשוט חייב לכלול את המילים עיסוי שבדי. כך גוגל מודדת את הרלוונטיות – אם המילה מופיע גם במודעה, אז הרי שהרלוונטיות גבוהה.

עתה מגיע השלב הקריטי – הגולשים הקליקו על המודעה? מעולה! השאלה לאן הם הגיעו. חשוב תמיד להקפיד על דף נחיתה איכותי שנטען מהר וכולל בתוכו "רמזים" נוספים שמעידים לגוגל על מידת הרלוונטיות שלו למודעה.

דף הנחיתה צריך לכלול בכותרת שלו את המילה "עיסוי שבדי" ולדבר בתוכן שלו אודות התחום.

הקפידו לפרסם עם דפי נחיתה למען ציון האיכות

כמקדם אתרים אני כמעט תמיד נוהג להקים ללקוחותיי דפי נחיתה שיתאימו למילים שאפיינו לקמפיין.

במקרים בהם מדובר באתר איקומרס עם סליקה, רכישה וביצוע הזמנות, אני מנחית את הגולשים הישר אל תוך אתר הלקוח. במקרים בהם מדובר באתר תדמיתי בלבד, אני חוסך לעצמי וללקוחותיי את ההתלבטות ומיד בוחר לבנות דף נחיתה חדש.

לא רק שדף נחיתה איכותי יסייע בהגדלת ציון האיכות והפחתת העלויות עבור הקלקה, הוא גם יעיל יותר בהעברת המסרים השיווקיים. לא נרצה לאבד את הגולשים שלנו עם מלל בלתי פוסק. מסרים ענייניים, טופס יצירת קשר וסיימנו.

אל תזניחו מילים שליליות

כדי שנבטיח את הרלוונטיות הגבוהה של המודעות שלנו, חשוב שניתן את הדגש גם על בדיקת המונחים שבהם הגולשים מצאו אותנו. במאמר שכתבתי אודות מילים שליליות ציינתי שמדובר בחלק חשוב ובלתי נפרד מעבודת הניהול והאופטימיזציה של הקמפיין.

במקרים רבים נאתר בתוך מונחי החיפוש, מילים נוספות שעשויות להיות רלוונטיות למאגר המילים לתשלום. במצב זה נוסיף את המילים אל המאגר ונבצע להן אופטימיזציה כדי שגם הן ייהנו מציון איכות גבוה.

לצדן נמצא מילים שאינן רלוונטיות כלל. כך למשל אם נפרסם מקום שעורך עיסוי שבדי, אז הרי שנרצה לחסום את המודעה עבור מי שהקליד מונח דוגמת קורס עיסוי שבדי. כמו כן נרצה להסיר מילים דוגמת חינם, ללמוד, סרטון, איך, למה וכמה.

חשוב שלא להזניח את המילים השליליות שכן ככל שנקפיד על חסימת מילים לא רלוונטיות, כך נתרום להקלקות של גולשים אשר מתעניינים במודעה שלנו. אם גוגל ישימו לב שגולשים רואים את המודעה ופוסחים עליה אז כנראה שזה לא מה שהם חיפשו.

צריכים ייעוץ לדיגיטל?

יש לכם קמפיין שלא מצליח להתניע? הלידים מטפטפים במקרה הטוב? ייתכן מאוד שאתם צריכים עין מקצועית שתעבור על הקמפיין שלכם וגם תנהל אותו כהלכה.

שמי עופר אטלס, ואני מקדם אתרים בגוגל אורגני וממומן. אני אשמח להציע לכם שירות מקצועי במהלכו נבחן את הקמפיין צעד אחר צעד, ונהפוך אותו ממקרטע למכונת לידים משומנת.

לפרטים נוספים התקשרו אלי למספר הטלפון: 052-3676272 או השאירו פניה באתר.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: