מומחה לקידום אתרים האם יש דבר כזה? כל האמת בפנים

מומחה לקידום אתרים האם יש דבר כזה? כל האמת בפנים
צלמית אייל רחמים

נכתב ע”י אייל רחמים

תוכן עניינים

טוב אז אתחיל מהסוף. כן יש כזה דבר מומחה לקידום אתרים ואם יש לכם אתר, כדאי מאוד שתשלבו אחד כזה, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם. בעשורים האחרונים ובדגש על השנים האחרונות, יותר ויותר עסקים מבינים את הכוח של נוכחות דיגיטלית והאמת? בצדק. אם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים. 

עכשיו נשאלת השאלה, האם להקים אתר זה מספיק? אז לא. זה ממש לא מספיק. למה? כי זה שווה ערך לחנות שנמצאת באמצע הנגב, האם מישהו יודע שאתם שם? כנראה שלא. אז אותו הדבר גם כאן, להקים אתר זה מדהים ואין ספק כי מדובר על תהליך סופר משמעותי לעסק שלכם, אבל אם לא תופיעו במקומות ראשונים בגוגל, אף אחד לא ידע…

אז איך הופכים את האתר שלנו למנוע צמיחה עבור העסק? מיד תגלו.

מה זה קידום אתרים אורגני?

טוב, אז עשיתי ספוילר קטן 🙂 

קידום אתרים אורגני הוא מנוע צמיחה מטורף. בגדול, המשמעות של קידום אתרים אורגני בגוגל זה לגרום לאתר שלכם להופיע בכמה שיותר חיפושים של גולשים. 

אני רוצה לתת דוגמא כדי שתוכלו לרדת לסוף דעתי. החלטתם שאתם רוצים לחפש טכנאי דודים כי הדוד שלכם משום מה לא מחמם את המים יותר. 

הרצתם חיפוש בגוגל, מתקן דוד שמש ראשון לציון והופ עלו לכם מלא תוצאות שונות. אבל איך גוגל מחליט?

הו. אז בדיוק כאן נכנס תחום קידום האתרים האורגני. בשלב הראשון של עבודת ה-SEO, בעצם איש ה-SEO מגדיר מילות חיפוש רלוונטיות, בהן הוא ירצה להתמקד. 

בגדול, המטרה היא לפלח את כל המילים הרלוונטיות שהגולש יכול להשתמש בהן בשאילתא, כמו לדוגמא: טכנאי דודים, מתקן דודים, תיקון דוד שמש וכד’. 

לאחר שהחלטתם על מילות החיפוש הרלוונטיות, איש ה-SEO מתחיל לפעול על מנת שהאתר יעלה במיקומים גבוהים בכמה שיותר חיפושים הקשורים למילות החיפוש האלו. ככה בעצם האלגוריתם של גוגל עובד. בסופו של דבר גוגל הוא מנוע חיפוש והלקוח של גוגל הוא הגולש. אם תחשבו על זה, גוגל צריך להחליט מבין מאות אלפי אתרים, מה הכי מתאים לשאילתא שלכם. בדיוק מהסיבה הזאת, חשוב שיהיה לכם איש SEO, שידאג לזה שהאתר שלכם הוא זה שיעלה ראשון.

איך תזהו מומחה לקידום אתרים?

תמיד יש להם שפם. סתם 🙂 

מומחה לקידום אתרים, קודם כל יסביר לכם שאין פתרונות לטווח הקצר. תחום ה-SEO באופן כללי בנוי על למידה של מנועי החיפוש, אינדוקס שלהם וגם פקטור של זמן הוא בהחלט משמעותי. כלומר, אתרים שרצים יותר שנים, יקבלו יותר הכרה (ברוב המקרים כמובן).

לאחר מכן, בשלב השני מומחה לקידום אתרים יתחיל במחקר. הוא ישאל אתכם שאלות שונות, ינסה להבין מה השירותים או המוצרים שכדאי להתמקד בהם בשלב הראשון, או במילים אחרות ירצה להכיר אתכם הכי טוב שאפשר. איך אפשר לעזור ללקוח שלא מכירים הרי?

לאחר מכן, מומחה SEO יגבש יחד איתכם רשימת מילות חיפוש רלוונטיות בהן הוא ירצה להתמקד, יחד איתכם יבנה אסטרטגיית תוכן לצד פרופיל קישורים, שהמטרה שלהם היא להוביל אתכם למיקומים ראשונים בחיפושים רלוונטיים ובהתבסס על מילות המפתח שגיבשתם יחד.

באופן כללי, אני מאמין כי מומחה בכל תחום מגיע עם הרבה רצינות, ידע והבנה ולא מנסה למכור לכם תוצאות עוד לפני שהתחלתם את הדרך יחד, אלא קודם כל מכיר אתכם, את העסק ואת פועלכם. במילים אחרות, מומחה יבנה איתכם דרך, בתור בעלי עסק אתם יודעים שאין פתרונות קסם, אלא יש תהליכים אסטרטגיים נכונים שמובילים לתוצאות.

אחריות מקדם האתר שלך

יצירת תוכן

גוגל או בראש ובראשונה מנוע חיפוש המדרג איכויות של תכנים. מטרתו היא להציג את התוצאה הטובה ביותר לשאילתה של הגולש. לכן, ככל שהתוכן יותר מושקע ובעל ערך לגולשים סביר שגוגל יתגמל את האתר המציג את התוכן האיכותי. כיום, לא מספיק לכתוב תוכן איכותי בלבד ויש לשלב אלמנטים ויזואליים כדי להפוך אותו גם לנגיש בצורה מיטבית. יצירת תוכן איכותי היא השלב הראשון והבסיסי של כל פעולת קידום אתרים.

חוויית משתמש

גוגל עוקבים אחר התנהגות הגולשים באתר ולכן יודעים במדויק כיצד הגולשים מגיבים לתוכן אותו אתם מייצרים. אם גולשים נכנסים לאתר ויוצאים ממנו ברגע סביר להניח שהם לא מצאו את מבוקשם וזהו למעשה סוג של סימן לגוגל לכך שהתוכן המוצג בעמוד לא מתאים לשאילתה של הגולש.  לאור זאת, מקדמי אתרים רבים שמים לב בשנים האחרונות כי גוגל נותן יותר ויותר דגש לחווית המשתמש באתר ולכן יש להשקיע בחוויה אופטימלית.

בניית סמכות

עם פעם היינו פשוט כותבים “בניית קישורים חיצוניים” היום העסק מעט יותר מורכב. כעיקרון, גוגל מעדיף לתגמל אתרים שהכותב או הגוף מאחוריהם הם סמכותיים. אחת הדרכים לייצר את הסמכות הזו היא באמצעות בניית קישורים (שהם למעשה לינק שנותן אתר A לאתר שלך) אך כיום אפשר ליצור את הסמכות הזו באמצעים נוספים כמו אזכורים ברחבי הרשת, ובניית סמכות כותב המאמר. לכן, העבודה של מקדם האתרים בנושא הזה היא בעיקר סביב בניית סמכות שתוכיח לגוגל שהאתר או העמוד הרלוונטי שווה הופעה בדירוגים הראשונים. 

אופטימיזצית On-Page

בסופו של דבר גוגל הוא אלגוריתם שנעזר בבוטים וזחלנים כדי לדרג אתרים. לכן, חשוב להקפיד על כל נושא הSEO הטכני ולוודא כי האתר והתוכן בו מספיק ברורים לאלגוריתם. זוהי העבודה הטכנית ביותר של מקדם אתרים והיא כוללת בין השאר עבודה עם הגוגל סרץ’ קונסול (כלי מנהל האתרים של גוגל), התאמת תגיות וכותרות בקוד כמו תגיות טייטל, תגיות לתמונות וכו’. בנוסף, בשנים האחרונות יש שימוש הולך וגובר בקוד-סכמה מובנת שמתארת לגוגל בצורה מדויקת יותר מה התוכן, מי כתב אותו ושורה של פרטים נוספים. 

מה מומחה לקידום אתרים צריך לעשות בפועל במסגרת העבודה השוטפת?

מבחינתי בראש ובראשונה מקדם אתרים צריך להיות אחראי לתוצאות!

אמנם מקדם אתרים לא בהכרח יכול להיות הגורם האחראי לשיפורי קוד, עדיין הוא צריך להמציא את הפתרונות המתאימים ביותר על מנת להפוך את האתר שלכם למקור סמכות.

כעיקרון, במסגרת כל פרוייקט יש כמה אבני מפתח שכל מקדם עושה כמעט בכל פרויקט.

מחקר מילות מפתח

השלב הבסיסי והחשוב ביותר בכל פרוייקט הוא להבין בכלל אילו מילים יש לקדם ועל אילו מילים עדיף לוו

תר במהלך הקידום. כעיקרון, מחקר מילות מפתח יעזור בבניית תוכנית תוכן מותאמת ויחד את מטרות הפרויקט. לרוב מחקר מילים איכותי יציג מילים בעלי ערך מסחרי רב ללקוח לצד ביטויים המעידים על חיפושים יותר אינפורמטיביים. 

תכנית תוכן

בהמשך ישיר למחקר מילות מפתח מקדם אתרים יציג תוכנית תוכן המבוססת על התוכן הקיים באתר ויאפיין לאילו סוגי תכנים זקוק הפרויקט. תוכנית תוכן כזו צריכה לעמוד במגבלות תקציב, זמן ותעדוף המאפשר לדרג את הפרויקט. 

תוכנית קישורים

מאילו אתרים מקדם מתכנן להביא את הקישורים? לאילו עמודים? חשוב להבין ולהגדיר מראש תוכנית קישורים אסטרטגית שתאפשר לדחוף את הפרויקט למקומות הנכונים. תוכנית קישורים איכותית תכיל עמודי יעד, ביטויי אנקור וכמובן התחשבות בשיקולי תקציב. 

תוכנית שיפורים UI/UX

כפי שכתבתי מקודם, חווית משתמש היא נדבך סופר חשוב בכל מה שקשור לדירוגי האתר בגוגל ולקידום האורגני. לכן , על המקדם לגבש מסמך המלצות שישדרגו את חווית המשתמש באתר. 

מעבר לדברים החשובים למעלה אני יותר ממליץ לכם לדרוש ממקדם האתרים שלכם לעשות בדיקה של מהירות האתר משום שמהירות האתר היא חלק מרכזי מחוווית המשתמש של הגולשים בימינו. 

מילה אחרונה

אז מה היה לנו כאן? במאמר דיברתי על המהות של קידום אתרים אורגני ולמה הוא סופר חשוב לפעילות העסקית שלכם, בטח אם אתם עסק קטן או בינוני ואין לכם את היכולת להשקיע בתקציבי פרסום גדולים. בנוסף לכך, הגדרתי לכם איך אפשר לזהות מומחה לקידום אתרים (לא, זה לא השפם:)) וכמובן גם מה תחומי האחריות שלו במסגרת התפקיד ואיך תוכלו למדוד את ההצלחה שלו. 

אני מאמין גדול ב-SEO ויחד עם זאת, בשוק עמוס כמו היום, כדאי מאוד שתקחו מישהו מקצוען, שיודע בדיוק איך לבחור את מילות החיפוש המדויקות, על בסיסן לגבש אסטרטגיה וכמובן, לבצע אופטימיזציה לאורך כל הדרך עד שתכבשו את המקומות הראשונים. אז יאללה תתנו בראש ושיהיה בהצלחה!

דברו איתי
כתבות נוספות
כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
קידום אורגני
כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

קידום אורגני במבחן הזמן קידום אתרים אורגני הוא אחד מהאפיקים הכי רווחיים עבור עסקים וחברות. באמצעות שיטות שונות שמיושמות באתר, אנחנו גורמים לו להופיע באופן

למאמר >>>
ניהול מוניטין
מילון מושגים
ניהול מוניטין שלילי

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל כשאנחנו חושבים על קידום אתרים אורגני, לרוב מה שעולה לנו בראש הוא העלאת הדירוג של אתר כדי שיקבל יותר תנועה וכך

למאמר >>>
מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אתרים איכותי ומקצועי בדרך אליך

(לשיחה ממוקדת ויעילה יותר, מומלץ לצרף לי את האתר)

דברו איתי :)

(אפשר גם בוואטסאפ)

052-3676272