איך מקדמים מטפלים ומטפלות ברפואה משלימה?
אם נתייחס לרגע ליסודות של הקידום האורגני, הרי שהוא לא ישתנה במידה רבה בין אתר של רפואה משלימה לבין אתר למשל… עריכת דין במקרקעין או מכללה ללימודי קוד לילדים.
בכל האתרים מעלים מאמרי תוכן כחלק מטיפוח האתר החודשי, לכל האתרים בונים בהדרגה קישורים חיצוניים, לכל האתרים עורכים אופטימיזציה אונסייט כחלק מהעבודה השוטפת, ובכולם ככולם עושים עבודה טכנית כדי שהאתר יהיה כמה שיותר בריא מבחינת מנועי החיפוש.
אם כך הדבר, למה בחרתי לכתוב מאמר שמוקדש כולו לתחום הרפואה המשלימה?
קודם כל, אני מאוד מתחבר לתחום. יש אתרים שאני מקדם כי אני מקדם וזאת העבודה. ויש אתרים שאני מקדם אבל אני גם מאוד מתעניין בתחום שאני מקדם. הרפואה המשלימה הוא אחד מהם.
ושנית, אני מניח שבשל החיבור שיש לי לתחום, זה גם גרם לי לגבש אסטרטגיה מאוד ייחודית בנושא. ועל כך ארצה לדבר במאמר הנוכחי.
לגעת במצוקות של אנשים
בואו רגע נתייחס למובן מאליו: חיפשתם קידום אתרי רפואה משלימה מסיבה אחת ויחידה – אתם מעוניינים בלקוחות. מיקומים אורגניים בעמוד הראשון זה נהדר, אבל השורה התחתונה היא עסקאות.
כאן ארצה להתייחס לחלק העיקרי והמאוד משמעותי שישנו בקידום אתרי מטפלים: התוכן שאנחנו מעלים.
למשל, נניח ואדם סובל מרוזציאה והוא מחפש אחר טיפולים אלטרנטניביים כיוון שהוא מאס בתרופות השונות או שהוא פשוט מרגיש שהוא חייב שינוי גדול יותר באורח החיים שלו.
זה נחמד יהיה לכתוב מאמר שלם על טיפול ברוזציאה, אבל השאלה היא כיצד כותבים את אותו המאמר.
1. המאמר ידבר מגרונו/ה של המטפל/ת
אלא אם כן אנחנו אתר שנועד להיות קר ומנוכר, משהו מערכתי יותר, הרי שעלינו להתייחס לאתר שלנו כפי שאנחנו מתייחסים לעצמנו ולעסק שלנו: אנחנו מטפלים שמספקים טיפול אישי.
גם האתר שלנו צריך להיות בהתאם ולהשרות על המבקרים שלנו את אותה התחושה בדיוק.
לכן, אחד מן הדברים הבולטים שאני עושה עם לקוחותיי, הוא לערוך ראיונות טלפוניים על נושאים שונים, מדי חודש, לתמלל את התשובות וממש לערוך את התשובות של המטפלים לתוכן SEO.
זה תוכן שמדבר אל הגולשים, שממש המטפל או המטפלת מדברים אל הקוראים ומספרים להם על הגישה שלהם.
זה מספק נחמה, זה מספק מעין תחושה של אוזן קשבת.
2. לדבר על הבעיה ולספק תשובה מספקת על הפתרון
לא מספיק שנמנה את הדרכים השונות לטפל. אנחנו חייבים לבוא ולדבר אל לבם של הגולשים.
תזכרו שמדובר באדם שחווה כרגע מצוקה מאוד משמעותית. יש לו בעיה רפואית שפוגמת לו בנוחות, באורח החיים, באיכות החיים.
מאמרים שכאלו מוכרחים להיפתח בראש ובראשונה תוך שהם מציגים את הבעיה, מסבירים כיצד הבעיה מורגשת ביום-יום, כיצד היא משפיעה.
ברגע שאדם שחווה מצוקה בשל בעיה רפואית, מגלה שבעצם הוא סובל מ'צרת רבים', הוא מבין שהוא לא לבד.
זאת נחמה עצומה, וזה גם יכול לעורר עניין בקוראים להמשיך ולעיין במאמר, להמשיך ולהגיע גם אל הפתרונות המוצעים בו.
3. לגעת בכל נושא ונושא אפשרי
למרבה הצער, לא חסרות סוגיות בריאותיות שונות שפוגמות באורח חיינו.
כאן זה גם המקום להסביר שמאמרי תוכן הם אחת מן הדרכים הבולטות ביותר לקדם אתר ולחזק אותו אל מול מנועי החיפוש.
אני תמיד נוהג להסביר ללקוחותיי שאתר חזק אורגנית הוא אתר שמעלה תכנים באופן שוטף, אתר שגדל מחודש לחודש ומתעדכן עבור הגולשים שלו.
אנחנו יכולים להיות אתר רפואה משלימה מדהים עם תוכן מושלם אבל עם 8 עמודים בלבד. גוגל לא יתייחסו אלינו.
אנחנו יכולים להיות אתר רפואה משלימה עם תוכן בינוני אבל עם 500 עמודים, וגוגל יתנו יחס יותר הולם אל האתר.
האם זה צודק? לא.
מהי דרך האמצע? לייצר אתר גדול ומקיף עם המון עמודי תוכן – וכולם ככולם עמודים איכותיים, עם תכנים מעולים שמדברים אל הגולשים ומספקים ערך מוסף.
ראו גם מאמר שכתבתי על 5 דגשים שמשדרגים תוכן לקידום אתרים
בניית הקישורים החיצוניים
אם קראתם דבר או שניים על קידום אתרים אורגני וודאי פגשתם גם במילים 'קישורים חיצוניים' או 'קידום אתרים אופסייט'.
בגדול, כשמקדמים אתר בגוגל, צריך לבנות אליו קישורים מתוך אתרים שונים. למשל נניח ואתם מתארחים באתר YNET ויש לכם כתבה בה אתם מספרים על העסק שלכם ועל עצמכם, על הטיפולים וכיוצא בזאת, ואז ישנו קישור מהכתבה אל האתר שלכם.
זה נתפש על-ידי מנועי החיפוש כאילו ואתר YNET 'המליץ' על האתר שלכם. וזה מחזק את סמכות האתר, מאציל מעט מהכוח של YNET ועוזר לנו להתקדם בתוצאות.
זאת פרקטיקה שעבדה נהדר שנים ארוכות, היום היא עדיין נדרשת, אבל מעט מסוכנת. מנועי החיפוש בקלות יכולים לפסוק שאנחנו עושים עליהם מניפולציה.
לכן, אני כן מתעקש על בניית קישורים, אבל עושה אותה תמיד באמצעות מאמרי אורח איכותיים. מאמרים שבהם אתם המטפלים מתארחים ודנים בנושא מסוים וכיצד מטפלים בו.
כמו בתוכן לאתר, גם התכנים החיצוניים שעולים באתרים אחרים, נכתבים רק לאחר שנבצע ראיון טלפוני.
אופטימיזציה שוטפת - מה הגולש מבקש למצוא?
ואז מגיע הנושא השלישי שלנו שהוא אופטימיזציה.
מה זו אופטימיזציה? רשמתי על כך במאמר הבא, אבל ארחיב קצת כדי לעשות סדר בדבר:
בקידום אורגני, כל מילה שאנחנו רוצים לקדם צריכה לקבל עמוד משלה באתר. למשל טיפול טבעי ברוזציאה יקבל עמוד תוכן משלו. ואילו טיפול טבעי באלרגיה יקבל עמוד תוכן משלו וכך הלאה.
אופטימיזציה היא סט של פעולות שאנחנו מבצעים בכל עמוד תוכן, והמטרה של האופטימיזציה היא 'להסביר' למנועי החיפוש מהי המילה המיועדת לקידום באותו העמוד.
מדובר בסט פעולות מאוד טכניות. אבל כאן אני מתייחס לנושא מעט בצורה שונה.
מה הגולשים שלנו מצפים למצוא?
חשוב שנשאל אל עצמנו:
- האם הטקסט שלנו טוב מספיק? עונה מספיק על מה שהגולש מחפש?
- האם הטקסט שלנו מסודר ומקל על הגולשים בקריאה? יוצר בהם עניין?
- האם אפשר לשלב עזרים שונים כמו תמונות שמדגימות או טבלאות שיעזרו לגולשים לעשות סדר בחומר שהם קוראים?
חשוב שממש ניכנס אל הנעליים של הגולשים ונזכור כל הזמן: מדובר באנשים שחווים מצוקה, שמאוד רוצים לעשות לעצמם סדר בראש כיצד לטפל בסוגיה בריאותית מסוימת.
עלינו להיות מנחמים, להקל, ולסייע.
ולסיום, ישנו הפן הטכני
בכוונה השארתי את הפן הטכני לסוף כיוון שבאמת אין שוני בין קידום אתרים לאתרי רפואה משלימה אל מול קידום אתרי ראיית חשבון וכיוצא בכך.
הפן הטכני כולל בדיקה של בריאות האתר, עבודה עם כלים של גוגל שמסייעים לנו בתור מקדמי אתרים להבין אם ישנם ליקויים שונים שמקשים על מנועי החיפוש להבין אותנו, להתנייד באתר ולסרוק אותו.
קצרה היריעה מלהרחיב בנושא, ואני גם מאמין שעבורכם כמטפלים ברפואה משלימה, זה באמת לא משהו שיעזור להבין כשנוגעים בכך על קצה הקרחון.
כן יצרתי מאמר שלם בנושא, ובמידה וזה יעניין אתכם, יותר מאשמח שתקראו.
ובכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר 🙂 אשמח לבדוק כיצד לקחת גם את האתר שלכם לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.